Fit

4 x workouts voor meer gripkracht

Weet je van jezelf dat je sterk genoeg bent om die ene zware dumbell te tillen, maar slipt dat gewicht toch steeds uit je handen? Stagneert je vooruitgang, terwijl je het idee hebt dat je je spieren niet echt hard meer traint? Grote kans dat je jouw gripkracht onder handen moet gaan nemen! Met deze 4 oefeningen train je jouw handen, polsen en onderarmen. Dat nieuwe record slipt zo nooit meer uit je handen. Letterlijk! 😉

Dead hang

Dé manier om beter te worden in het vasthouden van een stang is… het vasthouden van een stang! Met het zo lang mogelijk hangen aan de stang train je je gebruik van je gripkracht, zonder dat je veel andere spieren vermoeit. Deze oefening is ook een goede eerste stap naar het leren van pull-ups.

Pull-ups

Een wat meer gevorderde versie van de dead hang is de pull-up. Lukt het jou nog niet om een pull-up te doen? Niet getreurd! Hoewel het de meeste vrouwen wat meer werk kost, zijn pull-ups zeker haalbaar. Megsquats heeft speciaal voor jou zelfs een gratis programma ontwikkeld waarmee je naar je eerste pull-up traint!

Farmer’s walk

Hoewel het er simpel uitziet, is de farmer’s walk een geweldige oefening. Naast je gripkracht train je namelijk ook je uithoudingsvermogen, schouders, rug, core en benen. Heel veel vliegen in één klap dus. Maak deze oefening vooral zwaar voor jezelf, anders heeft het namelijk weinig zin.

Deadlifts

Ben jij nog geen doorgewinterde deadlifter? Dan zal de deadlift jouw gripkracht automatisch meetrainen, net als bijna iedere andere spier in je lichaam. Voeg deze oefening dus vooral toe in jouw routine! Wel een doorgewinterde deadlifter? De bovenste drie oefeningen gaan jou zeker helpen bij het verbeteren van je deadlift!


Besteed jij al aandacht aan gripkracht in je trainingsschema? Laat het ons weten in de comments! 

Ben jij op zoek naar de beste oefeningen voor je bovenlichaam? Dit zijn ze! > 

Meer van mij zien? Lees dan al mijn artikelen of volg me dan op Instagram op @alixvanlanen.

Plaats een reactie