Fit

5 x de beste oefeningen voor je bovenlichaam

Alhoewel we eigenlijk beter weten, is het voor de meeste meiden toch een stuk vaker legday dan chest day. Toch is het enorm belangrijk om ook je bovenlichaam te ontwikkelen. Je lichaam moet immers wel in balans blijven! Met deze 5 oefeningen in je bovenlichaam routine ben je ieder geval verzekerd van een complete workout! 

Verticale push: overhead press

Met de overhead press train je een groot aantal spieren in je bovenlichaam tegelijk, maar vooral je schouders worden flink aan het werk gezet. Daarnaast train je o.a. ook je triceps, bovenrug en core. De overhead press is hierdoor een geweldige oefening voor het verbeteren van je stabiliteit en houding!

Verticale pull: pull-ups

Pull-ups zijn geweldig voor het trainen van je bovenrug, schouders en lats. Als vrouw duurt het vaak wat langer om die 1e pull-up onder de knie te krijgen, maar tot die tijd train je die spieren het best met negative pull-ups. Kijk hieronder hoe je het best naar die 1e pull-up toewerkt!

Horizontale push: bench press

Yes ladies, de bench press is ook voor jullie een must. Je zal je borstspieren toch echt moeten trainen om in balans te blijven en blessures te vermijden. En laten we eerlijk zijn, hoe badass is het als jij iedereen versteld doet staan met het gewicht dat jij naar boven weet te drukken? Niemand die jou nog hoeft te helpen iets te tillen, want al dat bankdrukken geeft jou Hulk power!

Horizontale pull: dumbbell rows

Met dumbbell rows train je meerdere spieren in je rug, maar vooral je lats worden aangesproken. Deze oefening is een goede aanvulling op of afwisseling met barbell rows. Omdat je unilateraal (één kant per keer) traint, zorg je dat beide kanten van je lichaam even hard getraind worden.

Core: Plank

Alhoewel álle spieren belangrijk zijn, is het versterken van je core iets dat je echt nooit over moet slaan. Iedere andere oefening die je doet, valt of staat met het de ontwikkeling van je core! Een ideale oefening om je core te versterken is de plank:

Houd jij je trouw aan de oefeningen voor je bovenlicaam in je schema of train je toch meer je onderlichaam? Laat het ons weten in de comments! 

Bron header: Juggernaut Training Systems

Ben je op zoek naar oefeningen die jouw rug mooi én sterk maken? Lees hier welke oefeningen je daarvoor het beste kan doen!>

Meer van mij zien? Lees dan al mijn artikelen of volg me dan op Instagram op @alixvanlanen.

Plaats een reactie