Fit

De beste workout voor strakke kuiten

Wanneer het aankomt op het trainen van je benen, mag je de kuiten zeker niet vergeten. Want echt, strakke kuiten zien er rete sexy uit wanneer je op hakken loopt. Daarnaast zorgt het voor een perfecte balans van je lichaam. Hoog tijd dus om op zoek te gaan naar de beste workout video’s voor gespierde kuiten!

Yasss, daar is hyperactieve Cassey van Blogilates, klaar om je spieren in vuur en vlam te zetten. Echt waar, als sporten je nog niet blij maakt, doe dan eens een paar van haar workout video’s want die zijn echt onwijs tof. Haar enthousiasme is mega aanstekelijk. In deze video legt ze uit met welke oefeningen je slanke, gespierde kuiten krijgt. Je hebt er verder geen gewichten bij nodig dus je kunt hem gewoon thuis uitvoeren. Het enige wat je nodig hebt zijn een beetje ruimte en een kekke sportoutfit.

In deze workout video van XHIT Daily legt trainer Rebecca-Louise uit hoe je die slanke benen krijgt waar je al jaren van droomt. In minder dan 8 minuten zet jij je kuitspieren in vuur en vlam. Daarnaast is deze video ook gericht op vetverbranding en dat is natuurlijk altijd fijn! Voor sommige oefeningen heb je een paar lichte gewichtjes nodig maar die zijn tegenwoordig voor een prikkie te krijgen bij de Action!

Jen Heward legt in deze video een aantal sportschool oefeningen uit voor je kuitspieren. Het zijn oefeningen waar je in eerste instantie niet snel aan zou denken en dat maakt ze extra leuk. Wie zei dat je fitness apparaten maar op één manier kunt gebruiken? Wanneer je het liefste in de gym traint, is deze video dus echt een must. En wauw, kunnen we even een momentje nemen voor Jen haar benen? Phew, dat wordt trainen..

In deze video combineert Rebecca Louise de kuiten en dijspieren. Een goede combinatie, maar geloof mij, na deze video zul je een aantal dagen last krijgen met traplopen. De workout duurt een minuut of 10 dus je kunt hem prima doen wanneer je weinig tijd hebt. De training bestaat uit een combinatie van bridge oefeningen, lunges, squats en leg lifts.

Er zijn nog een aantal andere oefeningen en tips die perfect zijn voor het trainen van je kuiten. Ik zet ze voor het gemak even voor je op een rijtje:

Touwtjespringen

Dit is perfect voor cardio maar daarnaast zorgt het ook voor pittige kuitspieren. En het nostalgische gevoel dat het opwekt is natuurlijk ook niet verkeerd. Ben je op zoek naar wat extra uitdaging? Probeer dan eens om double unders te doen. Wanneer je deze beter zal beheersen, zullen je sprints ook en stuk beter gaan!

Sprinten

Hardlopen zorgt voor mooi gevormde benen. Om je kuiten wat extra uit te dagen, is het een goed idee om sprints toe te voegen aan je schema. Nadat je zo’n 20 minuten hebt gerend, kun je zo’n 30-60 seconden sprinten. Herhaal dit zo’n 4 à 8 keer voor optimaal resultaat.

Train ze regelmatig

Kuitspieren reageren het beste wanneer ze regelmatig getraind worden. Probeer dus ongeveer 3 keer per week wat kuit oefeningen te doen, in plaats van enkel aan het einde van je legday workout. Je kunt heel gemakkelijk een setje oefeningen voor je kuiten tussendoor je andere sets doen. Je zult je verbazen over hoe snel ze strakker worden!

Hopelijk helpen deze tips je goed op weg naar jou ultieme droomkuiten. Lekkere billen en bovenbenen zij natuurlijk fijn, maar we mogen de kuitspieren nu absoluut niet meer vergeten!

 

Plaats een reactie

Comments

  1. Floor

    Er staat 30-60minuten sprinten, dat lijkt me een beetje lang voor een sprintje 😉

    • Shelley

      Haha dat is inderdaad een beetje lang 😉 Thanks voor het doorgeven, we hebben het aangepast! 🙂 X Shelley