Recepten

Deze mealpreps heb jij binnen 5 minuten klaar

We denken vaak te moeilijk, dat komt onder andere doordat we constant getriggerd worden door impulsen van instagram, pinterest en tv. Dat kan in je voordeel werken, want je haalt er ideeën en inspiratie uit, maar bij Mariska werkt dat juist averechts. Alle verschillende opties maken dat ze door de bomen het bos niet meer ziet. Daarom delen we hieronder 4 easy uitgangspunten waar je eindeloos mee kunt variëren en die jij bovendien binnen 5 minuten klaar hebt. Perfect voor een kantoordag of voor een lekkere lunch on-the-go.

1. Wraps

Makkelijk en snel. Maak ze klaar en wikkel ze in aluminiumfolie. Ze hoeven niet gekoeld te liggen dus dat is top. Side note: doe er geen komkommer, tomaat of augurk op als je het niet gelijk eet want anders wordt je wrap vochtig en dat is niet zo lekker.

Onze favoriete opties voor wraps:

  • Hummus, kipfilet, paprika, rucolasla, pijmboompitten
  • Philadelphia, zalm, avocado,  paprika, rucola
  • Hummus, rookvlees, pesto, veldsla
  • Smeerkaas, kipfilet, omelet , ijsbergsla

snelle mealprep

2. Gekookte eitjes met groenten

Dit is een gevalletje: alle lekkere dingen die je kunt bedenken in je lunchtrommeltje stoppen. Oké, dan bedoelen we niet de reep chocolade waar je gisteren nauwelijks vanaf kon blijven of het pakje stroopwafels die oma gisteren voor je mee heeft genomen. Nee, Nina en Maris bedoelen dit:

Kook twee eitjes of maak snel een omeletje van twee eitjes en twee eiwitten. Pak een bakje en vul deze met tomaat, augurk, wortels, radijsjes, hummus en/of paprika. Een rol mais of rijstwafels erbij en voila; wedden dat jouw collega’s zeggen dat jij een bakje geluk hebt! 😉

3. Leftovers 

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om de dag ervoor bewust meer avondeten te koken zodat je dit de dag erna mee kan nemen als lunch. Scheelt je veel tijd en vaak is een leftover maaltijd de volgende dag nog lekkerder! Misschien heeft je moeder, vader of huisgenoot wel iets meer gekookt en kun jij vast wel een bakje meenemen naar je werk. Zie jij jezelf al zitten met een heerlijke warme lunch?

snelle mealprep

Bron: Foodiefeest

4. Sushibowl 

Dit klinkt als een lastig project maar dat valt reuze mee, geloof ons. Het enige wat tijd kost is het koken van de rijst. Maar als je die nu prept de avond van te voren dan scheelt dat je weer tijd in de ochtend.  Sowieso is dat aan te raden want dan is je rijst afgekoeld en dus beter voor je bowl. Vul ‘m aan met sojaboontjes, geraspte wortel, kip, tonijn of zalm, avocado, mais en sojasaus. Hmm het water loopt ons al in de mond! Het recept van de foto hierboven van Foodiefeest is zeker een van onze favorieten! Je bekijkt het hier. 

Heb jij nog goede ideeën voor lunch maaltijden die je in no-time klaarmaakt? Laat het ons weten in een reactie hieronder. En ben je benieuwd hoe wij tijdens al het reizen onze maaltijden preppen? Zodat we waar dan ook lekker en healthy kunnen eten zonder afhankelijk te zijn van fastfood of restaurants. Of wil je gewoon geïnspireerd worden met veel bakjes geluk. Volg ons dan op instagram en youtube!

Wil jij meer van dit soort recepten zien?

Geen probleem! We barsten van de healthy recepten en kunnen niet wachten om ze met jou te delen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg ze dagelijks in je inbox!

Plaats een reactie

Comments

  1. Stefanie

    Ah love it, vooral de wraps zijn echt een goeie!
    Maar wat voor mij echt onmisbaar is bij de lunch: quinoa <3
    My all time favourite. Meestal combineer ik het met rucola & gerookte makreelfilet / gegrilde kip!

    • Robin den Besten

      Hi Stefanie,

      Thanks voor je lieve reactie! Wij zijn ook mega fan van quinoa.
      Jouw combi klinkt top, die gaan we zeker snel eens proberen!

      Liefs!

  2. Jessica - Foodie Feest

    Hee wat leuk! 🙂 sushibowls zijn altijd een goed idee! 😀

    • Robin den Besten

      Yes, sushibowls zijn top!