Fit

Het sport- en eetdagboek van Fitgirlcode’s Michelle

Hey Fit Girls! Misschien hebben jullie laatst mijn blogpost al gelezen waarin ik me voorstel. Wie ben ik, wat is mijn functie bij Fitgirlcode en wat doe ik het allerliefste? (Heb je hem nog niet gelezen? Doe dat dan hier!) Om jullie een beter kijkje in mijn leven te geven, heb ik afgelopen week mijn eet- en sportdagboek voor jullie bijgehouden! (Spoiler alert: ik ontbijt minstens 3x per week met hetzelfde. Heel spannend! 😉 ) Let wel op voordat je hier een voorbeeld aan neemt: ik eet op dit moment met een calorietekort, want ook ik wil nog dat laatste beetje vet voor de zomer kwijt. Just so you know voor als je dit eetdagboek als inspiratie wilde gebruiken!

eetdagboek

Maandag

De week is begonnen! Ik ontbijt met Optimel Griekse stijl yoghurt (mijn lievelings) en fiets naar kantoor. Na heel veel koppen thee en een banaan als tussendoortje, lunch ik met leftover salade van gisteravond. Rucola slamix, cherrytomaatjes, komkommer, lente-ui, courgette, paprika, mozzarella en zonnebloempitjes kun je vinden in mijn gigantische Tupperware bakje. ’s Middags ga ik wat vroeger van kantoor weg, omdat ik met ASICS een workout in Utrecht ga doen. Superleuk! Het gaat om de Nederlandse lancering van dezelfde schoen die ik in Los Angeles heb getest: de FuzeX Rush. Ik snack een smoothie en een plakje spelt-notenbrood voor een beetje energie tijdens de run. Daarna gaan we, onder leiding van personal trainer Sjoerd en ex-Olympisch topsporter Robert Lathouwers, op pad! Op de planning: hardlopen, zware interval trainingen (burpees en met zandzakken sjouwen!) en de Dom op en af. We deden zelfs een workout in de bisschopskamer, zo cool! Moe, maar voldaan toog ik ’s avonds weer terug naar Rotterdam. Maar niet voordat ik een (niet zo healthy) broodje scoor op Utrecht CS. Even de reserves aanvullen!

Over hardlopen gesproken… Nieuwe schoenen nodig? Lees hier welke hardloopschoenen van dit moment het beste én het mooiste zijn! >

eetdagboek

eetdagboek

Foto’s: Zout Fotografie

Dinsdag

Driemaal raden waar ik mee ontbijt vandaag. Juist, Optimel. 😉 Er staat weer een drukke dag op kantoor op de planning. Om 11.00 uur eet ik een appel en banaan en bij de lunch hap ik weer een salade weg. Het voorverpakte bakje van de supermarkt vul ik aan met een zak rucola voor wat meer bite. Later in de middag scoor ik een puntje van de chocoladetaart van Koekela die collega Laura had meegenomen. (Yummy! Niemand zou dat kunnen weerstaan.) Ik zou na werktijd eigenlijk mijn allereerste yogales ooit doen bij Balansz, maar mijn beenspieren vinden het na leg day op zondag en de Dom beklimmen op maandag wel even prima zo, dus ik stel hem uit naar volgende week. (Houd de blog in de gaten voor een review hoe het lesje hot yoga me afgaat!) Soms moet je jouw lichaam ook een beetje rust geven. Als ik thuiskom duik ik de keuken in voor een healthy maaltje: ik bak een hele rits groenten in de wok en eet ze met een beetje zilvervliesrijst en vegetarische balletjes.

eetdagboek

Woensdag

Yay, ik ben vrij vandaag! Ik maak een flinke stapel bananenpannenkoekjes met havermout voor mezelf en top ze met geraspte kokos, maple syrup, vers fruit en warme kersen. Prima bodem voor wat krachttraining in de sportschool! Om mijn benen te ontzien focus ik vooral op mijn bovenlichaam. Lekker knallen met onder andere bicep curls, cable crossovers, bankdrukken en dumbbell rows. Ik ben een uurtje bezig en voel me daarna super. Ik scoor op de terugweg van de sportschool bij de supermarkt een speltbroodje en een perfect rijpe avocado. Thuis belanden die twee direct op een bord natuurlijk. Ik doe verder wat saaie dingen (lees: huishouden), knuffel met mijn katten en maak daarna het avondeten klaar. Op het menu staat een bloemkoolcurry met kikkererwten, spinazie, neppe ‘kip’stukjes en tomaat. Ik eet de helft op en bewaar de andere helft voor morgenavond.

Donderdag

Een nieuwe werkdag! ’s Ochtends ontbijt ik met een bak sojayoghurt met aardbeien en blauwe bessen. Gelijk een flinke portie vitamines binnen! Mijn snack is even een snelle eiwitreep, want mijn planning is vrij vol vandaag! Fotoshoot hier, meeting daar. Bij de lunch eet ik crackers met kaas. Geen slanke versie hoor, gewoon lekker de 40+ kaas. Omdat mijn vriend morgenavond niet thuis is, besluit ik mijn hardlopen een dagje op te schuiven zodat ik vanavond lekker met hem kan zijn. We eten de andere helft van de curry van gisteravond.

eetdagboek

Vrijdag

Het is bijna weekend. Na even goed wakker worden onder de douche (wat wel nodig was!), grijp ik ‘s ochtends weer naar mijn oude, vertrouwde ontbijtvriend Optimel. Prima brandstof om de dag mee te beginnen. Ik gooi een mango in mijn tas die ik op werk als tussendoortje kan eten. ’s Middags bij de lunch tover ik een salade met sla, kool, tomaat, komkommer, wortel, sperzieboontjes en hüttenkäse tevoorschijn. Als ik klaar ben met werk doe ik even snel boodschappen en trek thuis direct mijn hardloopkleding aan. Tijd voor een run! Het is echt heerlijk om gewoon weer in het licht te kunnen hardlopen buiten. Daarnaast heb ik extra motivatie: ik heb vandaag namelijk de Polar M200 binnengekregen. Die wil ik natuurlijk uitproberen! Ik ren twee grote rondjes om een stuk park in mijn wijk, wat bij elkaar 5 kilometer is. (Note to self: ik moet echt even op zoek naar een leuke, langere route in de buurt, want die dubbele rondjes zijn maar saai!) Daarna ga ik lekker naar huis en daar heb ik zin in, want het is tijd voor een cheat meal! (Niet om het hardlopen te compenseren hoor, ik mag van mezelf sowieso 1x per week iets ‘ongezonds’ eten. Al wordt het soms ook wat vaker, als het in mijn macro’s past!) Op het menu staat tagliatelle met zelfgemaakte gorgonzolaroomsaus, met basilicum, pijnboompitjes, cherrytomaatjes en rucola. En heel misschien een beetje extra Parmezaanse kaas, dan.

eetdagboek

Zaterdag

Ik heb gisteren besloten om vandaag de hele dag met een vriendin op het terras te bivakkeren. Om toch nog aan wat beweging te komen, doe ik even een snelle run van 30 minuten door de wijk. Dan voel ik me tenminste niet zo schuldig als ik de rest van de dag met mijn neus in de zon zit niks te doen. 😉 Ik ontbijt met havermout met amandelmelk, kaneel en een geraspte appel erdoorheen. Voordat ik later die ochtend neerplof op het terrasstoeltje, lopen vriendin en ik eerst lekker een stukje met haar hond. (Hoeveel bekijks je van midlife crisis vrouwen krijgt als je met een Franse bulldog rondloopt is echt insane, trouwens.) We lunchen op het terras met twee volkoren boterhammen met paddenstoelenkroketten en ik drink twee biertjes. Van zo’n lentedag moet genoten worden. Als ik ’s avonds thuis ben, maak ik pasta à la Norma. Volkoren penne, lekker veel aubergine, zelfgemaakte tomatensaus, basilicum en een beetje ricotta.

eetdagboek

Zondag

Het is zondag! Dat blijft toch altijd een van de lekkerste dagen van de week. Ik ontbijt met rijstwafels met geitenkaas, avocado en ei. (Niet allemaal op elkaar, ik heb verschillende combinaties gemaakt.) Time to hit the gym! Na twee keer hardlopen ben ik ontzettend toe aan weer wat krachttraining – dat blijft toch wel mijn lievelingsmanier om te sporten. Ik doe zo’n vijf kwartier over mijn full body workout, waarbij ik oefeningen doe als one-legged cable kickback en cable tricep pushdown (met touw). Op de terugweg haal ik bij het boodschappen doen wat ingrediënten in huis om een grote salade te maken. ’s Avonds eet ik zoete aardappel uit de oven en spinazie met tomaatjes, paprika, zonnebloempitjes en wat geitenkaas.

Benieuwd naar meer eet- en sportdagboeken? Lees dan ook eens die van fitte chick Suzanne! >

Meer van mij zien? Lees dan al mijn artikelen of volg me dan op Instagram op @michelledenelzen.

Wil jij nooit achterlopen op de nieuwste health trends?

Speciaal voor jou verzamelen we de meest interessante feitjes en tips over alles gerelateerd aan health. Zorg ervoor dat je nooit achterloopt op de nieuwste trends en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Plaats een reactie