Fit

Sport- en eetdagboek van Suzanne

Ken je de supertoffe en modieuze Suzanne Brummel al? Ondanks haar drukke leven heeft ze speciaal voor Fitgirlcode, een week lang, haar sport- en eetdagboek bijgehouden! Benieuwd wat zo’n prachtige en fitte chick nu allemaal eet en doet om er zo uit te zien? En of ze stiekem niet af en toe ook een beetje zondigt? Lees dan snel verder! Wil je meer zien van Suzanne? Volg dan zeker haar Instagram en blog!

eetdagboek suzanne

Goedemorgen fitties!

Ik vind het super, super, SUPERLEUK dat ik gevraagd ben om deze week mijn sport- en eetdagboekje te delen op Fitgirlcode. Veel jonge meiden vragen zich af hoe ik toch af en toe zoveel kan (VR)eten en toch strak in mijn velletje zit. Balance girls, balance!

Over het algemeen probeer ik zo gezond mogelijk te eten in de basis zodat ik me op een feestje, tijdens het weekend of op vakantie niet per se hoef in te houden. Ik wil wel benadrukken dat ik vanaf ongeveer mijn 10e jaar elke dag fanatiek sport en daardoor mijn hele lijf, metabolisme en ritme hierop is ingesteld. Sport je minder, dan heeft je lichaam simpelweg ook minder nodig. Verder spelen een hoop andere factoren zoals slaap, stress en het soort werk dat je doet ook een rol. Daarom moet je mijn dagboekje ook niet beschouwen als het perfecte voorbeeld. Zie het meer als een inspiratie opweg naar jouw balans. 🙂

De afgelopen week was een redelijk gemiddelde week, doordeweeks een tikkeltje chaotisch maar al met al wel redelijk gezond, en in het weekend een foodfeestje. Dat doe ik graag, genieten in het weekend zodat ik daarna weer een weekje kan knallen. Tegenwoordig hoor je heel vaak de zwart-wit tegenstelling gezond-ongezond. Chips, patat en pannenkoeken zijn ongezond, avocado’ s, appels en kwark zijn gezond. All right, daar zit een kern van waarheid MAAR mijn mening is dat het af en toe eten van pannenkoeken, chips of patat juist ‘ gezond’  is. Het is een teken van balans. Wanneer mensen helemaal nooit meer ‘ongezonde’ producten eten omdat ze bang zijn dat ze dik worden dan vind ik het ongezond worden en gaat het lijken op orthorexia. Daar schreef ik eerder al een artikel over op mijn eigen website, en dat is onwenselijk.

Okidoki, dat gezegd hebbende, daar gaan we dan met mijn afgelopen week.

eetdagboek suzanne

 Maandag 13 maart

De wekker gaat om 7.30, tijd om op te staan!

Ontbijt: Havermoutje van Alpro plantaardige amandelmelk (250 ml) 40 gram havermout, een appel met schil, kaneel en een handje gewelde rozijnen

Workout: Ik ga weer lekker ‘sportscholen’  #GYMTIME! Dik anderhalf uur bikkel ik mezelf in het zweet! Een nieuwe week start ik graag knallend!  Vervolgens ga ik douchen en alvast eten klaarmaken voor vanavond, ik werk namelijk 3 dagen per week van 12/15 tot ongeveer 22 uur in Amsterdam West waardoor ik op mijn werk moet avondeten. Dat bereid ik dan graag op tijd voor.

eetdagboek suzanne

Lunch: 4 snee geroosterd brood. 2 met filet american + een gekookt ei en 2 boterhammen met pittige hummus.. of humoes…hoe je het ook schrijft, ik vind het top! #myaddiction. Na de lunch ga ik thuis aan het werk totdat ik op locatie moet werken

Snack: Cracker met Nutella. Daarna ga ik werken van 15 – 22 uur.

Diner: Witlof sla van drie stronken rauwe witlof met twee mandarijnen, twee handjes witte druiven, 2 grote dadels en een handje ongezouten noten.En weer door met werken.Om 22 uur fiets ik weer naar huis, het is overigens 8km fietsen van mijn werk naar mijn huis. Ook dat is een belangrijk deel uit mijn fitte leventje, ik doe ongeveer ALLES op de fiets, of lopend. Al is het nog zo ver, al regent het nog zo hard. Om 23:00 uur is het tijd om naar bed te gaan.

eetdagboek suzanne

Dinsdag 14 maart

Ook vandaag sta ik weer om 7.30 op.

 Workout: Buikspier kwartier (het eerste wat ik ongeveer 4 van de 7 dagen doe om lekker wakker te worden, gewoon in de woonkamer op een matje)

 Ontbijt: Een schaaltje plantaardige kwark van Alpro met 90 gram cruesli Daarna snel aan het werk!  Opeens is het al 15:00 uur, ik schrik ervan…ik was zo druk bezig met werken dat ik totaal de tijd vergeten ben. Dat heb ik dus wel vaker (#shameonme) dat ik zo druk bezig ben dat ik totaal vergeet dat lunchtijd alweer voorbij is…oh oh oh

Late lunch: 4 sneetjes brood! Voor degene die het nog niet wisten: Ik ben een onwijze broodliefhebber! Never not eating bread hihi. Voor vandaag weer 2 met filet american en 2 met pittige hummus + 2 gekookte eieren dit keer.

Vervolgens ga ik snel weer door met werken Ik heb een hele lijst voor vandaag om af te werken…en om 18:30 moet ik toegeven aan mezelf dat die lijst misschien ietwat te ambitieus was om in 1 dag af te krijgen. Ik ben zo’ n persoon die het liefste tot 23 uur doorwerkt om het ook echt af te maken. Maar ik probeer mezelf te verplichten niet langer dan 18 uur door te werken. En omdat het al 18:30 uur is kap ik er echt mee want ik wil heel graag nog sporten!

eetdagboek suzanne

Workout: Ik ga een klein rondje van 7 km rennen. 🙂 Qua runs is 6,5 eigenlijk altijd mijn minimale afstand. Voor minder ga ik de deur niet uit. Gelijk na mijn workout fiets ik door naar de supermarkt om boodschapjes te halen voor het avondeten.

Diner: Om 20 uur staat er een heerlijk maaltje rijst met bruine bonen, gehakt, tomaatjes, ui, knoflook en wat bacon op tafel!

Om 22 uur is het bedtijd.

Woensdag 15 maart

 Vandaag heb ik geen wekker gezet maar wordt ik toch weer om 7.30 wakker. Omdat ik elke dag rond deze tijd opsta zit het gelukkig wel goed met mijn biologisch klok. 🙂

Workout: Buikspier kwartier (Planken, opdrukken, leg raises, fietsen, sit-ups etc.)

Ontbijt: 300 ml magere yoghurt en 90 gram cruesli met een beetje hagelslag.

eetdagboek suzanne

Workout: Dan ga ik de deur uit voor de real deal van vandaag: 60 minuten zwemmen. Heerlijk! Je gebruikt al je spieren, het werkt herstellend, de kans op blessures is nihil en je traint zowel je spieren als je conditie enorm goed!

Snack: Een zakje gevriesdroogd fruit (NADA nothing added)

eetdagboek suzanne

Lunch: Een bakje rijst, bruine bonen en vlees dat nog over was van gister. Daarna ga ik werken van 12-22!

Diner: Witlofsla van 3 stronken witlof, 2 grote dadels, een banaan, een mandarijn en een handje ongezouten noten.

Het is uur 22.00 uur Ik ben vrij en fiets snel naar huis om de verkiezingsuitslag te kunnen kijken. Hierdoor wordt het later dan gepland en dan krijg ik trek…

Snack: Zakje chips, oopsie!

Een late avond vanavond, om 00.30 ga ik snel naar bed!

Donderdag 16 maart

7:30 uur: Goedemorgen zonnig Nederland! 🙂

Ontbijt: 2 boterhammen met pindakaas + een grote banaan

eetdagboek suzanne eetdagboek suzanne

Workout: Vandaag ga ik anderhalf uur knallen in de sportschool. Een uurtje kracht, een half uurtje circuitje:)

Snack: 2 crackers met hummus, daarna even de was doen en stofzuigen.

Lunch: 2 sneetjes brood met 3 gebakken eieren en 3 plakjes bacon Ik heb een middagje vol events waarop er genoeg te pakken valt: Taart, macarons, sandwiches, milkshakes, cava en zelfs hamburgers. Ik nam niets van dit alles. Gister heb ik al chips gegeten en het kan niet elke doordeweekse dag feest zijn! Soms kan dit wel, maar ik weet dat ik dit weekend ook al twee gezellige eetdates heb gepland en daarom is dit het moment om verstandig te zijn.

Diner: Ik warm snel een bakje rijst met bruine bonen op die nog over was. Om 22:30 uur ga ik naar bed.

Vrijdag 17 maart

7:00 uur: vrijdagmorgen, bijna weekend!

Workout: Buikspier kwartier

Ontbijt: Een bakje magere kwark met 90 gram muesli, rozijntjes en wat kokosrasp

Workout: 7 km rennen! Even snel want ik heb een drukke dag, tijd voor een langere work-out is er helaas vandaag niet.

After workout snack: Bakje met een halve mango.

eetdagboek suzanne

Lunch: Vandaag heb ik een lunch bij de Heineken Bakkerij. We krijgen als eerste een doperwten/spinazie soepje met uiteraard stukjes brood. So far so healthy. Dan volgt een panella met romaine, cherrytomaatjes, ansjovisfilets, avocado, kwarteleitjes, burrata, pompoentjes en taggia olijven. Okidoki, tot zover ook nog redelijk gezond. Maar daarna…kwam de kaasfondue…OMG zo lekker. I just couldn’ t resist. Dus al met al was het toch een relatief ongezonde lunch vanwege het vettige einde en de hoeveelheid. Maar hé het is vrijdag en je hebt niet elke dag zo’n event! Na het event ga ik nog even werken tot het tijd is voor het avondeten.

Diner: Een bordje pasta (penne) met kipfilet, tomaat, paprika, ui, courgette, knoflook een eetlepel boursin cuisine en een paar plakjes geitenkaas.

eetdagboek suzanne

Zaterdag 18 maart

Ik slaap lekker uit tot 9.30 en maak vervolgens een heerlijk ontbijtje voor mezelf.

Ontbijt: Havermoutje van 250 ml Alpro melk, 40 gram havermout, een handje gewelde rozijnen, een appel met schil en wat kaneel

Workout: It’ s time for some gym rocking! Ik ga een uur kracht doen (benen & billen) en dan nog een half uur circuitje (core&buik)

eetdagboek suzanne
Lunch: 2 boterhammen met kalkoenfilet en een gekookt ei s’ Middags heb ik afgesproken met een vriend en gaan we stad in.

Diner: In de avond besluiten we wraps te gaan maken. Ik eet er 3 (grote) met kipfilet, avocado, ijsbergsla, paprika, ui, maïs, kruiden, geitenkaas en wat strooikaas. We drinken er water bij. Overigens schrijf ik nergens wat ik drink omdat ik enkel water&thee drink de hele week. Alcohol, frisdrank, koffie of andere dranken zijn gewoon niet mijn ding. Bovendien houd ik veel te veel van eten en eet ik dus liever calorieen dan dat ik ze drink. Ik bespaar dan ook een hoop door altijd enkel water en thee te drinken.

Zondag 19 maart

8:00 uur: Tijd om op te staan

Workout: Buikspier kwartier

Ontbijt: Magere kwark met cruesli

eetdagboek suzanne

Workout: Vandaag ren ik 11,2 km. Heerlijk zo op de zondagmorgen.

After workout snack: Een appel

Lunch: 3 snee brood. 2 met kalkoenfilet en een gekookt ei, 1 met pindakaas. Na de lunch heb ik afgesproken met een vriendin.

Diner: We besluiten samen een pannenkoeken party te beginnen! We bakken een heel pak pannenkoekenmix op met 800 ml melk en 3 eieren. We maken er heel veel met appel, kaneel en rozijnen. En 3 met spek&kaas. Uiteindelijk gaat de hele stapel op. Dat waren er ongeveer 7 per persoon, yummie!

22:30 uur: Oogjes sluiten, op naar een nieuwe week!

Vond je dit sport- en eetdagboek leuk en vind je het interessant op hier meer van te lezen? Op mijn website houd ik dit elke week bij in de wekelijkse Flashback Friday post. Op die manier heb je een nog beter beeld van hoe mijn weken er nu uit zien, want elke week is anders! Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn week vonden, laten jullie het weten in de reacties?

Liefs, Suzanne 

Wil jij nooit achterlopen op de nieuwste health trends?

Speciaal voor jou verzamelen we de meest interessante feitjes en tips over alles gerelateerd aan health. Zorg ervoor dat je nooit achterloopt op de nieuwste trends en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Plaats een reactie

Comments

  1. Joline

    leuke en herkenbare BH op de 1e foto! Mag ik vragen welke maat je draagt 🙂 ?

  2. miranda

    Er mag ook nog geleefd worden! Alles draait om sporten en werk…
    Van hoge normen wordt je ook niet gelukkig.

    • Shelley

      Hi Miranda, is dat niet juist waar Suzanne ook voor staat? Ze benoemt dit zelf ook aan het begin van het artikel, dat ze graag op ‘normale’ dagen gezond eet zodat ze andere keren kan doen wat ze wilt. Natuurlijk is dit ook maar een sport- en eetdagboek (draait idd om sporten en eten), maar wat ze daar buiten heeft gedaan staat hier niet in. 🙂