Fit

Elines beste tips om te sporten op een warme zomerdag

Het is een lekkere zomerdag. Je denkt al gauw aan de zon, de zee, het strand… Maar dan kijk je in de spiegel en komt de volgende uitdaging: dat ultieme zomerlichaam! Wat is dat nu eigenlijk? Wel, ik vind het heel belangrijk mee te geven dat het niet erg is dat je een buikje hebt of iets vollere billen. Het belangrijkste blijft dat jij je goed voelt in je vel, dat je jezelf fit, gezond en gelukkig voelt! Dus het is zeker niet nodig om jezelf helemaal uit te hongeren. Wat mij vooral gelukkig maakt op warme dagen zoals vandaag is de juiste workout en een heerlijk ontbijt om de dag goed te starten.

Als de temperaturen oplopen tot 30 graden of meer, is het belangrijk de workouts die je doet zeker niet op de warmste moment van de dag te doen, maar eerder in de vroege ochtend of in de latere avond. In de ochtend vind ik persoonlijk het leukste! Op zomerse dagen als vandaag is het heel belangrijk om veel water te drinken en dit doe je best voor je eten en niet tijdens. Zo kan je jouw eten ook beter verteren. 🙂 Hier geef ik even een ochtendplanning weer hoe ik mijn dag doorbreng op zomerse dagen.

  • Drink 300 ml water met een vers geperst citroentje. Citroensap is bijzonder goed om je vetten aan te spreken en je metabolisme te versnellen en het is bovendien een frisse start van de dag.
  • Ga een half uurtje heel lichtjes joggen. Het mag zeker niet te snel gaan hoor! Op een warme zomerdag wil je jezelf niet tot een PR pushen, maar gewoon lichte beweging doen die je aankunt in de hitte. Daarnaast loop je ook het risico dat als je te snel loopt, je eerder jouw spieren afbreekt.
  • Drink na je workout weer een vol glas water (of twee of drie), want tijdens het lopen zweet je snel!
  • Een heerlijke volle bowl met verschillende zaden, bessen en Griekse yoghurt. Je kan hier zelf nog raw poeder aan toevoegen zoals Maca-poeder om extra eiwitten te hebben na je ochtendworkout. Hoe meer kleur in mijn ontbijt, hoe leuker ik het vind. 🙂 Tijdens de ochtend is het ook belangrijk dat je genoeg gezonde vetten binnenkrijgt en daar zorgen de zaden dan voor. De koolhydraten haal je uit het fruit en de proteïnen uit de yoghurt en het natuurlijke poeder. Een perfecte gebalanceerde maaltijd voor zo’n actieve ochtend!

Wil jij zo’n volle  breakfast bowl zelf maken? Zo doe je dat!

tips om te sporten in de zomer

Recept: kleurrijke breakfast bowl

Ingrediënten:

  • 150 gram Griekse yoghurt
  • Zaden, zoals lijnzaad, chiazaad, sesamzaad
  • Diepvriesbessen of verse: aardbeien, blauwe bessen, veenbessen, braambessen
  • Eventueel raw macapoeder of spirulinapoeder
  • Rozijntjes of moerbijbessen
  • Agavesiroop

Bereidingswijze:

  1. Dit is niet zo moeilijk! Doe de yoghurt in een schaal en top het af met alle ingrediënten.
  2. Wil jij jouw bowl nog kleurrijker maken? Meng de yoghurt dan met het maca- of spirulinapoeder.

Zo, nu weet je precies hoe ik mijn zomerochtend doorkom als het heel warm is (maar ik toch wat beweging wil). Hoe kom jij zulke dagen door? Deel jouw tips in de comments hieronder! 

tips om te sporten in de zomer

Bron (header): Janni Déler

Meer van mij zien? Lees dan al mijn artikelen of volg me dan op Instagram op @elinepinter.

Plaats een reactie