Recepten

Recept: Gezonde chocolademousse

Chocolademousse: een echte guilty pleasure! Maar wat nu als ik je vertel dat je vanaf nu helemaal guilt free kunt genieten van dit heerlijke toetje. Voortaan eet je chocomousse als ontbijt, lunch én als toetje. 😉 Deze gezonde versie bevat onder andere avocado en dadels en is hierdoor een echte vitaminebom!

Dit heerlijke recept vind je in het boek Papa Kazmi: pure cook book. Een kookboek met allerlei heerlijke, gezonde en pure recepten uit de Indiase keuken. Ik denk dat ik inmiddels minimaal twintig recepten uit het boek op mijn to-do list heb staan. 😉

Benodigdheden voor 4 personen:

Voor de mousse

Toppings

Je kunt met toppings zoveel variëren als je wil. Heb je liever blauwe bessen in plaats van aardbeien, of de pistachenootjes voor hazelnoten? Het kan allemaal!

gezonde chocolademousse

Bereiding:

  1. Week de dadels minimaal een half uur.
  2. Maal alle ingrediënten voor de mousse in een keukenmachine (of blender) tot een glad geheel.
  3. Verdeel de mousse over vier glazen.
  4. Halveer de aardbeien en hak de pistachenoten fijn.
  5. Top de mousse af met het fruit, de pistachenoten en de kokos.

Nu kun je gaan genieten van je heerlijke gezonde chocolademousse! En wil je nu nog meer van deze heerlijke gezonde en lekkere recepten? Je vindt het Papa Kazmi koekboek op bol.com. Eet smakelijk!

Plaats een reactie