Fit

Het eetdagboek van Nina & Maris

Hoe behoud je een gezond eetschema als je veel op reis bent? En wat eet je als je werkt in het buitenland of de hele dag van hot naar her gaat? Dat weten Nina & Maris als geen ander. Wij scooteren heel Albufeira rond van hot naar her.  Soms maken we tijd om ons eten te preppen voor een dag maar soms zijn we zo druk dat we daar geen tijd voor hebben en er ook geen tijd voor maken omdat we een tikkeltje brak zijn van het feesten en dus buiten de deur eten. We hebben onze vaste ritueeltjes die we toepassen als we een lifestyle hebben waarbij we drie keer per dag buiten de deur eten zoals in Albufeira. Ga jij nou op vakantie dan is de keuken in jouw  appartement waarschijnlijk niet benoemenswaardig. Wij gaan onze lifehacks delen zodat jij met een gerust hart buiten de deur kunt eten én daar ook van kan genieten.

eetdagboek

Ontbijt: Ontbijtbowl met veel fruit

Begin je dag met een goed gevulde kom met kwark, yoghurt of een acaibowl. Bijna ieder restaurant heeft op het onbijtmenu wel iets met yoghurt staan. Vaak met heerlijke fruit toppings en als het kan, een handje noten erbij voor een compleet verzadigd gevoel. Wedden dat jij hier de komende drie uur op kan teren. Maar let wel op, vergis je niet in het aantal calorieën van de extra toppings zoals dat schepje cruesli, nootjes, oreochunks, kokosschaafsel en de scheut honing. Wij nemen vaak het zekere voor het onzekere door de honing te laten staan en de cruesli of noten on the side te bestellen zodat we die naar behoefte kunnen toevoegen. Zo weet je zeker dat je altijd een gezond ontbijtje besteld!

Lunch: Salade met vis of kip en lekker veel groenten

Op vakantie is het vaak warm. Je eetlust is minder en je hebt waarschijnlijk meer trek in iets fris dan iets hartigs. De perfecte oplossing? Een gezonde salade! Ieder restaurant heeft vaak genoeg keus. Ga je naar een land wat aan de kust zit, dan kun je vast wel ergens een salade met verse vis scoren. En wees soms een beetje brutaal door zo ongeveer je eigen salade samen te stellen; vraag eventueel een extra portie kip of vis, extra groenten en of de dressing apart kan. In sommige landen hebben ze er nog wel eens een handje van om een flinke lading olijfolie over je salade te gooien. Dressing en olie dus altijd apart. Hoe simpel kan het zijn hè?

Tussendoor: Een Mars ijsje.

Super lekker én minder calorieën dan een gewone Mars! Het gaat er immers om dat je geniet op vakantie. Dus heb je zin in een snack en heb je wel even genoeg fruit gegeten? Heb je zin in een ijsje maar ben je toch de calorieën aan het tellen in je hoofd? Kies bewust en ga voor een Mars ijsje! Wist je dat een Mars ijsje minder calorieën bevat dan een gewone Mars?! Dit is onze lifehack én wij vinden het fantastich! Heb je zin in een fruitig ijsje, kies dan voor de Solero, die bevat minder dan 100 calorieën!

eetdagboek

Diner: Gegrilde kipfilet met gestoomde groenten en rijst

Ga bij het diner altijd voor een gerecht met veel eiwitten. Je komt dan snel uit op een stuk vlees of vis maar dat vinden wij niet erg! Een biefstuk of een verse zalmmoot met gestoomde groenten en aardappeltjes is onze favoriet. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor frietjes, maar als je op de calorieën wilt letten en je gaat die avond alcohol nuttigen, dan vinden wij het niet fijn om iets uit de frituur te nemen. Eet je geen vlees of vis? Ga dan voor een gerecht met bonen, een eitje of een lekkere salade bomvol groenten.

Snack: augurken met kipfilet of wortels met hummus

Dit is onze favo snack! Zorg dat je altijd een pot aurgurken in huis hebt, je kunt ze normaal eten, maar wij vinden het heel chill om ze samen met plakjes kip of kalkoenfilet te snacken. Wil je een healthy snack voor on-the-go, ga dan voor wortels met hummus. Over hummus gesproken, wist je dat er chocolade hummus te koop is bij de Albert Heijn?! OMG! Jammer dat wij momenteel niet in Nederland zijn. 😉

Na het stappen: Kipdöner met groenten (zonder brood, saus en kaas)

Heb je nu echt zin in een vette hap na het stappen? En kan jij je honger niet stillen tot thuis of wil je gewoon gezellig met je vriendinnen de avond in stijl afsluiten door nog iets te snacken voor jullie terug naar huis gaan? Kies dan verstandig en haal kipdoner met groenten. Dat krijg je dan in een bakje en is super lekker. Let wel op; laat de saus, wrap én kaas achterwege, want anders wordt het wel echt een calorieënbom en heb je misschien morgen spijt als je wakker wordt. Probeer binnen de perken te blijven, dan is eten na het stappen een win-win. En geloof ons, die kaas, saus en wrap heb je écht niet nodig. Groenten én kipdoner samen zijn al goud.

Zo ziet een dag er voor ons dus uit. Je hoeft écht niet altijd ‘gezond’ te doen, maar voor ons is een beetje opletten als we lang op reis zijn wel zo fijn. Hoe doen jullie dat? Waar denken jullie bij na? En zien jullie nog verbeterpunten in ons dagboek? Laat het ons weten, alle tips zijn welkom en wij worden altijd graag geïnspireerd. Stuur ons een berichtje via instagram of reageer hieronder in de reacties. Mega bedankt alvast!

Wil jij meer van dit soort recepten zien?

Geen probleem! We barsten van de healthy recepten en kunnen niet wachten om ze met jou te delen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg ze dagelijks in je inbox!

Plaats een reactie