Fit

Deze (kleine) veranderingen maakte ik waardoor ik wél weer progressie zag

Binnenkort ga ik naar het prachtige Mexico samen met m’n vriend. Aaah, ik kan echt niet wachten! Ik droom er namelijk al zo lang van om toch eens dat perfecte bounty eiland plaatje te zien waar je u tegen zegt. Nog even en dan is het dus zo ver. Maar… Ook nog even en dan wil ik mijn laatste kilo’s er af hebben. Ja, dit klinkt misschien dramatisch, maar dat is het niet. Ik sport al super lang en bedacht me, wat jammer eigenlijk dat ik zo veel train maar nooit echt dat beeld van mezelf in de spiegel zie dat ik wil zien. 

Ik doe al meerdere jaren aan krachttraining en verschillende groepslessen zoals Body pump en B-kick. De laatste afgelopen twee jaar ben ik nog serieuzer bezig gegaan met mijn trainingsschema’s. Ik ben goed gaan nadenken waar ik nu echt verbetering in wil gaan zien en hoe en op welke manier ik wil gaan trainen. Mijn schema’s zijn nu afwisselender. Door het regelmatig trainen en zelf te weten wat ik moet doen, ben ik er zo veel meer plezier in gaan krijgen!

Op zoek naar de balans

Vaak als ik terugkwam van het sporten en ik op de bank zat, vond ik het jammer om een zak chips open te trekken, want ik voelde me nu juist ‘zo goed’. Maar even later als je dan met je vriendinnen was of een dag later een film zat te kijken, lag alsnog die zak chips of reep chocola naast me. Soms wat lekkers is geen probleem, maar ik moest hier wel een ritme in vinden.

Doordat ik regelmatiger ben gaan sporten, vond ik dat het ook tijd was om meer op mijn voeding te gaan letten en echt te beseffen wat ik binnen kreeg. Ik ben toen voor mezelf wat eetschema’s gaan maken. Aan het begin was dit lastig, maar als je echt in dat ritme zit van het sporten en voor jezelf een realistisch doel hebt opgesteld is dit goed te doen. Remember: gezond eten hoeft niet saai te zijn! Ook zijn het soms maar kleine dingen die mij hebben geholpen net wat bewuster bezig te zijn zoals:

  1. Verse groenten eten, dus geen groenten uit verpakkingen
  2. Veel water drinken
  3. Minder suikers eten en drinken
  4. Slim inkopen doen, want wat je niet in huis hebt, kun je ook niet opeten 😉
  5. Doe het samen. Mijn vriend was zelf ook actief bezig en dat heeft me zó geholpen!

Het klinkt misschien voor de hand liggend omdat het zulke kleine veranderingen zijn, maar ik merkte dat het echt verschil maakte! Ik was ze gewoon helemaal uit het oog verloren en door weer bewust bezig te zijn met mijn voeding en trainingen, ging ik weer stappen vooruit.

Ik zit er nu in ieder geval lekker in en ben blij dat ik deze beslissing uiteindelijk heb genomen. Achteraf is het veranderen van mijn eetpatroon helemaal niet zo dramatisch als dat ik had verwacht. Daarnaast merk ik niet alleen het verschil in de spiegel, maar voel ik me ook een stuk energieker. Nog even wachten en dan off to MEXICO!

Bron (header): Brooke Lark via Unsplash

Wil jij nooit achterlopen op de nieuwste health trends?

Speciaal voor jou verzamelen we de meest interessante feitjes en tips over alles gerelateerd aan health. Zorg ervoor dat je nooit achterloopt op de nieuwste trends en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Plaats een reactie