Uncategorized

Nathalie reviewt de Happy Healthy Guide

Het volgen van een gezonde lifestyle gaat met ups en downs. De Happy Healthy Guide kwam voor mij precies op het juiste moment. Ik wilde graag weer wat kilo’s kwijt raken en daarna (misschien wel het belangrijkste en lastigste) op gewicht blijven!

Wat was voor jou de reden om met de Happy Healthy Guide te starten?

Ik ben met de guide gestart omdat ik echt even een schop onder mijn kont nodig had om het gezonde eten weer op te pakken. Na een decembermaand vol eten en heel veel chocolade en de start in een vaste functie zijn er weer wat kilo’s bij geslopen die ik er weer af wil. Ondertussen kwam Kerst 2018 dichterbij dan Kerst 2017 en werd het tijd echt aan de slag te gaan. 

Had je in het begin last van wat opstartproblemen of ging je er meteen tegenaan?

Ik denk dat mijn eerste week ook direct mijn beste was, omdat ik toen vol enthousiasme en super fanatiek aan de guide begon. Naarmate ik verder kwam in de guide heb ik dit juist iets meer los gelaten en ben ik de guide meer gaan zien als leidraad.

Hoe zag jouw eet- en sportschema er voordat je met de guide begon uit?

Mijn eetschema was zeker niet ongezond en leek in grote lijnen al op die uit de Happy Healthy Guide. Ook omdat ik de #FITGIRLCODE guide al eerder heb gevolgd en hier best wat goede gewoontes aan heb overgehouden. In de basis zat ik al goed. Alleen dat snacken tussendoor hè… Een slechte gewoonte die ik maar moeilijk kan afleren. 

Zijn er bepaalde aspecten van de Happy Healthy Guide die beter voor jou werken dan andere?

Ik vind het leuk om wat meer af te wisselen. Mijn eigen eetpatroon kan soms wat eenzijdig zijn. Iedere ochtend hetzelfde bakje havermout en lunchen met crackers en kipfilet. Het uitproberen van nieuwe recepten vind ik echt super. Wat niet altijd werkt zijn de recepten voor de tussendoortjes en lunch in combinatie met een vaste baan op kantoor. Hier met ik dus wat flexibeler in geworden de laatste weken.

Wat was voorheen jouw slechtste gewoonte?

Ik heb het eerder al genoemd: snacken! Mijn absolute quilty pleasures zijn: pindakaas, cruesli met chocoladestukken en chips (zet een zak bij me neer en die moet leeg). Nog altijd gaat dit wel eens “mis”, maar het doel was om de balans terug te vinden.

Heb je deze gewoonte kunnen schrappen of in balans kunnen brengen met behulp van de Guide?

Haha, balans dus. Ik vind mezelf liever niet in de keuken terug met een lepel in de pot pindakaas of handen in de zak met cruesli. Mijn doel is nu om als ik echt trek heb in iets er een echt genietmomentje van te maken. Helemaal verbieden heeft geen zin, dan wil ik het alleen maar meer. Dan maar mezelf af en toe een rijstwafel met pindakaas beloven. Hier echt even voor gaan zitten en genieten. Niet meer in een moment van “zwakte” uit de pindakaaspot lepelen en me daarna schuldig voelen. Zonde!

Heb je het voedingsschema’s op de voet gevolgd of juist je eigen draai aan gegeven?

Bij de start heb ik het schema vrij nauwkeurig gevolgd, naar het einde toe ben ik hierin wat flexibeler geworden. Omdat ik na deel 1 van de Happy Healthy Guide nog niet ben waar ik wil zijn houd ik de guide nog steeds aan als leidraad. Alleen stel ik nu mijn eigen menu samen. Een combinatie van mijn eigen favorieten en recepten uit de guide. Af en toe houd ik dit wat dagen bij met behulp van MyFitnessPal om in de gaten te houden of ik op de juiste weg zit qua calorieën en macro’s. Gek genoeg krijg ik namelijk snel te weinig vet binnen.

Wat is je favoriete aspect en/of recept van de guide?

Lastig, want er staan heel veel lekkere recepten in de guide. Maar ik ga dan toch voor de bietensalade met linzen. Dit recept heb ik het meest gegeten uit de guide. Oké; en de pannenkoekjes in het weekend…

Als je de Guide zou kunnen aanpassen, wat zou je dan aankaarten?

De mealprep recepten die zijn gebruikt aan het begin zijn al top. Maar het zou fijn zijn als de andere recepten ook wat vaker gebruikt worden. Bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar dezelfde lunch of simpelere snacks om de tijd die je ‘s avonds in de keuken moet spenderen om alles klaar te maken voor de volgende dag wat in te korten.

Hoe heb jij de Guide met je dagelijkse bezigheden gecombineerd?

Ik werk nu alweer een jaar fulltime. Voor mij betekent dit dat ik 5 dagen in de week op kantoor zit. Ik maak meestal ‘s avonds mijn snacks en lunch. Als ik dit uitstel tot ‘s ochtends kom ik tijd tekort. Het resultaat is dan vaak dat ik toch voor iets simpels ga.

Was de standaardperiode van 6/12 weken te overzien?

Ja de eerste 6 weken zijn voorbij gevlogen! Met deel 2 ben ik nog niet gestart, omdat ik zoals ik eerder al aangaf nog iets af wil vallen. Het was met de start van de guide even zoeken naar hoeveel calorieën ik precies moet eten om af te vallen. Ik vind het niet erg dat het langzaam gaat, maar houd het gewoon wat langer vol.

Wat was het grootste hoogte- en/of dieptepunt uit jouw fit journey?

Week 3 en 4 was ik mijn motivatie een beetje kwijt en heb ik toch te veel gesnackt. Tot ik me opeens besefte dat het einde van de guide al bijna in zicht kwam en ik nog niet erg veel had bereikt. Daarna heb ik de draad weer netjes opgepakt.

Heb je ook aan zogeheten cheat meals/cheat days gedaan, en waarom?

Ja, soms alleen een gedeelte van de dag. Af en toe ook een hele dag. Er zijn periodes waarin etentjes of verjaardagen blijven opvolgen. Dan geniet ik gewoon van al het lekkers en pak ik de draad de dag erna weer op.

Heb jij naast het volgen van de Guide ook gebruik gemaakt van andere hulpmiddelen, zoals trackingapps?

Zeker. Ik ben fan van MyFitnessPal. Omdat ik iets minder moet eten om af te vallen dan de guide aangeeft heb ik dit de eerste week netjes bijgehouden. Ook nu ik de guide meer als leidraad gebruik is het handig om regelmatig een dag bij te houden in MyFitnessPal om zo zich te houden op hoeveel calorieën ik binnen krijg.

Hoe keken anderen aan tegen jouw fit journey?

Ik woon samen met mijn vriend. Hij heeft de avondmaaltijden meegegeten en is net als ik fan van de recepten uit de guide. Dit is geen probleem dus. Veel van mijn collega’s nemen ook hun eigen bakjes met eten mee. Op mijn werk word ik dus ook niet vreemd aangekeken!

Ben je tevreden met je resultaten?

Voor nu wel. Nog niet in kilo’s die ik ben afgevallen, maar dit is mijn eigen schuld hoor ;). Ik ben gewoon af en toe iets te flexibel omgegaan met de Happy Healthy Guide. Maar ik geef nog niet op en ga gewoon door met dit voedingspatroon.

Ga jij je gezonde levensstijl voortzetten na afloop van het volgen van de Guide?

Dat doe ik al. Ik eet al jaren voornamelijk gezond en kan me niet voorstellen dat dit ooit echt zal veranderen. De ene periode ben ik iets strenger dan de andere, maar dit hoort er nu eenmaal bij.

Zou je de Guide aan anderen aanraden?

Yesss! De guide staat vol lekkere recepten. Het aantal calorieën is goed vol te houden. Je bent op een hele verantwoorde en lekkere manier met gezond eten bezig.

Wil jij ook een paar kilo’s kwijt en een healthy en happy levensstijl opbouwen? Dan is de Happy Healthy Guide zeker iets voor jou! Ideaal om jouw Fit Journey vandaag nog te starten!

Wil je meer van mij zien? Lees dan al mijn artikelen of volg me op Instagram op @Nathalie2605.

Plaats een reactie