Fit

Review: team Fitgirlcode is halverwege met de Fitgirlcode Body Guide

Yes! Resy, Linda, Sharon en Fleur zijn hartstikke lekker bezig met de Fitgirlcode Body Guide! De meiden zijn inmiddels halverwege en hebben er al een flink aantal killer workouts op zitten. Benieuwd hoe het ze af gaat? Ik heb ze alles gevraagd over wat ze tot nu toe hebben gedaan en welke voor- en nadelen ze al zijn tegengekomen. Wat was de zwaarste oefening? En lukt het een beetje om elkaar te motiveren en te ondersteunen? Lees alles hieronder in het tweede review van Team Fitgirlcode & Jogha!

Heb je het eerste review gemist? Lees hem hier nog een keer! > 

Hoe gaat het nu? Je bent nu 3 weken aan het sporten!

Resy: Goed!

Linda: Het gaat goed, week 1 vond ik erg licht en twijfelde ik of het wel wat voor mij was. Maar inmiddels ben ik bij week 3 en worden de workouts zwaarder. Ik vind de 20 min workouts erg fijn en het is zo voorbij. 😊 Daarna doe ik nog wel wat eigen oefeningen of cardio.

Sharon: Het gaat ontzettend goed. De workouts zijn goed vol te houden en de afwisseling met de schema’s is ook heel fijn. Daarnaast zijn de workouts, omdat ze maar 20 minuten zijn, ook gemakkelijk in te plannen. Ik ben heel tevreden!

Fleur: Het gaat best goed! Helaas moest ik de 3e week iets rustiger aan doen vanwege een blessure.

Wat vind je van de oefeningen – zijn ze goed vol te houden?

Resy: Over het algemeen zijn ze zeker goed te doen! Sommige oefeningen zijn een stuk pittiger dan anderen, maar dat is dan even bikkelen en dat voelt achteraf juist weer heel goed.

Linda: Zeker! Sommige vind ik erg licht, maar die probeer ik zelf wat zwaarder te maken met gewicht. Ze worden per week pittiger wat het leuk maakt.

Sharon: Sommige oefeningen zijn wat lastiger vol te houden dan anderen, en daarom is het ook ideaal dat er een aantal cardio oefeningen zoals jumping jacks en sprinten tussen de krachtoefeningen zitten. De afwisseling maakt het een stuk gemakkelijker om de workout vol te houden.

Fleur: Ja, zeker! Het wordt met de week intenser, maar het is zo opgebouwd dat je het aan kunt.

Merk je al iets anders aan jezelf?

Resy: Ik heb vaker spierpijn, haha!

Linda: Ik merk dat ik met de beenoefeningen meer spierpijn heb dan met mijn oude, eigen ritme.

Sharon: Ik merk wel dat ik qua sportritme er een stuk op vooruit ben gegaan. Omdat dit schema heel goed vol te houden is, motiveert het me ook weer om door te gaan. Daarnaast merk ik ook dat ik me een stuk fitter voel en beter in mijn vel zet. Qua spieren zie ik ook een klein beetje verschil, en er zijn ook al 2 kilo’s af sinds het begin van de guide.

Fleur: Ik voel me goed en energieker na het afronden van een workout. Ik merk ook dat het steeds vanzelfsprekender wordt om de workouts te doen; het is een deel van mijn dagelijkse routine aan het worden!

Voel je al dat er een stijgende lijn is in de oefeningen die je kunt doen? 

Resy: Ik merk dat ik in 20 minuten tijd nu meer kan doen dan de eerste week. Eerst vond ik de leg raise altijd verschrikkelijk, maar in week drie moet je hem 20x doen en ik merkte dat het me wel wat beter af ging!

Linda: Ik  vind dit moeilijk om te zeggen, omdat elke workout andere oefeningen bevat. Ik zie dus nog geen stijgende lijn.

Sharon: Zeker weten, vergeleken met de eerste week kan ik het een stuk makkelijker volhouden, en kan ik ook meer gewicht pakken. Dit is een heel fijn gevoel, omdat het toch een extra steuntje in de rug geeft.

Fleur: Voorheen trainde ik nooit met gewichten en daarom heb ik best weinig spierkracht. Door de guide merk ik hier wel vooruitgang in! De eerste oefening met gewichten ging bijvoorbeeld veel moeizamer dan de oefening van week 3!

fitgirlcode body guide

Zijn er bepaalde dingen die je al bent tegenkomen waar je (positieve of negatieve) feedback over hebt?

Resy: Ik merk dat bij sommige workouts je drie oefeningen achter elkaar hebt die pittig zijn voor de benen, dat is wel zwaar… Zeker wanneer daarna drie oefeningen zijn waarbij de benen een stuk minder gebruikt worden, dan was het net wat fijner geweest als hier meer afwisseling in zat.

Linda: Ik vond het lastig om te timen met de 30 sec oefeningen en de 20x herhalingen oefeningen, omdat de 20 herhalingen niet perse 30 sec. duren, maar soms 40 of 50 seconde. Daarnaast doe ik niet 20 sec. rust na elke oefening, omdat ik het dan niet zwaar genoeg voor mezelf vind. Ik doe dus na elke ronde even rust van 20-30 sec.

Sharon: Ik vind de guide echt ontzettend handig opgezet, het schema is heel duidelijk en de extra uitleg is ook fijn wanneer er wat onduidelijkheid is over de uitvoering van een oefening. Het enige minpuntje voor mij is dat 20 minuten net iets te kort voelt voor een volledige workout, dus meestal maak ik daar 30 van, en doe ik ook nog een korte warming up voordat ik begin.

Fleur: De intensiteit van de workouts is top. Ook zijn de workout filmpjes echt heel fijn! Een tip: kijk eerst alle filmpjes van die dag en begin daarna pas aan je workout. En als je net zo’n groentje in dit circuit bent als ik, is het af en toe wel handig om extra op te zoeken welke spieren je nu precies moet gebruiken voor een oefening (bijvoorbeeld met leg raises), om onnodige klachten te voorkomen. Voor zulke extra info is je fitgirlgroepje echt heel handig!

Volg je de guide voor 100% of is het meer een richtlijn voor je?

Resy: Ik probeer de guide volledig te volgen, maar ik moet zeggen: het stretchen schiet er nog wel eens bij in… Wanneer ik om tien uur thuis kom, is het niet dat ik sta te springen om nog even een half uur te gaan stretchen.

Linda: Het is denk ik meer richtlijn, omdat ik ook nog wat eigen oefeningen erbij doe. Ik doe wel elke workout trouw, maar breidt het dus wat uit.

Sharon: Ik volg de guide niet 100%, omdat ik naast de guide ook nog naar de sportschool ga en één of twee keer in de week tennis. Wel probeer ik minstens twee keer in de week een workout uit de guide te doen, en die volg ik dan wel volledig. Zoals ik hierboven al had gezegd, doe ik die dan meestal wel 30 in plaats van 20 minuten.

Fleur: De workouts volg ik echt 100%, de stretch dagen zijn voor mij meer een richtlijn.

Wat zijn de favoriete workouts die je tot nu toe hebt geprobeerd?

Resy: Van week drie en dan de maandag is toch wel mijn favoriet. Tot nu toe de zwaarste die ik ben tegen gekomen, maar ik voelde mij achteraf wel super goed!

Linda: Ik vind touwtje springen altijd leuk om te doen en alle beenoefeningen, omdat die meestal lekker zwaar zijn.

Sharon: Ik vind de workouts uit week 3 heel leuk omdat ze iets meer challenging zijn en ik wel van een uitdaging houd. Daarnaast vind ik oefeningen zoals lunges en de ab exercises ook heel leuk.

Fleur: Donkey kicks, jumping jacks en squats + shoulder press.

fitgirlcode body guide

Heb jullie contact met elkaar? Hoe gaat dat contact?

Resy: Ja via de Whatsappgroep en op kantoor spreken we elkaar. Dit gaat prima.

Linda: We hebben niet elke dag contact over de guide, maar wel als iemand vragen heeft of om de paar dagen om te checken bij de anderen hoe het gaat.

Sharon: Zeker. We hebben een Whatsapp groep waarin we regelmatig contact hebben over verschillende dingen. We motiveren elkaar, we kunnen elkaar altijd vragen stellen wanneer we een oefening niet begrijpen, of voor een extra steuntje in de rug.

Fleur: Jazeker! Via de WhatsApp-groep maar ook op Fitgirlcode HQ hebben we regelmatig contact over de workouts. Als je een vraag hebt of wilt weten of je de enige bent die de workout vrij intens vond, is het super fijn een groep te hebben die elkaar steunt en je snel van antwoorden voorziet! Zo had ik een vraag over hoe ik rugpijn kon voorkomen met leg raises, waar ik gelijk antwoord op kreeg van een van de mede Fit Girls. Ook toen ik tijdens hockeyen enorme kramp in mijn bovenbenen kreeg, waardoor ik week 3 rustig aan moest doen, gaven ze mij advies hoe ik de kramp kon verminderen zodat ik snel weer aan de slag kon!

Hebben jullie tips voor degenen die ook een groepje willen beginnen ter motivatie?

Resy: Gewoon doen! Je zal elkaar misschien niet dagelijks op de hoogte houden, maar het is wel fijn om wanneer je vragen hebt deze in de groep te delen.

Linda: Zeker doen! Als je zelf twijfelt of je iets wel goed doet, helpt het om het bij anderen te kunnen checken.

Sharon: Wat heel handig werkt, is om een post in de Facebook-groep te zetten of er interesse is om een Whatsapp-groep te beginnen. Hier zullen altijd meer dan genoeg reacties op zijn, en dan kun je gemakkelijk een leuk groepje vormen om de guide met z’n allen te doen. 🙂

Fleur: Maak een WhatsApp-groep aan! Zo krijg je snel antwoord als je vragen hebt of wel een duwtje in de rug kan gebruiken. Elkaar meeten, om bijvoorbeeld een workout samen te doen of samen te koken, geeft ook echt een motivatieboost! Als je geen vrienden hebt in je omgeving die de Fitgirlcode Body Guide willen volgen, kun je in de #Fitgirlcode Guide Girls Facebook-groep altijd voor steun terecht en mede Fit Girls ontmoeten.

Zijn je doelen ten opzichte van het begin veranderd of volg je nog steeds hetzelfde pad? (Als het zo is, wat is er dan veranderd?)

Resy: Nee mijn doel is nog hetzelfde: ik wil vooral sterker worden met een betere conditie.

Linda: Ik volg nog steeds hetzelfde pad en ben benieuwd wat de guide voor mij heeft gedaan na de 6 weken!

Sharon: Ik volg nog steeds hetzelfde pad. Het is nog steeds mijn doel om zoveel mogelijk workouts in mijn drukke week te passen, en om ze te gebruiken om de beste versie van mezelf te worden!

Fleur: Mijn doelen blijven hetzelfde, behalve dat ik nu ook wel echt meer spierkracht zou willen opbouwen. Bovendien ga ik vanaf week 4 ook veel beter op mijn eetpatroon letten (lees: gezonder, niet minder!).

Wil jij ook samen met alle andere Fit Girls beginnen met de guide op 1 april en aan de slag met jouw fitheid, conditie, souplesse, spierkracht en zelfverzekerdheid? Dan moet je echt actie ondernemen, want je hebt nog maar 2 dagen om de guide te kopen! Vrijdagnacht om 23.59u sluit de verkoop namelijk en is de guide niet meer beschikbaar. Ga jij voor alleen de guide of scoor je er ook een ticket voor het workout event van zaterdag 8 april bij? Klik op de buttons hieronder voor jouw optie. Buy now or cry later! 

SHOP DE FITGIRLCODE BODY GUIDE     SHOP DE FITGIRLCODE BODY GUIDE + HET TICKET

Wil jij nooit achterlopen op de nieuwste health trends?

Speciaal voor jou verzamelen we de meest interessante feitjes en tips over alles gerelateerd aan health. Zorg ervoor dat je nooit achterloopt op de nieuwste trends en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Plaats een reactie