Recepten

Roos’ 5 favoriete pre-workout snacks

Ken je dat? Je komt uit school, of van je werk, en je wilt het liefste zo snel mogelijk gaan sporten. Maar van binnen knaagt er een hongermonster! Wat nu? Ik eet zelf graag iets kleins voor het sporten, maar het mag niet te zwaar op de maag vallen. Ook wil ik eigenlijk maar 1-2 minuten aan de bereiding besteden. Daarom hier: mijn vijf favoriete snelle pre-workout snacks. Welke is jouw favoriet?

Pre-workout snacks

pre-workout snacks

1. Speltcracker met pindakaas en banaan
Dit is mijn standaard pre-workout combinatie. Het is super lekker (oohhh pindakaas!). De speltcracker geeft je langzame koolhydraten, en de banaan zorgt voor instant energie. Je zit vol, maar niet té!

pre-workout snacks

2. Koude wrap
Binnen 1 minuut lukt het wel om een wrap te besmeren met tomatensaus of light roomkaas. Ik leg er dan 3 plakjes kipfilet op, of wat vega-balletjes. Als laatste voeg ik groenten toe: vaak rucola of blaadjes spinazie. In de supermarkt kun je ook voorgegrilde paprika kopen, zeker een aanrader!

pre-workout snacks

3. Mueslireep
Als ik echt geen tijd heb, neem ik snel een mueslireep. Het liefste eentje zonder toegevoegde suikers. Helaas hebben de meeste supermarktrepen wel veel suiker. Als je echt een goede (lees: voorbereide) Fit Girl bent, heb je natuurlijk je eigen muesli repen gemaakt. Of wat denk je van deze havermout koeken van Fit Girl Lotte? Ik ga dat recept snel eens proberen: zo’n koek is toch de perfecte pre-workout hap?

pre-workout snacks

4. Smoothie van yoghurt en fruit
Het kost ietsje meer werk, maar het is eigenlijk ook gewoon binnen 1 minuut gepiept. Mijn favoriete combinatie is: roeryoghurt, mango en bevroren bosbesjes. Kies steeds voor andere yoghurtsoorten en fruit, zodat je smoothie nooit boring wordt. Of voeg kaneel, verse munt of basilicum toe voor een echte smaak explosie!

pre-workout snacks

5. Hummus of guacemole met gezonde dip dingen
Rijstwafels en rauwe groentes laten zich uitstekend dippen in… Nou in alles eigenlijk! Dus met jouw left-over hummus of guacamole is het een perfect pre-workout hapje. Hmm!

That’s it! Mijn favoriete snelle pre-workout hapjes. Nu ben ik natuurlijk super benieuwd naar jouw favoriete pre-workout snack. Dus vertel op!

 

PS: Alle foto’s komen van mijn Instagram account, waar nog meer maaltijdideeën te vinden zijn!

Plaats een reactie

Comments

  1. Natascha

    Welke pindakaas gebruik je want als ik pindakaas eet, eet ik meestal Calvé light maar
    wat zou je nog meer kunnen gebruiken?

  2. Shelley

    Yum!