Fit

Het sport- en eetdagboek van Louella van Fitaddict.nl

Vandaag deel ik mijn eet- en sportdagboek met jullie. Afgelopen week was best een ‘standaard’ week (behalve in het weekend!) omdat ik meestal een vast ritme aanhoud. Zo ook in mijn voeding dus dit geeft je een goed beeld van hoe mijn dagen er precies uit zien en wat ik zoal eet!

Maandag

In het weekend prep ik altijd mijn eten, maar het is niet meer zo’n uitgebreide prep als wat ik eerder altijd deed. Ik kies nu echt voor iets super simpels, puur omdat ik maar een half uurtje heb om te lunchen. Ik kies er dan voor om een kwartier te eten en een kwartier buiten een wandeling te maken. Ik heb momenteel een kantoorbaan en ik vind het erg belangrijk dat ik niet de hele dag stilzit, maar dat ik ook genoeg beweging krijg. Ik eet meestal rond een uur of één. Niet te vroeg en niet te laat. Zoals ik al schreef eet ik niet heel veel bijzonders. Ik ben momenteel erg gek op de kant en klare kip van de Jumbo. Dit is kipdijfilet wat gemarineerd is in een heerlijk smakende ‘saus’. Niet dat er saus op mijn kip zit, maar er zit heel veel smaak aan haha! De voedingswaarden zijn prima, maar zoals je misschien wel weet is kipdij altijd wat hoger in vet. Dat is prima voor mij, omdat ik mijn vet macro bijna nooit haal.
eetdagboek
Als de klok 17:30 slaat, ga ik meteen door naar de sportschool. Ik train meestal twee uur lang, dus als ik meteen uit werk vertrek ben ik rond 20:00 klaar in de gym. Op maandag begin ik meestal met legday, maar het kan ook zo zijn dat ik dat op zondag al heb getraind, en dan pak ik het liefst schouders. Dit zijn beide mijn favoriete spiergroepen om te trainen. Afgelopen maandag begon ik met schouders en triceps en heb ik mijn cardio overgeslagen. Ik gaf de voorkeur aan het oefenen van mijn handstand en stretchen. Rond kwart over acht ben ik weer thuis en ga ik eten. Ik had nog een geprept bakje over die bestond uit 2 rundertartaartjes, heel wat broccoli en daarbij maak ik dan aardappelpuree. Lekker snel en makkelijk. Als ik zo laat pas uit de sportschool kom, vind ik het ideaal als ik al iets klaar heb. Ik schrijf ‘laat’ want dat is het voor mij haha. Ik trainde meestal maar een uurtje, en dan was ik rond 7 alweer thuis. Nu train ik veel langer omdat ik wil hardlopen, stretchen, foam rollen en de handstand wil oefenen. Dit vergt nu wel wat uitgebreidere planning, omdat ik niet iedere dag alles kan doen. Dat zou echt veel te druk worden.

Dinsdag

Op deze dag had ik echt heel weinig trek. Het meeste van mijn tussendoortjes heb ik ook niet opgegeten en dat was best apart, want ik eet momenteel maar 1600-1650 calorieën en kan vaak niet wachten om mijn volgende snack of maaltijd te eten. Voor jullie beeld: ik eet standaard iedere ochtend dit:
Ontbijt: een wit bolletje (ik hoor je denken, maar om mijn cut goed vol te houden begin ik de dag met iets simpels en iets wat ik lekker vind. Ik ben totaal niet van de ontbijtgranen en een bak havermout krijg ik niet op haha) met boter en 2 plakjes kalkoenfilet.
Tussendoor: 30 gram amandelen en 4 rijstwafels. Niet die hele dunne basic rijstwafels, maar de wat dikkere.
Meestal eet ik rond een uur of 10 mijn amandelen en 1,5 uur later neem ik mijn rijstwafels. Maar daar had ik op dinsdag helemaal geen trek in. De tijd tikte door en het was al bijna lunchtijd. Ik had alleen wat amandelen op en zelfs mijn ontbijt had ik ook maar voor de helft gegeten. Echt een aparte dag.
eetdagboek
Voor lunch had ik weer hetzelfde als de maandag, die lekkere kip! Het is een aanrader want altijd als ik het deel in mijn Instagram stories, krijg ik de vraag waar die kip van is en hoe ik het maak. Echt het proberen waard dus. Voordat ik ga trainen eet ik een eiwitreep. Vaak die van BPI, de ‘BEST’ protein bars. ’s Avonds in de sportschool besluit ik om rug te trainen. Ik begin altijd met de zwaarste oefening: deadlifts. Dit vind ik fijn omdat ik dan ook een goed beeld krijg van mijn kracht op die dag. Ik voel me vaak sneller vermoeid, doordat ik zo laag in mijn voeding zit. Als ik met zo’n compound oefening begin, krijg ik snel een indicatie van mijn energie- en krachtniveau. Nadat ik rug had getraind was het dit keer wel tijd voor cardio. Als ik zeg cardio dan staat dat gelijk aan 5 kilometer hardlopen op de loopband. Een half uurtje knallen en dan voel ik me super goed. Meestal neem ik ook nog wel even de tijd om mijn spieren te stretchen na zo’n run, omdat ik dan echt goed warm ben.
eetdagboek
Ik had geen zin in mijn geprepte eten (komt ook heel vaak voor, dus dan eet ik gewoon waar ik wél zin in heb) dus ik besloot om een lekker broodje avocado te maken. Ik snijd dan avocado in plakjes of ik maak er puree van. Dit smeer ik op een hard bolletje en daar doe ik vervolgens wat light mayo en kaas op. Ik bak een ei en zo maak ik mijn broodje af. Echt heerlijk en een snelle, voedzame maaltijd.
eetdagboek

Woensdag

Dit was mijn twijfeldag. Ik neem iedere dag mijn sportspullen dus direct mee naar mijn werk (ik werk trouwens als Designer bij een raamdecoratie bedrijf) maar ik had twijfels of ik wel wilde gaan trainen. Ik had ontzettend veel inspiratie voor blogposts en mijn blog zelf, dus ik zat er eigenlijk aan te denken om een rustdag te nemen. Ook fijn, midden in de week even lekker thuis zitten en aan mijn passie werken. Maar last minute besloot ik om dit toch maar uit te stellen naar vrijdag. Dat kwam nog iets beter uit. Na mijn uurtjes gewerkt te hebben ging ik naar de sportschool om weer schouders te trainen. Dit keer schouders en biceps en daarna weer hardlopen. Ook vond ik de tijd om ook mijn handstand te oefenen en dat gaat al stukken beter! Ik krijg het nu al voor elkaar om een paar seconden stil te staan en dat is echt een heel erg gaaf gevoel. En nu word ik voorspelbaar: ik at als post workout food wéér een broodje avocado haha. Dat is echt iets wat ik veel doe, als ik één keer iets eet en het smaakt heerlijk, kan ik het zo een paar dagen achter elkaar eten.
eetdagboek

Donderdag

Yes! Dit was een leuke dag, want na het werken had ik afgesproken met mijn beste vriendin. Ze zou naar Zwolle komen (daar woon ik) om samen te trainen. Hoe leuk is dat? Alleen ik weet wel dat zodra wij elkaar zien, er meer gepraat wordt dan getraind dus ik besloot om direct uit werk vast naar de sportschool te gaan en alvast wat legday oefeningen te doen. Zo kon ik mijn training alvast een goede kickstart geven en toen zij er was, had ik genoeg ruimte om haar ook te begeleiden tijdens haar workout. Het was echt onwijs gezellig en ik denk dat ik nog nooit tot zo laat nog in de sportschool ben geweest. We gingen rond een uur of 10 pas de deur uit, haha. Superleuk. Toen ik rond half 11 thuis was moest ik nog avondeten! En ik schreef net al iets over dat als ik iets lekker vind, dat ik het meerdere dagen achter elkaar kan eten… Dus guess what ik had gemaakt? Broodje avocadooo! Haha. Ik had verder ook niks in huis en ik had geen prep bakje uit de vriezer gehaald. Zo’n lekker broodje was perfect.
eetdagboek

Vrijdag

Momenteel begin ik op vrijdag al een klein beetje met mijn ‘cheatday.’ Omdat ik woensdag wel gewoon had getraind kon ik op deze vrijdag een rustdag pakken. Ik kwam na werk thuis en bestelde meteen sushi! Ik ben er zó gek op. Ik ga eigenlijk nooit uit eten, daar ben ik niet zo van. Ik bestel liever en dat ik dan thuis lekker kan eten. Een heerlijke doos vol met ‘New York’ sushi arriveerde bij mij thuis rond 19:00. Daar heb ik even lekker van genoten en vervolgens ben ik tot 23:30 aan de slag gegaan voor mijn blog. Een heerlijke avond was het. Lekker eten en productiviteit: perfectie!
eetdagboek

Zaterdag

Op zaterdag was ik al heel vroeg wakker (6:30) en schoof vrijwel direct aan mijn bureau. Toen mijn vriend ook wakker werd rond een uur of 8, vroeg hij wat ik wilde ontbijten. Zaterdag is altijd mijn cheatday dus ik had wel erg veel zin in lekkere croissants! Zo gezegd zo gedaan, hij liep naar de winkel en kwam terug met heerlijke broodjes. En ik kon het niet laten om daar op ook nog wat cookies & cream op te smeren (van Duo Penotti) dat maakte het geheel echt compleet. Na een paar uur werken ging ik op visite bij mijn vader. Dit doe ik iedere zaterdag. Ook train ik niet meer op deze dag, puur om wat meer balans te vinden tussen werk, trainen en mijn hobby’s. Ontspanning moet er ook zijn en daarom kies ik er nu voor om iedere zaterdag lekker te relaxen en 100% een dagje voor mezelf te houden. Nadat ik bij mijn vader was geweest had ik met mijn vriend in de stad afgesproken. We gingen winkelen en ik moest nog even een nieuw toetsenbord kopen. Ik had nog zo’n hele oude van Apple en die typt alles behalve fijn. Tijd voor een upgrade! Daarna zijn we naar de McDonalds gegaan en toen heb ik een heerlijke Maestro burger, Mc Kroket en Cheeseburger gegeten. Ja, dit klinkt veel, maar ik had hier zo’n trek in haha! En dit was nog maar ‘lunch.’ Als avondeten bestel ik meestal pizza, maar daar had ik niet heel veel ruimte meer voor. Daarom besloot ik om een kleine pizza te halen en dat was perfect. Mijn cheatday sloot ik af met nog wat werken aan mijn blog en een paar hapjes Ben & Jerry’s Cinnamon Bun (absolute favoriet op dit moment).
eetdagboek

Zondag

Op deze dag probeer ik het altijd lekker rustig aan te doen en ook genoeg tijd in te plannen om te relaxen. Ik heb getraind (alleen cardio, wat armen en buik), en mijn favoriete serie gekeken: Supergirl. Echt een hele leuke om te volgen en het kijkt lekker makkelijk weg. Ideaal als ik even wat ontspanning nodig heb. Qua eten probeerde ik het gezond te houden, maar ik had zo’n zin in friet! En dat is echt super slecht omdat ik de dag ervoor natuurlijk ook al een cheatday heb gehad en op vrijdag ook al sushi. Ach, af en toe moet zoiets spontaans ook gewoon kunnen. Ik heb er mega van genoten en het was heerlijk. Dit doe ik vrijwel nooit en meestal houd ik het alleen bij de zaterdag, maar er zijn dus uitzonderingen zoals nu haha. Eigenlijk merk ik op dit soort momenten pas hoe zwaar zoiets mentaal is. Want ik heb voor mezelf die regels opgesteld dat ik alleen iets ongezonds mag op zaterdag, en als het dan ‘uit de hand loopt’ zoals nu, is dat mentaal best een zware opgave. Maar goed, alleen maar positief dat dit ook gebeurd want anders zou ik leven als een robot. Spontane dingen horen er bij en ik probeer er dan alleen maar extra van te genieten!
eetdagboek
Ik heb een heerlijke week gehad en ik hoop dat jullie hetzelfde kunnen zeggen. Succes deze week en bedankt voor het lezen! Liefs, Louella
Meer van mij zien? Bekijk dan zeker ook eens mijn blog!

Wil jij nooit achterlopen op de nieuwste health trends?

Speciaal voor jou verzamelen we de meest interessante feitjes en tips over alles gerelateerd aan health. Zorg ervoor dat je nooit achterloopt op de nieuwste trends en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Plaats een reactie