Fit

Upper body oefeningen met resistance band

Een aantal weken geleden gaven we jullie al een paar oefeningen met een resistance band voor je onderlichaam, maar voor je bovenlichaam kun je zo’n band ook goed gebruiken! Daarom heb ik voor jullie nog vijf oefeningen opgezocht die je kan doen met resistance band, maar nu voor je bovenlichaam. 🙂

Nog geen resistance band in huis? Hier scoor je er voordelig eentje >

Bron: Triathlon Goddess

Seated row

Zo doe je het:

  1. Ga voor deze oefening zitten op de grond, met het midden van de band onder je voeten.
  2. Houd de uiteinden van de band in je handen.
  3. Zorg ervoor dat je benen licht gebogen zijn terwijl je jouw handen naar je buik toe trekt.

Bron: Oxygen Magazine

Pull apart

Zo doe je het:

  1. Strek je armen voor je uit en pak de band vast op schouderbreedte.
  2. Beweeg dan je armen uit elkaar, zodat je de band uit elkaar rekt.
  3. Trek de band tot je armen in een horizontale lijn staan.
  4. Zorg ervoor dat je armen gestrekt blijven tijdens deze beweging.

Bron: Positive Health Wellness

Bicep curls

Zo doe je het:

  1. Zet je voeten op schouderbreedte en klem de band onder je voeten.
  2. Pak de uiteinden van de band vast.
  3. Beweeg nu je onderarmen omhoog, terwijl je jouw bovenarmen stilhoudt.
  4. Laat ze daarna rustig zakken naar de beginpositie.

Bron: Positive Health Wellness

Push ups

Zo doe je het:

  1. Ga staan in een plankhouding.
  2. Klem de uiteinden van de resistance band onder je handen, terwijl de rest van de band onder je schouders loopt.
  3. Laat dan jezelf zakken tot je armen in een hoek staan van ongeveer 90 graden.
  4. Duw jezelf dan weer omhoog naar de beginpositie.

Bron: Women’s Health Magazine

Bridge kick press

Zo doe je het:

  1. Ga op je rug liggen met je benen gebogen, zodat je hakken op de grond staan.
  2. Doe het midden van de band onder een voet en houd de uiteinden vast met je handen.
  3. Til nu je heupen omhoog en strek het been met de band uit terwijl je ook je armen strekt.
  4. Buig nu weer alles rustig naar de beginpositie.

Met deze oefeningen breng jij je upper body workout naar het volgende niveau! Wat ook superhandig is aan oefeningen met een resistance band, is dat ze makkelijk vanuit huis te doen zijn!

Bron (header): Total Body Sculpting

Wil jij je sportdoelen dit keer écht volhouden? Lees hier hoe! >

Wil je meer van mij zien? Lees dan mijn artikelen of volg me op Instagram op @rooshijwegen!

Wil jij meer workouts om te knallen in de gym?

Word je routine een beetje saai of ben je gewoon aan iets nieuws toe? Wij verzamelen de allerleukste en meest effectieve workouts voor je en droppen ze dagelijks bij je in je inbox. Ben jij klaar voor de fitste versie van jezelf?

Plaats een reactie