Fit

Zo wordt ’s ochtends sporten makkelijker

Je zet ’s avonds vol goede moed je wekker en motiveert jezelf om de volgende ochtend echt te gaan sporten. Je bent helemaal overtuigd van jezelf, tot dat de volgende ochtend de wekker gaat. Waarom wilde je dit ook alweer…? Dit klinkt vast herkenbaar. Geloof ons, je bent niet de enige! Maar we weten wel hoe jij het jezelf makkelijker kunt maken om voortaan echt ’s ochtends te gaan knallen. 

Beloon jezelf

Heb je echt nul motivatie om uit je bed te komen ’s ochtends? Zorg dan dat er beloning voor je klaar staat of spreek met jezelf af dat je die beloning krijgt na het sporten. Zet de avond van tevoren een heel lekker ontbijtje voor jezelf klaar of spreek af dat je na het sporten een kopje koffie mag halen bij dat ene leuke tentje in de buurt van de gym. Niet goed genoeg? Zet elke keer dat je vroeg gaat sporten een aantal euro aan de kant. Als je een aantal keer bent geweest kun je misschien wel die ene leuke sportlegging kopen die je al zo lang wilde.

Ga samen

Is jouw vriend(in), klasgenoot of zus ook fanatiek aan het sporten? Spreek dan af om samen vroeg te gaan. Jouw sportbuddy is een stuk achter de deur, want het is een stuk moeilijker om te blijven liggen als je weet dat jij diegene in de steek laat als je niet gaat. Woont jouw buddy niet in de buurt? Spreek dan af dat je elkaar belt als jullie in de sportschool staan, als je niet opneemt (omdat je nog in bed ligt) moet je de ander trakteren.

's ochtends sporten

Bedenk hoe rustig de sportschool is

Het is echt waar, ’s ochtends vroeg is het een stuk rustiger in de sportschool. Dat betekent dat jij alle tijd en ruimte hebt om jouw favoriete oefeningen te doen en apparaten te gebruiken. Baal jij altijd van de drukte ’s avonds? Probeer je dan ’s ochtends in te denken hoe heerlijk rustig het gaat zijn als jij zo vroeg gaat.

Je hoeft niet perse een uur

Vind je een uur eerder opstaan echt te ver gaan? Doe dan een HIIT training van 20 minuutjes tot een half uur. Je hoeft echt geen uur te sporten om resultaat te zien, als je wisselt tussen korte en langere workouts wordt je lichaam net zo hard getraind. Wellicht is een half uur eerder op staan een stuk minder erg dan een uur.

's ochtends sporten

Het maken van gezonde keuzes is nu makkelijker

Heb jij gedurende de dag soms moeite om ongezonde dingen af te slaan en grijp je net iets te snel naar een guilty pleasure? Dan moet je echt ’s ochtends gaan sporten! Als je de ochtend al super gezond bent gestart met een flinke workout, is het gedurende de dag een stuk makkelijker om gezonde keuzes te maken. Het zou natuurlijk erg zonde zijn als je na zo’n gezonde start toch op de ongezonde tour zou gaan.

Je hebt een vrije avond

Dit punt verklaart zichzelf eigenlijk al. Als je in alle vroegte al hebt gesport houd je aan het eind van de dag tijd over en kun je dus genieten van een vrije avond. Sla wat gezonde snacks in en geniet de rest van de avond van alle vrijheid om uren series te kijken. Zie maar eens hoe leuk ’s ochtends sporten dan is!

Als je er goed over nadenkt valt het allemaal best wel mee. Dus wat ga jij morgenochtend doen? Juist ja, knallen! You got this girl!

Vind jij tips & tricks voor je fitte lifestyle ook zo handig?

We hebben er nog veel meer voor je! Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang dagelijks de beste tips in je inbox om de beste versie van jezelf te worden. We got your back!

Plaats een reactie

Comments

  1. Judith Armande

    Ik vind sochtends sporten zo lekker! Voel me lekker fit de rest van de dag, en heb het idee dat ik al heel veel gedaan heb op de ochtend haha!

    • Robin den Besten

      Heerlijk he Judith, ik vind het zelf ook de perfecte start van de dag!