Iedere chick maakt het mee: je hebt zo’n intense zin in een reep chocolade dat je het niet meer uit je hoofd krijgt. Shit, dit past níet in jouw healthy routine van nu! Je hebt je niet voor niets als een malle staan uitsloven in de sportschool! Wij van Fashionista maken dit regelmatig mee, vandaar dat wij voor jou uitzochten hoe je het beste kunt dealen met van die food cravings!

1. Heb je eigenlijk wel honger?

Het klinkt misschien simpel, maar vraag jezelf tijdens zo’n craving altijd af of je wel honger hebt. Ren niet meteen als een gek op je koelkast af, maar neem een kleine time-out. Erachter komen of je wel of geen honger hebt is de eerste stap bij het dealen met je craving, want vaak heb je helemaal geen honger.

2. Geef wél aandacht aan je cravings

Maar dan op een andere manier. Door te achterhalen waar je precies zin in hebt, kun je erachter komen wat je body dan wél precies nodig heeft. Heb jij de continue drang om een pot snoep leeg te eten? Grote kans dat je te veel koolhydraten eet of dat deze niet goed door je lichaam worden verwerkt. En dit zorgt er dan weer voor dat je meer koolhydraten wil.

3. Drink een flink glas water

Misschien heb je dit vaker gehoord: honger wordt vaak verward met dorst. Het kan dus zo zijn dat je denkt dat je honger hebt, maar ondertussen ben je eigenlijk dorstig. Drink dus een flink glas water en wacht daarna een kwartiertje. Er is een kans dat je cravings dan verdwijnen.

4. Voorkom een hongergevoel

Healthy eten betekent niet jezelf uithongeren. Voorkom dus altijd dat je een hongergevoel krijgt!

5. Zoek afleiding

Soms heb je zo’n intense zin in die hele reep Tony Chocolonely dat je nergens anders meer aan kunt denken. Toch moet je proberen om afleiding te zoeken. We know, lastig, want zo’n reep eist al snel al je aandacht op. Maar kijk bijvoorbeeld even een YouTube-filmpje of ga een stukje lopen.

6. Zorg dat je genoeg slaapt

Wist je dat je eetlust heel erg wordt beïnvloed door de hoeveelheid slaap die je in een nacht pakt? Voldoende slapen, zorgt er dus voor dat je cravings een stuk minder worden!

7. Eet meer proteïne

Door meer proteïne te eten, wordt je eetlust minder en dat kan je ervan weerhouden om alles wat los en vast zit in je mond te stoppen. Proteïnes helpen dus ook tegen cravings én zorgen ervoor dat je langer vol zit. Double score!

8. Peace of mind

Stress is ook een grote boosdoener in dit verhaal. Stress zorgt er namelijk voor dat je sneller naar een zak chips grijpt, vooral bij vrouwen. En laten wij dat nou net zijn… Betrap je jezelf erop dat je vaak cravings hebt? Dan kan het zomaar zo zijn dat je stress level iets te hoog ligt!

9. Ontzeg jezelf niet alles

Een healthy lifestyle moet ook leuk blijven. Ontzeg jezelf dus niet alles. Als jij altijd maar gefocust bent op gezonde voeding en groenvoer, zal je steeds vaker moeten dealen met food cravings.

10. Plan cheat meals

Om jezelf niet alles te ontzeggen, is het een briljant idee om cheat meals in te plannen. Eet jij graag een bord pasta met extra veel Parmezaanse kaas? Dan eet je dat toch lekker op zaterdagavond? Door cheat meals zul je veel minder cravings krijgen, omdat je op deze manier wél voldoet aan je behoefte.

Op Fashionista lees je alles wat met fashion, beauty, love en life te maken heeft. Je vindt er de laatste nieuwtjes, trends, budget shoptips, reviews en heel veel tips. Heb jij zelf nog een tip tegen food craving? Let us know down below!

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.