Zo creëer je jouw budgetproof thuis gym!

budgetproof thuis gym

Drukke planning waardoor je sportsessie er weer bij inschiet? Geen motivatie om door de kou naar de sportschool te gaan, of geen zin om vast te zitten aan een sportschool abonnement? Heel herkenbaar! Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg manieren om thuis je eigen mini sportschool te bouwen! En hiervoor heb je écht geen leegstaande kelder of duizenden euro’s aan sport apparatuur nodig. Wij leggen je uit hoe je thuis je eigen budgetproof gym creëert met minimale apparatuur, waarin je tóch de mogelijkheid hebt om variërende workouts te doen.

En dat begint bij het vinden van de juiste apparatuur. Een zoektocht op internet kan voelen als het zoeken naar een speld in een hooiberg. Welke site is betrouwbaar? Welke apparatuur heb ik nodig? Etc, etc. No worries, we got you! Op Orangeshop.eu vind je alles wat je nodig hebt om jouw homegym in te richten! So let’s get started!

Buikspiertrainers

Misschien doet de naam niet helemaal eer aan het product, want buiten dat je je buikspieren hier mee traint, zijn er enorm veel andere spiergroepen die je aanpakt bij het gebruik van buikspiertrainers. Op internet zijn honderden video’s en foto’s te vinden met uiteenlopende oefeningen van beginners tot gevorderden. Combineer een aantal oefeningen met wat HIIT-oefeningen en je hebt een goede full-body workout!

Elastieken en weerstandsbanden

Bij de meeste waarschijnlijk wel bekend, maar er zijn veel verschillende varianten! Zo verschillen ze voornamelijk in lengte, breedte en weerstand. Wanneer je een aantal verschillende lengtes en weerstanden hebt kun je er je hele lichaam mee trainen!  Ze nemen vrijwel geen plaats in beslag en zijn dus perfect voor thuis gebruik! Ook zijn ze al vanaf € 4,49 te verkrijgen! Op de website van Orangeshop.eu staat per elastiek of band uitgelegd voor welke spiergroepen hij geschikt is en ze geven zelfs voorbeelden voor oefeningen!

Trilplaat

Misschien wel het meest underrated fitness apparaat als je het mij vraagt. Vaak wordt gedacht: “Staan op een trillende plaat, wat gaat dat nu doen voor mijn lichaam?” Nou, best veel kan ik je vertellen! En er is ook veel meer mogelijk dan enkel rechtop te staan op deze plaat. Door de trillingen raakt je lichaam uit balans, waardoor je je spieren aan moet spannen om weer in evenwicht te komen. Een makkelijke manier om je spieren te trainen dus! Door je houding op de trilplaat aan te passen, zullen de trillingen naar specifieke spiergroepen gaan. Hierdoor kun je makkelijk en effectief bepaalde spiergroepen aanpakken. Je hele lichaam kan dus getraind worden met maar één apparaat. Tevens zijn trilplaten ook makkelijk op te bergen en dus perfect voor thuisgebruik!

Dus geen smoesjes meer over drukke dagen, slecht weer of weinig motivatie! Al is het maar een half uurtje. Dat is al beter dan niets. En met deze home workout tips hoef je zelfs je huis niet meer uit! Waar ga jij je home gym mee uitbreidden? De buikspiertrainers, elastieken en weerstandsbanden of een trilplaat. En een tip… Misschien een leuk cadeau voor de feestdagen?

6 simpele tips om je gelukkiger te voelen

Het klinkt vreemd, maar het is waar: gelukkig zijn kun je leren en daar kun je mee experimenteren! De ene keer gaat dat beter dan een andere keer. En wij willen je hier graag een handje mee helpen en delen een paar simpele tips om je gelukkiger te voelen.

1. Ga naar buiten!
Het is zo heerlijk om vaker naar buiten te gaan. Lekker naar het bos, even een wandeling maken. Eindelijk die échte rust om je heen. Daarnaast maken we bij zon- en fel daglicht het gelukshormoon serotonine aan. Vooral nu de winter eraan komt en het steeds kouder wordt, is het soms moeilijker om naar buiten te gaan. Maar je zult merken dat de buitenlucht een positieve invloed heeft op je stemming!

2. Spendeer tijd met je vrienden.

Wanneer je wat meer tijd met je vrienden spendeert en je zo een hechte band onderhoudt, functioneert je immuunsysteem beter. Het is dus een goed middel tegen stress! En minder stress maakt gelukkiger! Daarnaast voelen mensen zich gelukkiger wanneer ze zich verbonden voelen met anderen en dit kunnen delen. Dus spreek weer eens af, het is zo belangrijk om goede vrienden te hebben en er tijd in te steken. 

3. Schrijf dingen op waar je blij van wordt.

Dit kun je bijvoorbeeld wekelijks of zelfs dagelijks doen. Schrijf bijvoorbeeld drie dingen op per dag of week. Wanneer je dit leest wordt je er weer aan herinnerd hoe goed je het eigenlijk hebt in het leven. Je gaat je alleen focussen op de positieve dingen en momenten in het leven. 

4. Neem eens deel aan nieuwe activiteiten.

Ga een keer naar het theater of concert. Mensen die dit namelijk regelmatig doen ervaren over het algemeen minder stress en staan positiever in het leven!

5. Focus op waar je goed in bent!

Iedereen is veel te vaak gefocust op waar ze niet goed in zijn. Het is namelijk veel makkelijker om over de negatieve dingen te denken. Maar focus je je nu eens op waar je wel goed in bent! En blijf altijd nieuwe dingen proberen.  

6. Lach veel. 

Veel lachen blijkt hele positieve effecten te hebben op je lichaam en je geest. Je wordt er gelukkig van! Daarnaast kan het je helpen om spanning te verminderen. Het verlaagt de stresshormonen (cortisol)  in het lichaam en daarmee ook je bloeddruk, ademhaling en hartslag. 

Dus waar wacht je nog op! Hou deze tips altijd bij je en gegarandeerd voel je meer geluk!