Geen zin om te sporten? Zo raak je weer gemotiveerd

zin om te sporten

We hebben allemaal wel eens een periode waarin de motivatie om te sporten een stuk lager is. In plaats van jezelf naar de sportschool slepen ga je liever netflixen op de bank. Gelukkig kan je je motivatie ook weer terugkrijgen als we geen zin om te sporten hebben. Wij vertellen je hoe.

Kleine doelen

Heb je geen zin om te sporten omdat je doelen nog zo ver weg of zelfs onmogelijk lijken? Maak ze dan gewoon wat kleiner. Begin bijvoorbeeld met een doel van één of twee keer in de week sporten. Zo zijn ze veel haalbaarder en vind je vanzelf je motivatie weer terug.

Plan het sporten in

Ga jij de ene dag ’s ochtends en de andere dag ’s avonds sporten? Dan kan het nogal lastig zijn om een ritme te vinden. Door het sporten op vaste tijden in te plannen weet je al ruim van tevoren dat je op dat moment in de sportschool staat. Ook wordt het steeds gemakkelijker als sporten een deel wordt van je dagelijkse routine. Voor je het weet kan je niet meer zonder.

 

Koop nieuwe sportkleding

Oké, dit klinkt misschien een beetje gek, maar het werkt wel. Als jij jezelf trakteert op een fantastische nieuwe sportoutfit, dan wil je die natuurlijk meteen aantrekken. En dat doe je niet om vervolgens op de bank te ploffen. Voor je het weet sta je weer in de sportschool.

Probeer iets nieuws

Kan jij het plezier in je eigen sport niet meer vinden? Probeer dan eens wat anders uit. Als je lid bent van de sportschool zou je bijvoorbeeld een keer mee kunnen doen met een groepsles. Zo heb je een stok achter de deur en iets nieuws uitproberen is altijd leuk. Als een sport je niet bevalt, dan wordt het veel lastiger om het vol te houden. Kies daarom echt voor een sport die je leuk vindt.

Beloon jezelf

Is het je gelukt om ondanks je lage motivatie toch te sporten? Focus je dan daarop en niet op de keren dat je niet bent gegaan. Uit onderzoek is gebleken dat wie beloond wordt voor het sporten veel beter presteert. Beloon jezelf dus af en toe ook eens. Koop bijvoorbeeld een mooie nieuwe sportbeha bij het behalen van je doelen. Zo wordt het nog leuker en krijg je je zin om te sporten zo weer terug.

Met deze oefeningen kom je van cellulite af

cellulite

Cellulite is iets waar bijna iedere vrouw last van heeft. Het komt voornamelijk veel voor bij de billen en benen. Toch zouden we er het liefst vanaf komen. Daarom hebben wij een aantal oefeningen voor je die je helpen van je cellulite af te komen.

Squats

Als er een oefening goed is voor je billen en bovenbenen dat zijn het wel squats. Deze oefening zorgt er daarbij ook nog eens voor dat je een betere doorbloeding krijgt in je bil- en bovenbeenspieren. De perfecte remedie tegen cellulite.

Lunges

Ook lunges zijn ontzettend goed om je billen te trainen. Daarbij gebruik je bij deze oefening ontzettend veel spieren, wat hem sowieso erg geschikt maakt voor de sportschool. Met lunges verbeter je niet alleen de bloedcirculatie van je benen en billen, maar ook van je buikspieren en onderrug.

Wallsit

De wallsit, oftewel muurzit kan je ook helpen van je cellulite af te komen. Tijdens de wallsit zit je met je rug tegen een muur, alsof je op een stoel zit. Het is een pittige oefening, maar het resultaat is het meer dan waard.

Donkey kicks

Deze oefening wordt vaak onderschat, maar is ontzettend goed voor je bilspieren. Omdat deze oefening vooral voor je billen erg intensief is, is het de perfecte oefening om cellulite te bestrijden. 

Traplopen

Dit is misschien niet onze favoriet, maar traplopen is onmisbaar in je workout. Je bovenbenen en billen worden namelijk uitgedaagd. En heb je geen stairclimber in de sportschool? Neem dan gewoon gedurende de week wat vaker de trap in plaats van de lift.

Cellulite verminderen

Natuurlijk kom je er niet alleen met een paar oefeningen. Naast sporten is ook een gezonde leefstijl belangrijk om van cellulite af te komen. Vergeet dus niet op je voeding te letten en beweeg zo veel je kan.