Elke dag krijg ik een hoop vragen over wat ik eet en over mijn workouts en ik vind het leuk om al jullie vragen te beantwoorden. Ook krijg ik veel vragen over mijn abs omdat ik een duidelijk gedefinieerde buik heb. Veel van jullie zijn nieuwsgierig naar hoe mijn week er uit ziet, dus ik besloot een voedings- en trainschema bij te houden.

Fit Girl Yola’s sport- en eetschema

Ten eerste moet je weten dat elke week er anders uit ziet bij mij en dat dit slechts een voorbeeld is. Lees dit dus alsjeblieft niet als een verslag van het  ‘perfecte’ voorbeeld van wat je zou moeten eten en welke trainingen je zou moeten doen. Elk lichaam is anders en zo verschilt het dus ook hoe je reageert op eten en sporten.

Mijn lichaam vertelt mij wat het nodig heeft

Ik heb altijd een redelijk gezond en actief leven gehad. Gezond eten is niet echt moeilijk voor mij, omdat ik nou eenmaal van gezonde dingen houd als fruit, groente en noten. Ze zijn altijd al een deel geweest van mijn dagelijkse eetgewoonte. Ik tel geen macro’s, calorieën en volg geen diëten. Heb ik ook nooit gedaan. Ik geloof dat het niet nodig is bij te houden wat ik binnen krijg, omdat mijn lichaam me precies vertelt wat ik nodig heb. Ik eet meestal gezond, maar ik hou ook van uit eten gaan. En ik hou van koekjes, ijs en pindasaus. Dus wanneer ik daar zin in heb, neem ik het gewoon! Gelukkig is dat niet te vaak, anders zou mijn lichaam er waarschijnlijk anders uit zien.

Mijn sport- en eetschema

Het afgelopen jaar, na de zomervakantie, heb ik wat veranderingen gemaakt in mijn eten en workouts.  Ik ben begonnen met CrossFit, boxen en bootcamps. Ik eet nu meer (en vaker), omdat mijn lichaam het nodig heeft en vanwege de soorten sport die ik doe. Ik eet weinig vlees. Niet omdat ik vegetariër ben, maar omdat ik er niet van hou, ook nooit gedaan. Ik eet wel vis en voeg vaak noten toe aan mijn avondeten.

Gevarieerde voeding

Zoals je ziet aan mijn eetschema ben ik niet bang voor brood (of koolhydraten) en ‘te veel’ fruit. Ik hou gewoon van brood en ik denk dat je nooit genoeg fruit kunt eten. Ik zou zeggen dat het niet nodig is bepaald voedsel compleet te schrappen (behalve voor medische of gezondheidsredenen). Gevarieerd eten is het beste! Allerlei soorten voeding kunnen goed voor je zijn. Inclusief cheat-meals natuurlijk! Bekijk op de volgende pagina een aantal van mijn favoriete snacks.

 

Fruit smoothie

•   3 geperste sinaasappelen

•   1 geperste citroen

•   1/2 mango

•   1/2 banaan

•   Een beetje water

Spelt muffins

•   (30 minuten in de oven op 180 graden)

•   100 gram speltmeel

•   1 ei

•   75 ml. amandelmelk

•   3/4 eetlepel zuiveringszout (baking soda)

•   Een klein beetje honing

•   1/2 eetlepel kaneel

•   20 gram vanille weipoeder (proteïne)

•   cacao nibs

•   8 gedroogde abrikozen in kleine stukjes

•   6 aardbeien in kleine stukjes

•   10 walnoten in kleine stukjes

 

Als je vragen hebt over mijn voeding en mijn workouts, laat het mij dan zeker weten op Instagram: @yolaforthewin. Vergeet niet om een reactie achter te laten hieronder als je nog andere vragen hebt! 

 

Recommended Posts

1 Comment

  1. Uhm maar dit is gewoon een streep in je bovenbuik, lijkt meer een litteken :S


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.