STAY FIT AT HOME MET 48% KORTING
OP DE FIT AT HOME KIT!

Shop nu
Fitness Transformations

De fit journey van Nathaly

Iedere week zetten we een Fit Girl in de spotlights die een bijzondere Fit Journey heeft meegemaakt. Ze deelt haar ups- en downs, tips en tricks, ergernissen, slechte en goede gewoontes en hoopt jou hiermee te inspireren om ook de fitste versie van jezelf te worden. Als zij het kan, dan kan jij het ook!

Jep, die weegschaal gaf echt 3 cijfers aan. Voor de komma. Op dat moment wist Nathaly dat het roer om moest! Van 3 flessen cola per ging ze naar 4x per week sporten en gezonde voeding. Geen strak regime, deze fit girl weet precies de balans te houden tussen een patatje en een chipje en gezonde kipsalades! Met resultaat, want het enige wat ze in de afgelopen 2 jaar is aangekomen is spiermassa. Chapeau! 

Wat was voor jou de reden om het roer om te gooien?

De weegschaal gaf op een gegeven moment 3 cijfers aan. Dat was voor mij het moment dat ik dacht: ik moet er iets aan gaan doen.

Wie of wat heeft jou gemotiveerd?

Doordat ik Tang Soo Do (een Koreaanse vorm van karate) ben gaan beoefenen, ben ik ook serieus bezig gegaan met mijn gewicht en een gezondere levensstijl. Een gewichtsconsulente heeft mij geholpen om mijn doelen te bereiken. Daarnaast heeft mijn aanstaande man mij altijd gesteund.

Waar schaamde je je vroeger voor?

Ik durfde niet altijd een bikini aan, omdat ik altijd dacht dat je alle vetrolletjes kon zien.

Wat durf je nu wat je voorheen niet deed?

Ik durf nu ook wat strakkere kleding aan. Voorheen deed ik dat niet altijd.

Fit journey

Wat was jouw slechtste gewoonte?

Vroeger dronk ik 3 flessen cola per week. Daarnaast ook nog veel te veel snoepen en snacken.

Heb je deze gewoonte vervangen voor een goede gewoonte of heb je het in balans kunnen brengen?

Ik heb dit in balans weten te brengen. Ik drink thuis alleen water, thee of Rivella. Daarnaast alleen in het weekend eens wat te snoepen of te snacken. Als ik uit eten ga neem ik gerust wel eens een colaatje hoor, alleen nu met mate.

Wat kan je absoluut niet uit je leven schrappen?

Chocola, I love it! Tony’s chocolonely, Milka, Lindt en zo kan ik nog wel even doorgaan. 🙂

Wat is het grootste diepte- en hoogtepunt in jouw journey?

Hoogtepunt was toen ik voor het eerst in jaren net onder de 80 kilo woog.

Dieptepunt was toch wel de galblaasverwijdering. Mijn galblaas vond het namelijk niet zo leuk dat ik zoveel ben afgevallen. Uiteindelijk knapte de galblaas en lekte er gal in mijn buik. De organen begonnen allemaal wat te ontsteken hierdoor. Ik ben toen met spoed opgenomen in het ziekenhuis en binnen 48 uur geopereerd. Hierdoor kan ik niet meer goed tegen bepaalde soorten voeding die ik voor de operatie wel kon verdragen.

Fit journey

Wat heeft voor jou het verschil gemaakt, sporten/voeding of bijvoorbeeld de combinatie?

Een combinatie van beide. Ik heb slechtere voeding vervangen door gezondere alternatieven. Zo neem ik bijvoorbeeld kipfilet of kalkoenfilet op brood in plaats van een dikke laag chocopasta met hagelslag. Als ik iets van patat eet, dan is dat een avondmaaltijd, niet een snack tussendoor. Ook sport ik nu 4x per week, dat deed ik voorheen niet of niet regelmatig.

Wat is jouw doel op de korte- en lange termijn?

Mijn doel op de lange termijn is een stabiel gewicht en dezelfde kledingmaat behouden. Gewicht is de afgelopen jaren door het vele sporten wel wat meer geworden (gelukkig wel spieren), kledingmaat is al ruim 2 jaar gelijk. Op de korte termijn wil ik wat meer variatie in mijn voeding aanbrengen door meer vers te koken. Gelukkig heb ik de Fitgirlcode Guide nu in huis, dat gaat me zeker daarbij helpen!

Volhouden is vaak het aller moeilijkste. Hoe zorg je ervoor dat je fit blijft?

Weten waarvoor je het doet en dat doel voor ogen houden, dat is voor mij de sleutel tot succes geweest!

Als je iets kon zeggen tegen de persoon die je was ‘voor’ je transformatie, wat zou je dan zeggen?

Ik vind het leuk je gekend te hebben en de afgelopen jaren waren mooi maar no offense: ik hoef je niet terug te zien hoor. 🙂 Ik ben happy met hoe ik er nu uit zie en hoe ik me nu voel. Een goede balans tussen gezond en ook genieten!

Fit journey

Hoe ziet jouw sportregime eruit?
Ik sport 4 keer per week.

Op maandagavond doe ik aan Tang Soo Do. Dit doe ik inmiddels iets meer dan 3 jaar.

Op woensdagavond ga ik samen met mijn vriend fitnessen. Ik doe dan voornamelijk krachttraining. Mijn favoriet is de leg press.

Op donderdagavond een uurtje spinning. Ik heb nog nooit zo’n goede fietsconditie gehad, haha!

En op zaterdagochtend ook Tang Soo Do. Wel een andere training dan op de maandagavond. Deze training is gericht op conditie en sparren. Vaak beginnen we met oefeningen zoals suicide, burpees, squats, push ups, sit ups, wall sits en ga zo maar verder.  Daarna krijgen we oefeningen om onze sparring skills (sparren is een op een gevecht) te verbeteren. Ik vind het een heerlijk begin van de zaterdagochtend.

Verder doe ik minimaal 4x per jaar mee aan een (internationale) Tang Soo Do wedstrijd. En elk jaar ook een 5K hardloopevenement (Loop Leeuwarden).

Wat vind jij de grootste bullshit hype op fitness gebied?

Dat je plaatselijk vet zou kunnen verliezen. Of dat je door een “wonderdrankje” kilo’s kwijt kan raken. Wat een onzin zeg!

Wat is je grootste ergernis als het aankomt op health & fitness?

Mensen in de gym die ontzettend lopen te puffen en kreunen. Het lijkt soms alsof je naar een bepaald soort film zit te kijken/luisteren.

Fit journey

Hoe zorg jij voor balans in je voeding?

Ik gebruik regelmatig MyFitnessPal. Zo ben ik me bewust van welke voedingswaarden een product heeft en of het past bij mijn doel. Ook leer ik etiketten van producten beter lezen. Uiteraard heb ik ook regelmatig een cheatday of ik mijn geval een cheat avond. 😉 Op vrijdagavond eet ik meestal iets van patat, (kip)shoarma met veel knoflooksaus, een grote pizza o.i.d. en ’s avonds op de bank iets van chips of nootjes erbij. Maar ik eet nu niet de hele zak leeg!

Hoe sta jij tegenover het tellen van calorieën en macro’s?

Ik heb daar geen problemen mee, want doe dat bijna dagelijks. Voor mij geeft dat een stukje houvast.

Hoe ziet een healthy menu er voor jou uit?

Een voorbeeld van wat ik op een bepaalde dag eet.

Ontbijt: skyr met blauwe bessen en ongebrande noten

Lunch: een salade met gerookte kip, ananas en rozijnen

Avondeten: romige mango curry (uit de Fitgirlcode Guide)

Snacks: protein bar (Body&Fit) of rijstwafels met smaakje, fruit, snackgroenten (tomaat, paprika en komkommer)

Fit journey

Wat is jouw favoriete ‘foodprep’ maaltijd?

De salade met gerookte kip! Die eet ik dan als lunch op het werk.

Doe je ook aan de zogeheten cheat meals/cheat days?

Uiteraard. 🙂 Zo hou ik het voor mezelf in balans. Af en toe iets snacken en snoepen moet kunnen. Dan hou je een gezondere levensstijl ook beter vol. Dan is het niet een kwestie van iets niet mogen eten maar van genieten met mate.

Wat is een gezond alternatief voor je guilty pleasure?

Mijn guilty pleasure is absoluut chocolade! Een echt gezond alternatief is daar niet voor. Maar iets wat dan in de buurt komt is raw chocolate. Die haal ik af en toe bij De Tuinen.

Wat is jouw ultieme Lazy Fit Girl product?

Stoommaaltijden die bij Albert Heijn in de koeling liggen.

Nieuwsgierig naar Nathaly’s progressie? Check snel haar Instagram paginaWil jij zelf nu ook een paar kilo’s kwijt en een healthy en happy levensstijl opbouwen? We hebben een speciale Fitgirlcode guides pagina gemaakt waar je alles vindt om jouw Fit Journey vandaag nog te starten! Voedingsschema’s, full body workouts, berekende macro’s en nog veel meer! Neem nu een kijkje!

Ken jij of ben jij iemand die ook een bijzondere Fit Journey heeft afgelegd? Stuur dan een mailtje naar michelle@fitgirlcode.com. Jouw verhaal kan voor iemand het eerste of laatste duwtje in de goede richting zijn. 

Plaats een reactie