Gezonde Waldorfsalade

We kennen allemaal de heerlijke Waldorfsalade… Traditioneel gemaakt met kip, walnoten, appel, bleekselderij en mayonaise. Mmmm, dit is echt één van mijn favorieten!  Aangezien ik geen mayonaise meer eet, heb ik een nieuwe variant verzonnen. Een heerlijke, gezonde en magere maaltijdsalade! Ik hoop dat jullie mij geloven, als ik zeg dat deze salade nog lekkerder is dan de originele waldorfsalade!


728x90 shop GIF banner

Tip: Ik bak de kipfilet altijd al voor 2 dagen. Zo kan ik de dag erna nog een keer genieten van deze heerlijke salade!

Ingrediënten (voor 2 porties)

  • 300 gram kipfilet
  • 1 banaan
  • 5 stronken bleekselderij
  • gehakte walnoten
  • 2 eetlepels kwark
  • zout, peper en knoflook kruiden
  • optioneel: stukjes ananas

Bereidingswijze

  1. Bak de kipfilet gaar met knoflook, zout en peper kruiden
  2. Snijd de bleekselderij en banaan in stukjes
  3. Snijd de kipfilet in stukjes en voeg bij de bleekselderij en banaan.
  4. Voeg de walnoten en kwark toe en meng.
  5. Proef of er nog kruiden als zout, peper en knoflook bij moeten.
  6. Serveer en geniet ervan!

Het gerecht kan ook worden geserveerd als voorgerecht, als klein hapje bij een borrel of als bijgerecht bij een BBQ.

www.inlovewithhealth.com

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *