Iedereen die ik afgelopen week heb gevraagd hoe hun kerstdagen waren, reageerde met dezelfde zin: ‘Heerlijk, ik heb zo veel gegeten!’. Niet geheel onterecht dat veel eten wordt gekoppeld aan een goede kerst, als je het mij vraagt. šŸ˜‰ Veel mensen houden het patroon van lekker (en ongezond) eten vol totdat ze met hun goede voornemens beginnen op 1 januari. Ikzelf vind het veel fijnerĀ om na de kerst al te beginnen met de balans.


728x90 shop GIF banner


728x90 shop GIF banner

Healthy snacks

Na drie dagen die gevuld zijn met uitgebreide brunches, borrels en diners die uit meerdere gangen bestaan, begint voor mij het ‘normale leven’ weer. Terug naar mijn healthy lifestyle. Maar ja, er staat nog wel een laatste feest op de planning: Oudejaarsavond. Een avond die meestal ook gevuld is met een lekker diner en een hoop vette hapjesĀ (I’m looking at you, oliebol). Dat hoort erbij, toch? Helemaal niet! Ook met Oud&Nieuw kun je feestelijke snacks op tafel toveren, die ook nog eens hartstikke healthy zijn.

Sweet ‘n Salty Guide

Heb jij moeite om te bedenken welke hapjes geschikt zijn voor dat huisfeestje dit weekend? Natuurlijk hebben wij voor een dosis inspiratie gezorgd! Heb je namelijk al gehoord dat we deze maand een nieuwe guide hebben gelanceerd: de Sweet ‘n Salty Guide? Deze gids staat bomvol heerlijke, healthy snacks. Van zoet (denk: frozen bars en kwarktaart) tot hartig (zoals brood, bruschetta’s en nacho’s). Perfect voor feestelijke avondjes zoals Oud&Nieuw! Om je alvast een voorproefje te geven, heb ik een van mijn favoriete recepten uit de guide voor je opgezocht.

SHOP DE SWEET 'N SALTY GUIDE

healthy snacks

Recept: Filodeegdriehoekjes met mozzarella, tomaat en pesto

Voor 10 stuks

Ingrediƫnten:

Bereidingswijze:

  1. Haal de filodeeg uit de vriezer en ontdooi volgens gebruiksaanwijzing.
  2. Verwarm de oven op 200 graden.
  3. Snijd de tomaten en mozzarella klein.
  4. Bestrijk 4 vellen filodeeg geheel met olijfolie.
  5. Snijd de vellen in totaal in 10 stroken (in de lengte).
  6. Verdeel de pesto, tomaten en mozzarella over de 10 stroken aan het uiteinde.
  7. Vouw ze op als een driehoekje.
  8. Druk de zijkanten nog even extra dicht.
  9. Bak de driehoekjes in ongeveer 20 minuten goudbruin.

Per stuk | kcal 88 | 6 gr koolhydraten | 6 gr vetten | 2 gr eiwitten

Benieuwd geworden naar meer van dit soort lekkers? Je vindt heel veel lekkere en gezonde snacks in onze Guides!Ā 

Ook lekker! Deze zoete aardappel bites als vervanger voor toastjes of stokbrood >

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *