cellulite

Cellulite is iets waar bijna iedere vrouw last van heeft. Het komt voornamelijk veel voor bij de billen en benen. Toch zouden we er het liefst vanaf komen. Daarom hebben wij een aantal oefeningen voor je die je helpen van je cellulite af te komen.

Squats

Als er een oefening goed is voor je billen en bovenbenen dat zijn het wel squats. Deze oefening zorgt er daarbij ook nog eens voor dat je een betere doorbloeding krijgt in je bil- en bovenbeenspieren. De perfecte remedie tegen cellulite.

Lunges

Ook lunges zijn ontzettend goed om je billen te trainen. Daarbij gebruik je bij deze oefening ontzettend veel spieren, wat hem sowieso erg geschikt maakt voor de sportschool. Met lunges verbeter je niet alleen de bloedcirculatie van je benen en billen, maar ook van je buikspieren en onderrug.

Wallsit

De wallsit, oftewel muurzit kan je ook helpen van je cellulite af te komen. Tijdens de wallsit zit je met je rug tegen een muur, alsof je op een stoel zit. Het is een pittige oefening, maar het resultaat is het meer dan waard.

Donkey kicks

Deze oefening wordt vaak onderschat, maar is ontzettend goed voor je bilspieren. Omdat deze oefening vooral voor je billen erg intensief is, is het de perfecte oefening om cellulite te bestrijden. 

Traplopen

Dit is misschien niet onze favoriet, maar traplopen is onmisbaar in je workout. Je bovenbenen en billen worden namelijk uitgedaagd. En heb je geen stairclimber in de sportschool? Neem dan gewoon gedurende de week wat vaker de trap in plaats van de lift.

Cellulite verminderen

Natuurlijk kom je er niet alleen met een paar oefeningen. Naast sporten is ook een gezonde leefstijl belangrijk om van cellulite af te komen. Vergeet dus niet op je voeding te letten en beweeg zo veel je kan.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.