eetdagboek van Fit Girl Nathalie

Een aantal weken terug deelde ik mijn Fit Journey met jullie. Zelf vind ik het altijd ontzettend leuk en inspirerend om te lezen wat andere meiden nu precies eten en hoe vaak zij sporten. Vandaag hoop ik jou te kunnen inspireren met mijn sport- en eetdagboek!

Sport- en eetdagboek Fit Girl Nathalie

De afgelopen weken kwamen er iets te vaak, iets te grote hoeveelheden eten voorbij. Mijn doel is om wat strakker te worden en nu de zomer dichterbij komt begint de tijd te dringen! De komende weken wil ik daarom extra goed op mijn eten letten. Onthoud dan ook dat ik me echt niet altijd zo netjes weet in te houden.

Eetdagboek-maandag

Maandag

Ik begin mijn maandag nu al een aantal weken om 7:00 uur in de sportschool en dat bevalt prima. Voordat ik thuis vertrek eet ik vaak een zelfgemaakte snack, vandaag een punt worteltaart. Als ik eerlijk ben had ik niet erg veel zin in de dag, maar juist op dit soort dagen helpt die ochtendtraining me enorm om positiever de dag in te stappen. Gisteren stond ik de hele dag langs het parcours van de marathon Rotterdam. Eenmaal thuis had ik weinig puf meer om uitgebreid te mealpreppen. Wel wilde ik vandaag die ongezondere dag ik gisteren had (lees: Donner schotel als avondeten) compenseren. Na het sporten fiets ik direct door naar kantoor. Hier is het tijd voor ontbijt deel twee; een bakje kwark met lekkers. Ik lunch simpel met vier pompoenpitten crackers, drie met kipfilet en avocado en één met pindakaas als “toetje”. Mijn middagsnack is een handje rozijnen en een appeltje. Ik neem een paar uurtjes vrij (het is te mooi weer om de hele dag op kantoor door te brengen) en maak een fijne wandeling. ‘s Avonds maak ik voor het eerst spring rolls. Jumm! Mijn avond snack is standaard een bak kwark met smart protein en toppings. De hele dag door drink ik veel thee en water.

Eetdagboek-dinsdag

Dinsdag

De dinsdag is voor mij meestal een rustdag. Gisterenavond had ik geen zin meer om mijn lunch en tussendoortjes klaar te maken, wat betekent dat ik dit vanochtend nog moest doen. Ik bak een ei met groente en kipfilet en neem twee boterhammen mee. Als snacks stop ik een punt worteltaart en een appel in mijn tas. Ondertussen warm ik mijn pannetje havermout op. Als ik hier eenmaal een kunstwerk en foto van heb gemaakt is het zo laat dat ik dit heerlijke bakje binnen een paar minuten leeg moet eten en daarna snel naar kantoor moet fietsen. Ik fiets iedere werkdag ruim een half uur heen en een half uur terug. Voor het avondeten kook ik zilvervliesrijst en bak ik een varkensfiletlapje met groente. Ik maak dit af met zuivelspread en chilisaus. Vanavond hebben we een verjaardag. Trots ben ik als ik eind van de avond niets ongezonds heb gepakt en lekker aan mijn bakje kwark zit. De hele dag heb ik veel water en thee gedronken.

Eetdagboek-woensdag

Woensdag

Vanochtend gaat de wekker weer om 6:10 uur. Ik eet snel een punt worteltaart. Voor 7:00 uur sta ik al te wachten voor de deur van de sportschool. Het is druk! Ik train een uur lang en focus voornamelijk op mijn benen en billen. Squats, deadlifts, lunges. Eenmaal op kantoor aangekomen eet ik een mugcake, mijn favoriete ontbijtje voor onderweg. Later op de ochtend eet ik alleen nog een rijstwafel. Gisterenavond had ik al wat extra rijst gekookt voor de lunch van vandaag. Hierbij eet ik kikkererwten, avocado, komkommer, tomaatjes en zuivelspread. Halverwege de middag neem ik nog een rijstwafel en een appel. Na al die uren achter mijn bureau ben ik blij als ik weer op de fiets richting huis stap. Ik ga snel aan de slag met het avondeten, want om half 8 begint de bootcamp.

Eetdagboek-donderdag

Donderdag

Op donderdag werk ik altijd thuis en is de volle voorraadkast soms iets te dichtbij. Het voordeel van thuis werken is wel dat ik uitgebreid kan ontbijten en ik neem hier dan ook goed de tijd voor. Ik maak chia yoghurt parfait. Later op de ochtend eet ik een cracker. Als lunch maak ik een eiwrap. Hierna heb ik nog steeds honger en eet ik nog een bakje kwark met banaan en cruesli (guilty pleasure #1). Het is prachtig weer en ik kan het niet laten om een rondje uit te waaien op mijn racefiets. In totaal maak ik 35 kilometer en dat zet de teller voor 2016 op 107 kilometer. Thuis maak ik een limoen proteïne smoothie die ik heerlijk op drink in het zonnetje. Eind van de middag is het nog steeds prachtig en ook onze favoriete noedelsoep eten we buiten. Over de dag heb ik al genoeg eiwitten op en daarom eet ik ‘s avonds alleen nog een rijstwafel en een handje cashewnoten.

Eetdagboek-vrijdag

Vrijdag

Ik begin deze laatste dag van de week in de sportschool en train een uur lang mijn armen. Voordat ik thuis weg ga eet ik een punt worteltaart. Op kantoor geniet ik opnieuw van een mugcake. Als ochtendsnack eet ik alleen nog een rijstwafel. Mijn kantoorlunch bestaat uit “restjes” van de afgelopen week. Later op de middag eet ik wat witte druiven. Als avondeten maak ik zelf sajoerboontjes. Dit eten we met taugé (moest op), kipfilet en rijst. Na het avondeten maak ik vast mijn bakje kwark voor ‘s avonds. Ik zet deze een uurtje in de vriezer en geniet halverwege de avond van mijn bakje zelfgemaakt ijs.

Eetdagboek-zaterdag

Zaterdag

Ik ben ontzettend vroeg wakker (dat krijg je ervan als de wekker doordeweeks altijd vroeg gaat) en zit om half 7 al een mijn havermoutje. Later op de ochtend eet ik nog twee crackers en dan vertrek ik richting Rotterdam. Het #FITGIRLCODE team krijgt een workout bij Fitland. Na een half uur spinning en een half uur circuit training duiken we heerlijk het zwembad van de spa in. Hierna lunchen we gezellig met elkaar. Ik ga de stad in en als ik eind van de middag thuis kom eet ik snel een rijstwafel met pindakaas (hongerrr). Hierna ga ik aan de slag met het avondeten. Een simpele visschotel met groente en aardappels. Als toetje eet ik een bakje kwark. ‘s Avonds hebben we een verjaardag. Hier weet ik me opnieuw in te houden en ik eet alleen een spekje. Ik ben trots op mezelf. Meestal weet ik me iets minder goed (lees: niet) in te houden.

Eetdagboek-zondag

Zondag

Ook vanochtend begin ik weer met een bakje wortelhavermout. Tussendoor snoep ik een paar dropjes (guilty pleasure #2) en eet ik uit de pindakaaspot (guilty pleasure #3). Als lunch gril ik een wrap met hierop mijn favoriete “tosti” combi; kipfilet, avocado, geitenkaas en een gekookt eitje. Halverwege de middag eet ik een schaaltje kwark/yoghurt met hierbij mango, blauwe bessen en schuddebuikjes. Voor het avondeten maken we een rustige wandeling van ongeveer 4,5 kilometer langs de molens. Hierna duik ik de keuken in voor een snelle wokmaaltijd. Ik sluit mijn dag weer af met mijn standaard bakje kwark.

Volg mij op Instagram (@Nathalie2605) om vaker mijn maaltijden en trainingen voorbij te zien komen. Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met mijn sport- en eetdagboek.

 

Recommended Posts

1 Comment

  1. Hallo

    Bedank dat je jouw eetdagboek deelt.
    Ik heb ook een eetdagboek gemaakt en aantal dingen van jouw eetdagboek gebruikt

    Groetjes Gerdien


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.