STAY FIT AT HOME MET 48% KORTING
OP ONZE FIT AT HOME KIT!

Shop nu
Fit

Dit is waarom wandelen zo’n goede sport is

Waar wandelen vroeger een sport was die alleen werd uitgevoerd door mensen met wandelstokken en matchende regenjassen, zijn de tijden inmiddels flink veranderd. Wandelen is hot! Sterker nog, het hardlopen wordt regelmatig vervangen door een stevige wandeling en schijnt zelfs beter te zijn. Geloof ons, na dit artikel ga jij ook spontaan aan de wandel, dit is waarom wandelen zo’n goede sport is.

Bootylicious

Ja je leest het goed, wandelen is goed voor…. je billen! Als je veel wandelt, train je automatisch ook voor vollere en rondere billen. Door het maken van lange passen train jij je billen optimaal. Mensen die elke dag rond de 10.000 stappen per dag halen, trainen hun billen optimaal. Als je 10% van deze passen nu ook nog eens bergopwaarts of op een trap maakt, ben je helemaal goed bezig en train je je billen optimaal.

Burn baby burn

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, maar wandelen is een van de beste sporten voor vetverbranding. We leggen het je even uit: Wandelen is in eerste zin niet een workout waarmee je de meeste calorieën verbrand, maar wel bijna alle calorieën die je met wandelen verbrand, komen recht uit je vetzone. Dit betekent dat je met een half uurtje wandelen meer vet zou verbranden dan met een half uur hardlopen of fitnessen. Wow!

Loop je zorgen weg

Naast fysiek gezond, is wandelen ook enorm goed voor je mentale gezondheid. Wandelen is de perfecte manier om je hoofd leeg te maken en uit onderzoek blijkt ook daadwerkelijk dat mensen die vaker wandelen, minder stress hebben en gelukkiger in het leven staan. Heb je dus een flinke baaldag? Ga even een half uurtje naar buiten en wandel je zorgen weg. Wedden dat je je daarna beter voelt?

Energiebommetje

Het is je waarschijnlijk al wel bekend dat je meer energie hebt, als je vaker beweegt, dus is het natuurlijk logisch dat vaker wandelen hier ook aan bijdraagt. Maar naast meer energie, kun je ook veel beter slapen als je hebt gewandeld, vooral wanneer je ‘s ochtends meteen gaat wandelen, is de kans groot dat je slaapritme aanzienlijk verbeterd. Van wandelen krijg je dus meer energie én meer slaap. Winning!

Wij weten het zeker: Wandelen is dé nieuwe sport die we allemaal moeten gaan proberen. Het allermooiste is nog wel dat iedereen kan wandelen, je kunt zo lang, kort of snel wandelen als je zelf wilt, als je maar even lekker naar buiten gaat. Ga jij na het lezen van dit artikel vaker wandelen?

Wil jij nooit achterlopen op de nieuwste health trends?

Speciaal voor jou verzamelen we de meest interessante feitjes en tips over alles gerelateerd aan health. Zorg ervoor dat je nooit achterloopt op de nieuwste trends en schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Plaats een reactie