Fit

Zo krijg jij slanke armen

Hoe zit het met jullie summer bodies? Zijn jullie al hard aan het trainen om die abs en ronde billen te krijgen? En je armen? Heb je die al getraind? Armen zijn samen met heupen en dijen dé plek waar wij als vrouwen ons vet in opslaan. Daarom is het ook slim om je armen mee te trainen. Met deze oefeningen krijg jij zo slanke armen!

Tricep dips

slanke armen

Bron: Blogule

Zo doe je het:

  1. Zet je handen achter je neer en druk jezelf omhoog. Dit is je beginpositie.
  2. Laat je dan langzaam zakken tot je elleboog ongeveer op schouderhoogte zit.
  3. Druk jezelf vervolgens weer omhoog, tot je armen gestrekt zijn.
  4. Deze oefening zou je ook kunnen doen met je handen op een verhoging, zoals een bankje.

Triangle push ups

slanke armen

Bron: Women’s Health

Zo doe je het:

  1. Ga in een plankhouding staan.
  2. Zet je handen naast elkaar, zodat je armen een driehoek vormen.
  3. Laat dan jezelf zakken als een normale push-up, en duw jezelf weer omhoog tot gestrekte armen.

Shoulder press

slanke armen

Bron: Tribesports

Zo doe je het:

  1. Pak in beide handen een gewicht.
  2. Buig je armen zodat je handen op schouderhoogte zijn.
  3. Duw nu je armen uit boven je hoofd, zodat je armen helemaal gestrekt zijn.
  4. Laat je armen rustig zakken tot de beginpositie.

Tricep kick backs

slanke armen

Bron: Spotebi

Zo doe je het:

  1. Ga rechtop, met je benen licht gebogen.
  2. Buig dan je bovenlichaam iets naar voren.
  3. Neem in beide handen een gewicht. Buig je armen in een hoek van 90 graden.
  4. Strek dan je onderarmen naar achteren, zodat je armen helemaal uitstrekt.
  5. Laat  je onderarmen rustig terug komen.
  6. Als je deze positie vervelend vindt, kan je deze oefening ook doen met een bankje. Steun dan op het bankje met het been en de arm van de kant waarin je geen gewicht vast hebt.
  7. Vergeet dan niet na elke set te wisselen van kant!

Renegade row

slanke armen

Bron: Womanista

Zo doe je het:

  1. Neem een gewicht in je hand.
  2. Ga in een plankhouding staan.
  3. Trek dan je hand met gewicht omhoog, tot je hand bij je middel is.
  4. Laat dan je arm weer rustig zakken.
  5. Wissel na een setje van arm.
  6. Je kunt natuurlijk ook in beide handen een gewicht nemen en de herhalingen om en om doen. Wat jij het fijnst vindt!

Met deze oefeningen zijn zelfs je armen klaar voor de zomer! Welke oefening vind jij het fijnst? Laat het ons weten in de comments!

Bron (header): Pinterest

Wil jij je armen wel trainen, maar heb je geen gewichten? Bekijk dan eens deze armoefeningen zonder gewichten! >

Wil je meer van mij zien? Lees dan mijn artikelen of volg me op Instagram @rooshijwegen!

Wil jij meer workouts om te knallen in de gym?

Word je routine een beetje saai of ben je gewoon aan iets nieuws toe? Wij verzamelen de allerleukste en meest effectieve workouts voor je en droppen ze dagelijks bij je in je inbox. Ben jij klaar voor de fitste versie van jezelf?

Plaats een reactie

Comments

  1. Bianca

    Hoeveel moet per oefening doen voor je armen voordat je je arm vet ziet verdwijnen?

    • Roos Hijwegen

      Hi Bianca!
      Dat ligt natuurlijk heel erg aan jouw armen en jouw lichaam. Ik zou beginnen met 3 setjes van 10-15 herhalingen, en dat een paar keer per week doen. Dan begin je na een tijdje zeker verschil te zien!