FITSHE x FITGIRLCODE
GET SUMMER READY MET DE SUMMER BODY KIT!

Shop nu
Fit

15-minuten workout om je abs te laten burnen

Over minder dan een maand begint het zomerseizoen! Een vakantie in eigen land of niet, iedereen wilt zelfverzekerde over het strand paraderen toch? Deze 15-minuten abs workout kan je overal doen én je hebt er geen gewichten voor nodig. Dus sta een kwartiertje eerder op en voeg deze mini toe aan je ochtendroutine!

Oefening 1: Shoulder Tap

Ga in een push-up houding staan met je handen op schouderbreedte op de vloer. Houd je lijf zo recht mogelijk als een plank en til je rechterhand op en tik hiermee je linkerschouder aan, terug naar de plankpositie en doe dit ook het tegenovergestelde. Herhaal deze oefening 10 keer.

Oefening 2: Heel Touches

Ga voor deze oefening op je rug liggen met je voeten plat op de grond naar je billen toe in een hoek. Spreid je armen en beweeg je linkerhand naar je linkerhiel en draai goed mee met je bovenlichaam. Doe dit ook met je rechterhiel om en om. Deze ga je zeker voelen in je zijbuikspieren!

Oefening 3: Leg Drop

Ga op je rug liggen met je handen langs je zij op de grond en voeten omhoog richting het plafond. Laat je benen een voor een naar de grond zakken, zonder dat je rug omhoog gaat! Deze oefening is killing, maar zo effectief voor je buikspieren. Herhaal deze oefening langzaam om en om, 10 keer per been.

Oefening 4: Side Plank

sideplank-vrouw

Ga op je zij liggen met je onderarm plat op de grond en je lichaam in een rechte zijwaartse plank, als dit te zwaar is leun kun je ook op één knie leunen. Span je buikspieren aan en til je heup van de vloer op en neer, herhaal deze oefening 10 keer. Draai je om en doe deze oefening ook aan de andere kant. 

Oefening 5: Mountain Climbers

mountainclimbing-vrouw

Ga op je handen en voeten in een plankpositie staan als een soort push-up houding. Buig je linkerknie en breng deze naar je rechterelleboog en zet weer terug en doe dit het tegenovergestelde ook weer! Herhaal deze oefening 10 keer per kant.

Oefening 6: Bicycle Crunch

And last but definitely not least. Ga op je rug liggen en beweeg in een snelle beweging je linker elleboog naar je rechter knie en doe dit ook aan de andere kant. Doe deze oefening 10 keer per kant. Geloof ons, hierna branden je ABS!

Zet een lekker muziekje op en zet de timer op 15-minuten. Herhaal de oefeningen totdat de tijd om is, je buikspieren zullen sowieso gaan branden! Wanneer je dit elke dag doet, zal je snel resultaat zien en zien dat het steeds gemakkelijker gaat. Succes!

Plaats een reactie