full body pilates workout

Pilates: het klinkt altijd een beetje suf. Iets wat je doet als je ouder bent. Terwijl deze sport ook juist hartstikke goed is op jonge leeftijd. Je traint namelijk niet alleen je spieren, maar ook je flexibiliteit. Daarbij zijn er veel verschillende soorten workouts, zoals deze full body pilates workout.

Wat is pilates?

Pilates is een workout waarbij de nadruk vooral ligt op de diepe spieren, flexibiliteit, evenwicht, coördinatie en houding. En voor wie denkt dat dit voor oudjes is: think again. Deze sport werd namelijk ontwikkeld in de oorlog en werd gebruikt om soldaten weer snel op de been te krijgen. Dus maak je borst maar nat.

Voordelen van pilates

Zoals we al zeiden train je met pilates je diepe spieren. Dit zijn dus niet direct de spieren die je ziet, maar je zal zeker verschil merken. Zo wordt je lichaam sterker en zal je je fitter voelen. Daarbij zal je het verschil ook zien. Je lichaam zal namelijk slanker en strakker worden doormiddel van pilates. Hierdoor worden je andere spieren dan wel weer sneller zichtbaar.

Full body pilates workout

Ben jij nou overtuigd en wil je deze sport zelf ook een keer proberen? Dan kan je je natuurlijk meteen inschrijven voor een sportschool waar ze ook pilates geven, maar je kan het ook gewoon thuis doen. Je hebt alleen een fitnessmatje nodig en de onderstaande video. In deze 40 minuten durende workout train je namelijk je hele lichaam.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.