FITSHE x FITGIRLCODE
GET SUMMER READY MET DE SUMMER BODY KIT!

Shop nu
Sportswear

Deze fitnessmerken helpen anderen de coronapandemie overleven

De coronapandemie heeft een enorme impact op de hele wereld. Gelukkig zijn er een flink aantal grote en kleine organisaties die goede doelen steunen, of zelf initiatieven hebben opgezet om gedupeerden van de crisis te helpen. Hieronder een kleine selectie van een aantal fitnessmerken die anderen helpen de coronapandemie te overleven.

Deze fitnessmerken helpen anderen de coronapandemie overleven

Lululemon

Net zoals veel andere fitness retailers, heeft Lululemon wereldwijd vestigingen moeten sluiten. Het bedrijf heeft echter belooft om haar medewerkers zo lang mogelijk door te betalen. Daarnaast heeft het bedrijf een betalingsplan opgezet dat 14 dagen salarisbescherming garandeert voor medewerkers die het coronavirus hebben opgelopen. Voor eigenaren van fitness studio’s die Lululemon ambassadeur zijn, is daarbij een Ambassador Relief Fund in het leven geroepen. Er is een bedrag van 2 miljoen dollar beschikbaar gesteld om deze mensen te helpen met het betalen van hun vaste lasten en het overbruggen van de pandemie.  

Lees meer

The Movemeant Foundation

The Movemeant Foundation is een non-profit organisatie die zich sinds 2014 inzet om fitness toegankelijk te maken voor vrouwen over de hele wereld. In het licht van de pandemie hebben ze een fonds opgezet om zelfstandige fitnessinstructeurs en personal trainers te helpen met een financiële gift. Op die manier kunnen deze mensen hun eigen virtuele fitness platforms opzetten en toch hun werkzaamheden voortzetten.

Lees meer

New Balance

New Balance heeft beloofd om 2 miljoen dollar te doneren aan diverse organisaties die lokale, regionale en globale gemeenschappen helpen om de corona pandemie door te komen. Het betreft non-profits zoals No Kid Hungry en Global Giving. Deze donaties komen bovenop de 7 miljoen dollar die het merk al gepland had voor 2020.

Meer info

Under Armour

Under Armour doneert 1 miljoen dollar aan Feeding America, een netwerk van voedselbanken. Daarnaast heeft het populaire merk 1 miljoen dollar gedoneerd aan Good Sports, een organisatie die minderbedeelde kinderen helpt door het verstrekken van schoeisel, kleding en sportspullen.

Meer info

Nike

Nike heeft in totaal al zo’n 25 miljoen dollar gedoneerd aan COVID-19 gerelateerde non-profits, waaronder voedselbanken, humanitaire organisaties en gezondheidsdiensten.  

Lees meer

Plaats een reactie