Zodra ik mijn agenda open doe, sla ik hem het liefst direct weer dicht. Alle dagen staan helemaal vol gepland. Vol met leuke dingen, maar ook verplichtingen en sociale activiteiten (die ik liever oversla om onder een warme deken op de bank te kruipen). En tussen al die vaste plannen wil ik eigenlijk ook nog graag sporten. Help, hoe kan ik mijn sportmomenten plannen tijdens zo’n drukke week?! 

Je zal het misschien wel herkennen en tegelijkertijd ook geen idee hebben hoe je zo’n drukke week door komt. Om ervoor te zorgen dat je nog steeds je sportmomenten kan behouden, delen wij een paar tips met jou.

Doe workouts vanuit huis

Voor velen zal de sportschool niet direct naast de deur liggen en dus kan het nog best wat tijd kosten om steeds van en naar de sportschool te gaan. Zeker wanneer je weinig tijd hebt, is deze reistijd kostbaar. Een gemakkelijke manier om tijd te besparen is door thuis een workout te doen. Na de workout hoef je alleen nog een douche te nemen en je bent weer klaar voor de volgende activiteit op de agenda.

Zet de wekker eerder

Dit kan een lastige zijn wanneer je geen ochtendmens bent, maar het zorgt er wel voor dat je je de rest van de dag niet meer druk hoeft te maken over wanneer je naar de sportschool kan gaan. Daarnaast zorgt het sporten in de ochtend er ook nog eens voor dat je goed wakker bent wanneer je naar je eerste afspraak moet. Mocht je van nature geen ochtendsporter zijn – eerder gaven wij tips om dit wel te kunnen worden.

Vaker een korte workout

Het is niet altijd nodig om een workout van een uur te doen. Kortere workouts kunnen net zo effectief zijn! Wanneer je niet elke dag minimaal een uur de tijd hebt, is het makkelijker om wat vaker een workout van bijvoorbeeld een halfuur te doen. Doordat ze minder tijd in beslag nemen, zijn ze ook makkelijker in te plannen.

Maak er een afspraak van

Eigenlijk mijn belangrijkste tip is om het sporten als een afspraak met jezelf in je agenda te zetten. Vaak hield ik mijn uurtjes in de sportschool als een flexibel moment, maar daardoor gaf ik andere activiteiten voorrang. Doordat ze niet in mijn agenda stonden, plande ik deze vol met andere afspraken en was er uiteindelijk geen ruimte meer voor het sporten. Sinds kort heb ik voor mijzelf dan ook drie vaste dagen in mijn agenda gezet, en gemarkeerd, zodat ik deze niet meer over het hoofd zie. Mocht er dan onverwachts nog ergens tijd zijn, dan kan ik altijd een extra workout knallen. En anders heb ik sowieso mijn vaste trainingen al gehad!

Wat is jouw gouden tip om je sporturen te behouden tijdens een drukke week?

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.