oefeningen voor je benen

Sexy legs, wie wil ze niet… Waar veel mensen tijdens hun dagelijkse gymsessie genieten van de buikspier oefeningen, ga ik los met de squats. Niet alleen met squats, maar met alle oefeningen voor je benen! Mijn buikspieren zijn net zo sterk als een natte krant (oeps). Mijn benen daarentegen… Met mijn voormalige hockeystelten pomp ik er zo 100 squats uit tijdens de warming up. En omdat ik legercises zo leuk vind heb ik de fijnste varianten voor je verzameld! Vooruit, deze oefeningen zijn nog goed voor je booty ook! Leggo!


728x90 shop GIF banner

1. Laterale leg raise

Deze oefening gebruik ik wel eens tijdens de warming up in de gym. Tijdens de warming up hè. Na deze oefening sta ik al volledig in de brand, en moet ik nog beginnen aan mijn killer workout. Niemand zei dat het leuk ging worden… Nou ja, misschien wel, want je werkt ook aan loeistrakke billen. En die willen we allemaal wel!

2. Arabesque lunge

Op het moment van tikken heb ik een beetje een haat-liefde verhouding met lunges. Een paar weken geleden ben ik knetterhard door mijn enkel gegaan en daarmee heb ik mijn enkel gebroken. Auw! Deze arabesque lunges staan dus even niet om mijn programma, maar wel op die van jou! Ha! Hop, pak er een kleine ladder of andere verhoging bij en doe deze pittige leg exercise.

3. Sumo squat

Met een squat kun je lekker varieeren. Niet alleen door met gewichten te werken, ook door de uitvoering te veranderen. De sumo squat bijvoorbeeld. Doordat jij je voeten verder uit elkaar zet, wordt deze exercise meteen een uitdaging. Probeer het maar eens.

4. Pistol squat

Naast de sumo squat is de pistol squat ook een uitdagende variant op de gewone squat. Misschien wel de meest uitdagende versie! Pistol squats zijn enorm goed voor je bovenbenen, billen, hamstrings én stabiliteit. Het vraagt wel even wat tijd om deze oefening goed onder de knie te krijgen, dus niet meteen na de eerste poging afhaken hé?

5. Downward dog leg lift knee tuck

Deze oefening ken je misschien wel vanuit de yoga. Naast je benen is dit ook extreem goed voor je core en je stabiliteit. Rol snel je matje uit en let’s go!
Je benen trainen is niet makkelijk, maar we doen het voor het resultaat! Ga snel aan de slag met deze oefeningen voor je benen. Yes!

Recommended Posts

2 Comments

    • Haha yes, goed zo! Hopelijk hoef je niet al te veel trappen op vandaag. 😉


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *