Je kent het vast wel: je bent de hele dag gezond bezig geweest, maar zodra je thuiskomt begint je eetbui. Alles wat los en vast zit is niet veilig, want jij eet het zo op. Om je daarna hartstikke slecht en schuldig tegenover jezelf te voelen. We willen natuurlijk dat slechte gevoel voorkomen en dus die ongezonde eetbui vervangen met gezonde producten.


728x90 shop GIF banner


728x90 shop GIF banner

Allereerst is er absoluut niks mis mee om ook eens iets minder gezond te eten. Dat juichen wij alleen maar toe, want je moet ook blijven genieten van het leven en jezelf niet te veel verbieden. Dat moet gewoon kunnen, maar wel met mate. Want zoals je vast wel eens gehoord hebt: alles waar te voor staat is niet goed. Balance is always the key to success! Dus één eetbui kan gerust, maar wanneer je het dagelijks hebt én toestaat dan is het misschien toch verstandiger om er iets mee te gaan doen.

Wij zetten dan ook voor jou op een rijtje wat je het beste kan eten als je heel veel zin hebt in chocolade of chips. Want als je een van de vervangers eet, dan zal je roep om chocolade minder zijn en dat terwijl je het netjes hebt laten staan!

Ik heb zin in…

Chocolade
Vervang het voor: fruit, groenten, noten of zaden.

Suiker
Vervang het voor: biefstuk, broccoli, bloemkool, cranberry’s, eieren, fruit, grapefruit, granen, kaas, kip, kool, mierikswortel, noten, rozijnen, spinazie, vette vis, zoete aardappel of zuivel.

Koolhydraten
Vervang het voor: bonen, chiazaad, noten, vette vis of vlees.

Vet
Vervang het voor: groene groenten, kaas of melk

Zoute producten
Vervang het voor: cashewnoten (of andere noten), geitenmelk, vette vis of zaden

Zoals je ziet zijn de beste vervangers voor alle eetbuiten toch gewoon noten, groenten en fruit. Daarnaast zijn healthy snacks ook een ideale manier om ervoor te zorgen dat je niet naar het ongezonde grijpt. Wat is voor jou een ideale vervanger voor een van je ongezonde guilty pleassures? 

Recommended Posts

1 Comment


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *