STAY FIT AT HOME MET 48% KORTING
OP DE FIT AT HOME KIT!

Shop nu
Fitness Transformations

De fit journey van Celine

Iedere week zetten we een Fit Girl in de spotlights die een bijzondere Fit Journey heeft meegemaakt. Ze deelt haar ups- en downs, tips en tricks, ergernissen, slechte en goede gewoontes, en hoopt jou hiermee te inspireren om ook de fitste versie van jezelf te worden. Als zij het kan, dan kan jij het ook! 

Ze werd jarenlang gepest omdat ze te dik was. Toen ze dit zelf ook begon in te zien en dankzij haar lage zelfbeeld de deur niet meer uit durfde, besloot Celine dat het anders moest. Ze ging van ongezond eten naar extreem gezond en heeft uiteindelijk na 2 jaar een gulden middenweg voor zichzelf gevonden. Mét chocola en ijs, maar ook met gezond eten, lekker sporten en een fijne balans. Gelukkig! 

Wat was voor jou de reden/aanleiding om het roer om te gooien?

Na 2 eetstoornissen en een depressie, omdat ik mezelf zo dik vond en het steeds slechter ging, was het genoeg en besloot ik mezelf mentaal en fysiek te gaan verbeteren.

Wie of wat heeft jou gemotiveerd?

Heel eerlijk gezegd, mezelf. Natuurlijk zijn alle foto’s die je online ziet van vrouwen met een 6 pack super en wil je dat dan ook. Maar de motivatie kwam uit mezelf. Dat stemmetje in mijn hoofd zei gewoon: ‘Kom op nou! Niet allemaal zo half-half! Doe het nu eens een keer goed! Zo kan het niet meer!’

Waar schaamde je je vroeger voor?

Vroeger schaamde ik me erg voor mijn uiterlijk. Dit was uiteindelijk zo erg geworden dat ik letterlijk de deur niet meer uit durfde, omdat ik zo onzeker was om hoe ik eruit zag. Ik vond mezelf te dik en walgelijk.

fit journey

Wat durf je nu wat je voorheen niet deed?

Ik durf nu mezelf meer te laten zien. Dit ben ik. Ik ben niet perfect en ik ben nog niet waar ik wil zijn, maar dit ben ik.

Wat was jouw slechtste gewoonte?

Mezelf enorm omlaag praten, ook bij anderen. En heel verkeerd eten vol schaamte. (Of helemaal niks eten, of enorme eetbuien).

Heb je deze gewoonte vervangen voor een goede gewoonte of heb je het in balans kunnen brengen?

Ik heb het zeker in balans kunnen brengen! Nu durf ik wat ongezonds te eten zonder me er klote over te voelen en durf ik ongezond in het openbaar te eten. Dat durfde ik vroeger nooit. Natuurlijk heb ik net als iedereen nog wel eens een emotie-eetbui als ik me niet fijn voel. Maar dit is oke. Ik durf nu rustig (op z’n tijd en met mate!) een hele zak popcorn of iets naar binnen te werken met een filmpje erbij! 🙂

Wat kan je absoluut niet uit je leven schrappen? 

Chocolade en Ben&Jerry’s… mijn guilty pleasures haha! Ook merk ik dat het hele healthy lifestyle gewoon bij mij past. Ik heb ook tijden gehad dat ik het even liet varen, omdat ik het niet meer zag zitten of het even los wou laten. Na een tijd merkte ik dat dit gewoon niet bij mij paste. Ik vind het gewoon heel fijn om gezond te zijn, te fitnessen en er goed uit te zien. Hier word ik gelukkiger van.

Wat is het grootste diepte- en hoogtepunt in jouw journey?

Hmm.. mijn grootste dieptepunt is toch wel mijn depressie die ik met mijn 2 eetstoornissen heb gehad rond mijn 14e. Mijn onzekerheden werden zo erg dat ik de ergste gedachtes kreeg. Gelukkig is dit het verleden en ga ik hier nooit meer naar terug!

Mijn hoogtepunt is het punt dat ik mijn knop heb omgedraaid. De weg daarna is niet makkelijk geweest en misschien voelde het op dat moment ook niet als een hoogtepunt, maar ik zou niet willen weten waar ik nu was als ik dit niet had gedaan!

fit journey

Wat heeft voor jou het verschil gemaakt, sporten/voeding of bijvoorbeeld de combinatie? 

In het begin was veel sporten en gezonder eten al genoeg – het maakte niet uit wat ik precies deed of at. De eerste 2 maanden vlogen de kilootjes er vanaf! Momenteel werkt een koolhydraatarm eetschema goed bij mij. Ik heb ook een tijdje Keto gedaan. Hierbij eet ik onder de 50 gram koolhydraten per dag. Dit is best wel heel pittig haha en dan moet je ook rekening houden met je energieverbruik, ik doe er namelijk nog een dansopleiding naast! Qua sporten doe ik altijd een combinatie van kracht-cardio (HIIT)-stretch.

Wat is jouw doel op de korte- en lange termijn?

Mijn doel op korte termijn is om los te laten. Dit blijft nog steeds een leerpuntje voor mij. Ik ben een enorme strever en perfectionist en ik merk wanneer ik niet teveel stress en focus op dingen het allemaal gewoon wat makkelijker gaat, ik meer geniet en mijn lichaam makkelijk meewerkt.

Ik doe nu naast fitness, dansles geven en een dansopleiding ook een thuisstudie (sport)voeding. Ik hoop dat ik dat dit jaar kan afronden en uiteindelijk andere mensen ook kan helpen!

Volhouden is vaak het aller moeilijkste. Hoe zorg je ervoor dat je fit blijft?

Zoals ik al zei ben ik een enorme strever en perfectionist. Ik heb een bepaald beeld in mijn hoofd waar ik heen wil en ik zal niet stoppen tot ik hier ben haha! Dit is mijn motivatie voor nu. Ik merk dat ik ook goed naar mijn lichaam moet luisteren. De meeste zeggen ‘als je moe bent, gewoon doorgaan!’ Zo was ik ook altijd en ben ik het ook deels mee eens. Maar ik ben vaak zat over mijn grens heen gegaan dat ik uiteindelijk gewoon op was en het een negatief effect had. Ik durf nu dus ook mijn rust te pakken en zo mijn balans te vinden.

fit journey

Als je iets kon zeggen tegen de persoon die je was ‘voor’ je transformatie, wat zou je dan zeggen?

‘Geloof in jezelf!’ Vaak kan je veel meer bereiken dan je denkt. Je hebt gewoon een beetje meer zelfvertrouwen nodig.

 

Hoe ziet jouw sport-regime eruit? en heb je een vast schema?

In het begin heb ik met fitness gewoon een beetje aangerommeld. Dit was toen prima, elk dingetje hielp toen! Daarna heb ik het een tijd gedaan met een trainingsschema wat ik kreeg. Dit was erg fijn en zo leerde ik ook nieuwe dingen kennen. Nu maak ik het zelf eigenlijk een beetje. Ik train op mijn opleiding al elke dag. Soms heb ik tijden dat ik een paar weken op een vast schema werk in de fitness, maar ik heb ook zat momenten dat ik gewoon ff lekker wil doen waar ik zin in heb! Dus dan kies ik van tevoren gewoon even wat oefeningen uit en doe ik het zo! 🙂 Zo probeer ik het voor mezelf leuk te houden, ook al heb ik er dan niet zo’n zin in.

Wat vind jij de grootste bullshit hype op fitness gebied?

Hmm, ik vind dit een moeilijke. Natuurlijk heb ik zo mijn bedenkingen over dingen. Maar ik vind meestal dat mensen nog moeten leren en er uiteindelijk zelf wel achterkomen dat iets niet werkt.

Wat is je grootste ergernis als het aankomt op health & fitness?

Het niet-wetende. Beetje vaag misschien, haha. Veel mensen doen dingen als whey drinken, alleen pillen nemen of van die challenges en weten totaal niet waar ze mee bezig zijn. Alsof je slank wordt van alleen een shakebeker en whey aan te schaffen? Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik dit natuurlijk ook, maar weet waar je mee bezig bent.

Ook vind ik het oordelen vaak jammer. Ik zie het vaak voorbij komen en niet alleen in de fitnesswereld. Mensen hebben snel een conclusie of mening ergens over. Bijvoorbeeld een bepaalde techniek van fitness of voeding. Niks is zwart-wit en voor iedereen werkt iets anders beter.

fit journey

 

Hoe zorg jij voor balans in je voeding?

Ik heb heel lang met Myfitnesspal gewerkt. Deze app is super om alles bij te houden! Nu ik met eetschema’s werk is dit niet meer nodig. Ook weet ik nu ongeveer wel wat waarin zit en zo dus wat ik moet eten.

Hoe sta jij tegenover het tellen van calorieën en macro’s?

Ik vind het goed als je dit doet. Ik doe het ook. Je moet alleen uitkijken dat dit niet te obsessief wordt. Ik heb dit een tijd wel zo gedaan en toen maakte ik mezelf  he-le-maal gek! Als je voor jezelf een schema maakt: tel het 1x om te checken of je schema klopt en hou je hieraan. Doe je dit niet, is het ook niet erg. Je moet ook nog blijven leven. Dat ene extra koekje of zakje chips hier en daar is helemaal niet erg!

Hoe ziet een healthy menu er voor jou uit? 

Dit vind ik ook weer een grijs gebied, het kan enorm variëren!

Mijn eetschema wanneer ik keto doe is wel pittig, ik werk tegenwoordig met clean protein bars van Body&Fit en protein pancakes. Ik vind het zelf beter om bijvoorbeeld met broccoli en kip te werken, maar dit was ik helemaal zat uiteindelijk en ik ben de laatste tijd een beetje lui met mealpreppen haha!

Ontbijt: 3 eieren met spinazie, zwarte koffie en een glas water
Snack: kwark met noten
Lunch: 2 protein pancakes
Snack: clean protein bar
Diner: Kip of vis met veel groenten
Snack: kwark met noten
En verdeeld over de dag drink ik nog veel water en thee

Wat is jouw favoriete ‘foodprep’ maaltijd?

Broccoli met knoflookpoeder, gekruide kip en zoete aardappel uit de oven met paprikapoeder! Hmmm.

fit journey

Doe je ook aan de zogeheten cheat meals/cheat days? 

Ja ik doe hier zeker aan! 1x per week. Ik heb dit in het begin 2 jaar lang niet gedaan. Ik at NIKS ongezonds. Geen koekjes, dropjes, bubblegum, niks. Het was beter gegaan als ik toch hier een daar een cheat/refeed had ingepland haha. Sowieso is het mentaal fijner en het zou mijn metabolisme ook meer geholpen hebben! Na deze 2 jaar dus toch maar gedaan. Ik was na 1 klein zakje chips al ziek. Ik kon nergens meer tegen, m’n lichaam was het helemaal ontwend. Nu doe ik het elke week en geniet ik er ook enorm van! Vooral mijn vrienden kijken uit naar de dag dat ze met mij friet of chips kunnen eten, haha.

Wat is een gezond alternatief voor je guilty pleasure?

Voor chocolade heb ik wel een goede! De clean protein bar van Body & Fit met de smaak chocolate & white chunks. Heerlijk! Doe hem 15 sec in de magnetron en je hebt een warme brownie!

Wat is jouw ultieme Lazy Fit Girl product? 

Sowieso proteïnerepen.. de laatste tijd ben ik er verslaafd aan geworden, haha! Wanneer ik de hele dag niks te doen heb, geen zin heb om eten te maken en thuis aan het luieren ben, kan ik hier (helaas) gewoon op leven. Ook niet echt goed, maar ja, daarvoor is het mijn ultieme lazy fit girl product!

Nieuwsgierig naar Celine’s progressie? Check snel haar Instagram paginaWil jij zelf nu ook een paar kilo’s kwijt en een healthy en happy levensstijl opbouwen? We hebben een speciale Fitgirlcode guides pagina gemaakt waar je alles vindt om jouw Fit Journey vandaag nog te starten! Voedingsschema’s, full body workouts, berekende macro’s en nog veel meer! Neem nu een kijkje!

Ken jij of ben jij iemand die ook een bijzondere Fit Journey heeft afgelegd? Stuur dan een mailtje naar michelle@fitgirlcode.com. Jouw verhaal kan voor iemand het eerste of laatste duwtje in de goede richting zijn. 

Wil jij motivatie om jouw eigen fit journey te maken?

We got your back girl! Laat ons je dagelijks inspireren en motiveren en helpen naar de fitste versie van jezelf. Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!

Plaats een reactie