Fit

Dit zijn de beste sporten als je weinig tijd hebt

De grootste uitdaging van fit worden, is vaak niet dat je het niet wilt, maar vooral dat je er simpelweg geen tijd voor hebt. Je hebt geen tijd om uren in de keuken te mealpreppen of minstens 5 workouts per week te doen. Wij weten als geen ander hoe moeilijk het is om een leuke vriendin, goede werknemer of moeder te zijn en ook nog gezond te leven en veel te sporten. Toch zijn er een paar sporten die het wel iets makkelijker maken om regelmatig te bewegen. Zo kun je toch nog sporten als je weinig tijd hebt! 

1. HIIT

HIIT of High Intensity Interval Training staat bekend als een van de meest effectieve workouts die je in een korte tijd kunt doen. Met 20 – 30 minuutjes trainen kun je tijdens een HIIT-workout makkelijk 600 calorieën verbranden. Daarnaast doe je de trainingen bijna altijd met je eigen lichaamsgewicht en kun je er dus lekker thuis voor blijven. Scheelt weer reistijd en geld voor een sportschoolabonnement. Geen idee hoe zo’n workout precies in elkaar zit? We hebben hier een leuke HIIT-workout voor je klaarstaan. 

2. (Hard)lopen

Voor hardlopen heb je allereerst heel weinig nodig. Met een paar goede schoenen en een fijne outfit die tegen wat weersomstandigheden bestendig is, kom je al heel ver. Dat betekent ook meteen dat je de sport bijna altijd kunt uitoefenen. Je hoeft er bijna niets voor te ondernemen en kunt op elk moment van de dag even je schoenen aantrekken en een rondje gaan. Je hoeft echt geen uren te rennen om voldoende beweging te krijgen. Als je om de dag een half uurtje gaat, ben je al heel lekker bezig. Ben je niet zo van het hardlopen? Dan kun je ook gewoon na het eten een stukje gaan wandelen, zo lang je maar beweegt.

3. Yoga

Yoga wordt vaak flink onderschat als sport. Zo wordt er gedacht dat je alleen maar aan het zitten en ademen bent en dat je vooral niet zweet na een lesje yoga. Niets is echter minder waar. Er zijn enorm veel pittige yoga workouts die alles behalve ‘zen’ zijn. Ook in dit geval geldt weer dat je echt geen yoga sessie van een uur hoeft te doen en dat je er wederom de deur niet voor uit hoeft. Overigens vind ik sowieso dat iedereen yoga best een kans mag geven, sinds ik het namelijk in mijn workout routine heb toegepast, zijn zowel mijn flexibiliteit als conditie flink verbeterd. Aanradertje dus!

4. Touwtje springen

Laatst schreef ik al in een artikel met boks tips dat touwtje springen de perfecte warming up is, maar als je er nog wat extra minuutjes achteraan plakt, is touwtje springen ook een prima workout. Ik vind touwtje springen alleen soms een beetje saai, dus combineer het dan in een circuitje met wat squats en een minuutje planken tussendoor. Zo heb ik meteen een gevarieerde workout waar m’n hartslag dankzij het touwtje springen toch flink van omhoog gaat. Zo simpel is het.

Met deze workouts wordt het een stuk makkelijker om jouw wekelijkse beweging te halen en heb je meteen even een momentje voor jezelf. Wel zo fijn, je hebt het tenslotte al druk genoeg! Wat is jouw beste tip om sporten te combineren met een drukke lifestyle? 

Wil jij meer workouts om te knallen in de gym?

Word je routine een beetje saai of ben je gewoon aan iets nieuws toe? Wij verzamelen de allerleukste en meest effectieve workouts voor je en droppen ze dagelijks bij je in je inbox. Ben jij klaar voor de fitste versie van jezelf?

Plaats een reactie