workout in de hitte

Het duurde even, maar ook in Nederland is de zomer eindelijk aangebroken. We hebben nog geen grote hitte en benauwdheid gespot (gelukkig), maar wat niet is kan nog komen… Als een zeester dobberen op een luchtbed is één ding, maar sporten met tropische temperaturen is hele andere koek. Lucky for us zijn er een aantal voorzorgsmaatregelen die je kunt treffen om een workout in de bloedhitte te overleven! Waarvan punt één uiteraard een geschikt luchtig sportkloffie is… En laat je vanaf vandaag nu precies 20 procent (!!!) korting krijgen op de volledige Jogha Supernova Collection (: Gebruik de code ‘JOGHAGIRLS’, en voilá, een zomerse sportoutfit voor een fijn prijsje komt u tegemoet! Happy exercising!  

IMG_2102

“If I am going to be a mess, I might as well be a hot mess!”

  1. Drink voldoende water! Water is ontzettend belangrijk in deze hitte. Wist je dat als je dorst krijgt, je eigenlijk al te weinig gedronken hebt? Daarom is het belangrijk dat je voldoende drinkt, zonder dat je echt dorst hebt. Het beste is om 30 minuten voor training alvast te beginnen met water drinken. So bottoms up! Verwen jezelf en pimp je waterfles met fruit zoals aardbeien, bessen of frambozen. Op deze manier krijg je ook nog een beetje suiker binnen.
  2. Zorg voor een sweat proof hair do. Niets is zo verschrikkelijk als eruit zien als Samara uit ‘The Ring’ aan het einde van je workout. Bind je haar in een knotje en draag eventueel een haarbandje, dit voorkomt dat het zweet in je ogen loopt.
  3. Voorraadje zweetlappen. Zorg voor een droge handdoek om je zweet mee af te drogen en een natte handdoek in je nek ter verkoeling. Wat ook altijd helpt is een extra T-shirt, zodat je na een stevige zweetsessie jezelf in een fris exemplaar kunt hijsen. Niets is minder aangenaam dan rondlopen in een klef zweetshirt.
  4. Sweat & bodylotion are no best friends! Smeer, en we herhalen, sméér geen bodylotion op je lichaam voor het sporten. Wel belangrijk: smeer je in met zonnebrand voordat je aan een workout begint. Zweet zorgt ervoor dat je sneller bruint wordt, maar ook dat je sneller verbrand. Lees hier meer over zonnebescherming tijdens het sporten.
  5. De morgenstond heeft goud in de mond. Voor de ochtenmensen onder ons geen probleem, maar een uurtje slaap opofferen voor een vroege workout is best pittig. Toch kan je met deze tropische temperaturen eigenlijk niet anders. You’ll thank yourself later! Nog een bonus aan een morning workout; aan het einde van de dag ben je vaak al vergeten dat je gesport hebt, maar toch ben je geweest!
  6. Fun & games. Sporten bij mooi weer hoeft geen straf te zijn, als je het integreert in een gezellige childag met vrienden. Een bbq gaat heel goed samen met een potje voetbal, beach ball of whatever. Je kunt ook eerst samen een rondje hardlopen en je run afsluiten met een lekkere plons in het zwembad. Dan voel je je heel de dag super zelfverzekerd in je bikini. 
  7. Dress for the occasion. Als je het aandurft om in een sportbh te sporten, zou ik het lekker doen! Bronst je buik ook meteen goed mee. Beetje spannend? Deze hitte is het laatste duwtje in de rug! Heb gewoon poep hebben aan wat andere mensen denken. Jij bent toch degene die aan het trainen is? Dat kun je niet van iedereen zeggen! Vind je een sportbh toch nog een beet je te fur gaan, kies dan voor luchtige, lichte kleding. Lichte kleuren weerkaatsten de zon, donkere absorberen juist!
  8. Zoek de schaduw op. Als je gaat hardlopen, kies dan een route uit waarbij je zo veel mogelijk beschermd wordt door het bladerdak van bomen. En een zachte ondergrond scheidt minder warmte af dan asfalt. Alle kleine beetjes helpen!
  9. Tandje terug. Last but not least: take it easy. Bij warm weer ligt je hartslag tussen de 5 en 15 slagen per minuut hoger ligt dan normaal. Luister dus goed naar je eigen lichaam en ga niet als een gek tekeer.

workout in de hitte

Ben jij ready om tijdens de warme zomermaanden alsnog keihard te knallen?! Lekker bezig! Trakteer jezelf op een welverdiende nieuwe summer sport wardrobe, en scoor nu je favoriete Jogha pieces met 20 procent korting (met uitzondering van de sale items)! Wat moet je hiervoor doen? Niente! Vul de code ‘JOGHAGIRLS’ in bij het afrekenen, c’est tout! Shop ze! 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.