Nieuwe ronde, nieuwe kansen! De verkoop van de Fitgirlcode Body Guide is inmiddels alweer een week van start en dus kun je in deze periode jouw slag slaan om jezelf helemaal klaar te stomen voor de zomer. Wil jij aan de slag met een plan dat let op voeding Ă©n workouts? Of heb je al de Happy Healthy Guide in huis en twijfel je of de Fitgirlcode Body Guide er bij past? (Of natuurlijk andersom!) In dit artikel leg ik uit waarom de twee zo’n goede match zijn. 🙂

Happy healthy guide

Allereerst even het verschil tussen de twee. De Happy Healthy Guide bestaat uit twee soorten voedingsschema’s, die we in samenwerking met experts hebben gemaakt. De eerste zes weken draaien om afvallen, waarbij je volgens een licht calorietekort eet. (Denk hierbij aan ongeveer 1700-1800 kcal per dag.) Deel 2 (ook van zes weken) draait volledig om het behouden van je nieuwe, gezonde gewicht. Dan zit je op ongeveer 1900 kcal per dag. Deze gids bestaat alleen uit recepten, boodschappenlijstjes en uitgerekende calorieĂ«n en macro’s. Bij Fitgirlcode willen we niet suggereren dat je per se die ene kilo kwijt moet. (Waarschijnlijk heb je zelfs al een prachtig figuur, maar wil je om je wat zelfverzekerder te voelen nog een beetje vet verliezen.) Maar wil je er toch voor gaan? Dan willen we je graag helpen om het zo gezond mogelijk te doen, zonder jezelf uit te hongeren of door jezelf gewoonten aan te leren die je niet kunt volhouden.

Fitgirlcode Body Guide

De Fitgirlcode Body Guide, die we samen met Jesse hebben ontwikkeld, is een gids waar alleen workouts in staan. Ook deze bevat een 6 weken-plan om de fitste versie van jezelf te kunnen worden – zo staan er bijvoorbeeld voor elke week 3 Ă  4 workouts op de planning met instructiefoto’s en -video’s. Ook staan er plannen in om te stretchen op de dagen dat je niet traint, om jouw spieren soepel te houden en blessures te voorkomen.

Dream team

Maar waarom passen de twee nou zo goed bij elkaar? Allereerst komt dat doordat je met de guides twee belangrijke vlakken van een fit journey covert: sport en voeding. Bij de meeste doelen kan de een niet zonder de ander! Zo kun je sporten wat je wilt, maar zul je niet zo snel vet verliezen als je daarbij (hoog) boven jouw caloriebehoefte blijft eten. Maar wil jij graag toned worden en spiermassa creëren? Dan zul je toch ook op jouw voeding moeten letten. Met de Happy Healthy Guide en de Fitgirlcode Body Guide heb je twee guides waarbij je allebei kunt aanpakken.

Daarnaast is het grote voordeel dat ze allebei uit plannen voor 6 weken bestaan. Nu is de Happy Healthy Guide natuurlijk wel 12 weken in totaal, maar zoals je hierboven al kon lezen is hij opgesplitst in twee delen van 6 weken per stuk. Zo zou je bijvoorbeeld, als je nog wat wilt afvallen, kunnen kiezen om deel I te combineren met de Fitgirlcode Body Guide. Ben je na de 6 weken nog niet op het gewicht waar je wilt zijn? Dan begin je gewoon opnieuw met week 1! Ben je wel tevreden met het gewicht dat je hebt bereikt? Dan kun je gewoon door met deel II en start je met de Fitgirlcode Body Guide weer bij week 1.

We hopen dat je op deze manier een beetje inzicht hebt gekregen in onze guides en waarom ze zo goed samengaan! Heb je toch nog vragen? Laat het dan weten in de comments of stuur ons een berichtje! We staan natuurlijk altijd voor jullie klaar. 🙂

Een van de twee scoren? Toog dan snel naar de webshop!

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.