Fit

Work that ass: 3 oefeningen voor mooie billen

Wanneer het gaat over het trainen van je billen, wordt de squat vaak meteen genoemd. Maar wist je dat er oefeningen zijn die nog veel effectiever zijn dan de squat? Je legt op deze manier nog meer focus op je billen en traint soms tegelijkertijd ook andere spiergroepen. Kortom; nog mooiere billen in minder tijd. Klinkt dit als muziek in je oren? Zet deze oefeningen voor mooie billen dan meteen in je workoutschema.

Bum kicks

  1. Ga op je rug liggen met gebogen knieën en plaats je armen naast je.
  2. Plaats één voet op de opstap.
  3. Breng je andere been recht omhoog en span je billen goed aan.
  4. Span je buikspieren en billen aan en breng je heupen omhoog.
  5. Breng je heupen weer rustig omlaag.
  6. Wissel van been na één set.

Rotation Bum

  1. Ga op handen en knieën zitten en doe een weerstandsband om.
  2. Strek één been naar achter en breng deze in de lucht.
  3. Draai rondjes met je been.
  4. Herhaal deze stappen.
  5. Wissel van been.

Back kicks

  1. Ga in een neutrale positie staan en doe een weerstandsband om.
  2. Zet je handen in je zij.
  3. Zwaai met één been zo ver mogelijk naar achteren en breng deze weer terug.
  4. Herhaal deze stappen en wissel hierbij telkens van been.

Met deze oefeningen in jouw workout schema, weet je zeker dat je er alles aan doet om je billen optimaal te trainen. Wat zijn jouw favoriete oefeningen voor mooie billen? Deel ze hieronder met ons!

Wil jij meer workouts om te knallen in de gym?

Word je routine een beetje saai of ben je gewoon aan iets nieuws toe? Wij verzamelen de allerleukste en meest effectieve workouts voor je en droppen ze dagelijks bij je in je inbox. Ben jij klaar voor de fitste versie van jezelf?

Plaats een reactie