dingen die je kunt doen als je thuiszit met een blessure

Je bent geblesseerd! Wat nu?! Met een blessure is het vooral belangrijk dat je genoeg tijd neemt om je lichaam te laten genezen. Met een ernstige blessure, merk je dat je meer rust nodig hebt en minder of misschien zelfs helemaal niet kunt trainen. Je zit thuis vast en dit kan erg gaan vervelen. BOOO! Om het thuiszitten minder saai te maken, maakte ik deze funny lijst van dingen die je kunt doen als je thuiszit met een blessure.

Ik heb erg lang thuis gezeten met een blessure – onlangs brak mijn rib door te lang en te hard hoesten. Yep, dit is geen grap, dit is echt gebeurd. Het is bizar maar mogelijk en zwaar pijnlijk (don’t try this at home haha). Het was ook erg vervelend omdat ik een heleboel dingen die ik wilde doen, nu niet meer kon doen. Gelukkig waren er anderen dingen die ik nog wel kon doen, zoals inline skaten, lage intensiteit krachttraining en lichte yoga. Raadpleeg wel altijd even je (huis)arts als je een blessure hebt en op zoek bent naar manieren om actief te blijven.

Ik kon tijdens mijn blessure niet hardlopen (vond ik verschrikkelijk!) en ik mocht geen contactsporten doen, alhoewel ik moet toegeven dat ik stiekem wel een potje gevoetbald heb met vrienden (hey, ik ben ook maar een mens). Veel thuis zitten kan erg saai worden. Gelukkig vond ik een aantal manieren om mijn verveling te verlichten, yay!

1. Dress up!

Don’t let it go(at)! Als je er mooi uitziet, zul je je mooi voelen!

2. Ruim je huis op!

Een georganiseerd huis is een gelukkig thuis!

3. Vind je speciale talent of leer een nieuw talent

Vergeet niet om het rustig aan te doen, doe jezelf vooral geen pijn door overenthousiast te zijn.

4. Geef je huisdieren wat extra aandacht

Wees lief maar voorzichtig, dieren hebben ook zuurstof nodig 😉
Als je geen huisdieren hebt, leen er één van een vriend of familielid!

5. Nodig een paar awesome vrienden uit, fun stuff!

En speel spelletjes met hen, bordspellen zijn ook weer helemaal hip!

6. Neem een ​​selfie (of twee of drie)!

Doe dit in de tuin, zodat je wat extra vitamine D krijgt.
Vergeet niet om te lachen en laat je dimples zien!

7. Doe lief! Maak een gezonde maaltijd voor je familie.

Ook al is het eten lekker, wees niet greedy maar deel het!

8. Probeer wat lichte yoga!

Yoga is zooooo leuk, het verbetert de flexibiliteit en het bouwt spierkracht op.
Als dit je te ingewikkeld lijkt, kun je ook gewoon stretchen 😉

9. En als je echt wilt trainen (omdat je niet stil kan zitten net als ik)…

… Doe het verantwoord en met mate!
Vraag je arts om advies over wat je wel en niet kan doen!

10. Als alles faalt, kun je nog altijd een dutje doen.

Zit je niet lekker in je vel, doe dan gewoon een dutje. Er is niets wat een heerlijk middagdutje niet kan oplossen!

Ik hoop dat je deze lijst van activiteiten niet nodig zult hebben, maar zo wel, dan wens ik je veel succes en hopelijk ben je snel weer helemaal de oude! Ik ben benieuwd naar hoe jullie jezelf bezig houden als je met een blessure thuis zit?! Wat zijn jullie favoriete dingen om te doen Fit Girls?

Recommended Posts

1 Comment

  1. Lichte yoga oefeningen om mijn lichaam sterker en flexibeler te maken hebben mij ook goed geholpen bij mijn herstel van een sportblessure. Ook kon ik niet meteen behandeld worden waardoor ik een alternatief moest bedenken. Gelukkig krijg ik nu de juiste tools zodat ik ook thuis verder kan werken aan mijn herstel door middel van een plan voor mijn voeding en oefeningen. http://www.fysiofitaal.nl/sportzorg/


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.