crossfit training

Dat krachttraining ons beloont met een piekfijne booty, dat wisten we natuurlijk al. Maar wist jij dat er daarnaast nog talloze andere voordelen hangen aan een regelmatig bezoekje aan het krachthonk? Ik zet er vandaag een aantal voor je op een rijtje. Wedden dat je na het lezen van dit lijstje direct naar de gym toe racet? 

 

1. Een boost voor je zelfvertrouwen

Krachttraining zorgt er niet alleen voor dat je fysiek sterker wordt, want ook mentaal zul je enorme sprongen maken. Het gevoel dat je met gemak een squat van 60 kilo kan, doet zeker iets met je zelfvertrouwen. Krachttraining is iets waarbij je jezelf constant aan het uitdagen bent. En wanneer jij keer op keer die uitdagingen aan kunt, zul je je een stuk zelfverzekerder voelen. Het vergt discipline, doorzettingsvermogen en een flinke dosis wilskracht. Dit zijn drie elementen die jou tot een enorme powervrouw zullen maken. Hell yeah! 

 

2. Je zult anderen inspireren

Wanneer je iets leuks vindt, zul je het ongetwijfeld met alle mensen om je heen willen delen. Het zelfde geldt voor krachttraining. Het zal je vriendinnen heus opvallen dat je de laatste tijd steeds positiever bent en er ook nog eens goed uitziet. Logisch dat ze willen weten hoe je dit voor elkaar geknokt hebt. Mijn eigen vriendinnen vinden het ook steeds leuker om krachttraining te doen en ik geef ze dan maar al te graag tips. Zo maak je iedereen blij, en je hebt er ook nog eens een aantal nieuwe work-out buddies bij!

 

3. Gezond eten wordt makkelijker

Na een week vol met pittige work-outs is het natuurlijk zonde om al je moeite te vergooien door het eten van pizza’s en friet. Natuurlijk, een ongezonde snack hier en daar moet kunnen, maar wanneer je veel sport zul je merken dat je minder ongezond zult eten dan voordat je begon met sporten. Krachttrainen beloont enorm, zowel fysiek als mentaal. Gooi daar een gezond voedingsschema bij en geloof me, dan heb je echt het perfecte recept voor een gezond en gelukkig leven. Je zult merken dat door middel van gezonde voeding de oefeningen ook een stuk makkelijker zullen worden. Zo kun je keer op keer weer zwaarder gewicht aan en hey, dat is mega awesome!

 

4. Je hebt energie voor 10

Nadat ik begonnen ben met regelmatig liften heb ik zó enorm veel energie gekregen. Ik zorg elke avond voor genoeg slaap zodat ik de volgende ochtend weer flink aan de bak kan in de sportschool. Op de dagen dat ik een work-out plan, ben ik mega productief en werk ik zo tot 9 uur ‘s avonds door. Dat is natuurlijk ook niet altijd goed, maar hey, ik kan het in ieder geval wel! Een paar dagen per week even helemaal tot het gaatje gaan zal echt zijn vruchten afwerpen in de toekomst. Je wordt vrolijker en energieker, en op deze manier kom je steeds dichter bij je einddoel. Go you!

 

5. No more stress

Als wij vrouwen ergens goed in zijn, dan is het wel piekeren. We kunnen urenlang wakker liggen terwijl er honderden gedachtes door ons hoofd spoken. Studie, werk, jongens, feestjes, familie, noem het maar op. Dat is natuurlijk alles behalve chill. Onderzoekers hebben uitgevonden dat mensen die regelmatig krachttraining doen, veel beter kunnen reageren op stressvolle situaties. Ik kan dat maar al te goed beamen. Sinds ik zelf krachttraining doe ervaar ik nog maar zelden stress, en geloof me, dat is onwijs fijn! Zo kom je de tentamenweken in ieder geval een stuk gemakkelijker door.

Zo zie je maar weer, naast de fysieke voordelen zorgt krachttraining ook nog eens voor mega veel rust in je koppie. Probeer het eens, zou ik zeggen. Je gaat er zeker weten geen spijt van krijgen. 😉

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.