Mind

Back to work: welke (eiwitrijke) snack neem je mee?

Veel scholen zijn weer begonnen en zo heel langzaamaan beginnen ook de kantoren zich weer te vullen met (hopelijk) uitgeruste en gebruinde gezichten. Misschien was vandaag ook wel jouw eerste werkdag weer na een heerlijke en welverdiende vakantie. Welkom terug! Vraagje: welke eiwitrijke snack zat er vandaag in jouw tas? Of zit je stiekem nog een beetje in de vakantie-modus? Geen nood! Hieronder geef ik je handige en easy-to-carry snacks voor die lange dagen onderweg of voor de snelle snack tussen jouw meetings door.

Eiwitreep

Makkelijker wordt het niet ladies; een kant-en-klare vullende en smakelijke eiwitreep. Beter dan alle verjaardagstaartjes en volvette cappuccino’s uit het het koffieapparaat aan het einde van de gang. Een beetje eiwitreep bevat zo’n 20 gram eiwit (yes!), is laag in koolhydraten en toegevoegde suiker en vult jouw maag voor een langere tijd. Zeker tot aan de lunch. Winning.

Zoek je een eiwitreep die naast de benodigde eiwitten ook nog eens een extra energieboost geeft? Check dan deze vegan Energy Boost bars van FITSHE eens.

Eiwitshake

Anno 2019 kijkt niemand meer raar op als jij een lege shakebeker uit je tas haalt, deze vult met wat whey eiwitpoeder en water of melk, en zittend aan je bureau kunsten vertoont die niet zouden misstaan achter een bar. Bijna net zo makkelijk als een eiwitreep in je tas en net zo vullend door het hoge eiwitgehalte. Beetje saai misschien, maar wat kaneel en mixen met sojamelk in plaats van water helpt enorm. Twijfel je over welke whey eiwitten goed voor jou werken? Check dan de blog die ik eerder schreef over de verschillende soorten whey. Shake it baby!

Eiwit snacks

Naast eiwitrepen en -shakes kun je natuurlijk ook heel makkelijk wat rolletjes (vegan) kipfilet oprollen en opsmikkelen met wat komkommer als tussendoortje. Een paar nootjes, een bekertje kwark met fruit, een lekkere laag avocado of pindakaas op een rijstwafel. Het hoéft niet moeilijk te zijn om gezonde en volwaardige snacks in te pakken de avond voor je werkdag begint. Voorbereiding is – ook hier – echt het halve werk. Zin en tijd om wat meer moeite doen? Vergeet dan niet deze eiwitrijke (en écht lekkere) snacks te checken en uit te proberen.

Prepping

Eiwitrijke snacks meenemen naar je werk, zeker als je veel onderweg bent, is niet veel lastiger dan een suikerige caloriebom op de kop tikken bij een pompstation. Sure, soms vergt het wat meer voorbereiding (en vooral ‘zin’) om een en ander voor te bereiden, maar als je de zondag avond toch al gebruikt om wat food voor te bereiden voor de aankomende werkweek, kun je net zo goed deze eiwitsnacks toevoegen. Toch?

Werkse weer deze week lieve all, go get ‘m!

Plaats een reactie