fbpx

PROBEER EEN VAN ONZE FITGIRLCODE GUIDES

Bekijk Guides
Life

De beste voorbereiding voor een obstacle run

YES, nog maar 3 maanden tot aan de Breakout Run. Dit is hét event waar je als bikkel en Fit Girl absoluut bij moet zijn. Rollen door de modder, klimmen op obstakels en je kleren helemaal vies maken, dat is waar het allemaal om gaat. Zo’n run als deze gaat uiteraard niet zonder voorbereiding. In deze blog deel ik tips over hoe je jezelf klaar kunt stomen voor de leukste run van het jaar!

Je wilt natuurlijk goed voorbereid zijn wanneer het tijd is om samen met je team te ontsnappen uit de zwaarbewaakte ‘gevangenis’. Dus hup, roep je teamleden erbij en pak pen en papier. Deze tips mag je niet missen!

1. Begin op tijd met trainen

Je kunt altijd proberen om ongetraind mee te doen aan een obstacle run. Slim is het alleen niet. Je resultaat zal een stuk beter zijn wanneer je minstens 4 weken van te voren begint met trainen. Denk bijvoorbeeld aan hardlopen of andere vormen van cardio. Het is ook wijs om aan krachttraining te gaan doen. Uithoudingsvermogen is belangrijk net zoals een paar mooie spierballen. Die zul je nodig hebben!

2. Denk aan je outfit

Het is een goed plan om stil te staan bij je outfit. Sure, je Jogha legging gaat prachtig staan, maar weet je zeker dat je hem vies wilt maken? Dat lijkt mij niet! Kies dus voor een outfit waarmee je goed in de modder kunt rollen. Daarnaast zijn een paar waterdichte schoenen ook geen overbodige luxe. Laat je favoriete hardloopschoenen vooral thuis staan. Je top en legging moeten absoluut zweet-proof zijn want anders zul je het niet uithouden. Daarnaast is het ook fijn wanneer alles goed strak zit. Rennen met een doorweekte oversized sweater aan is alles behalve prettig… Neem ook een setje fitness handschoenen mee, daar zul je veel splinters en andere wondjes mee vermijden.

voorbereiding voor een obstacle run

3. Drink veel water

(Halve) marathons hebben vaak erg veel waterpunten. Dit is helaas niet het geval bij alle obstacle runs. Dus zorg ervoor dat jij goed gehydrateerd bij het startpunt staat. Probeer twee dagen voor de run ook meer te drinken dan normaal. Je verliest enorm veel vocht wanneer je gaat zweten dus dit is heel belangrijk. Check voor de dag van je run de website voor meer informatie over de watervoorziening. Zo kom je niet voor verassingen te staan.

4. Time for carbs

Tijdens een obstacle run zul je veel energie nodig hebben. Grote borden met pasta of rijst zijn typische maaltijden die mensen voor een hardloopwedstrijd eten. Zorg er wel voor dat je voedzame koolhydraten eet zoals volkoren pasta of quinoa. Zoete aardappel is ook een goede basis voor een gezonde maaltijden. De ochtend voor de race kun je het beste kiezen voor een vullende maaltijd waar je energie van krijgt. Maar eet niet té veel wanneer je hier niet tegen kan; je wilt niet kotsend in een modderpoel staan.

5. Bootcamp!

Verzamel je teamgenoten en schrijf je in voor een bootcamp. Dit is dé manier om er achter te komen hoe jullie goed jullie teamwork is. Het is de perfecte voorbereiding op een obstacle run omdat je zowel moet rennen als krachtoefeningen moet doen. Uithoudingsvermogen, power en balans zijn hierbij essentiëel. Moedig elkaar zo veel mogelijk aan en pep je teammates op voor de grote dag!

Met deze tips gaan jij en je teamgenoten sowieso knallen tijdens de Breakout Run. Goed nieuws: Met de code ‘fgc2016’ ontvang je €10,- korting op een ticket, YASS! Koop je ticket hier en profiteer van deze actie. Laat ons weten wanneer jij de moed hebt verzameld om mee te doen. 🙂

Let op: de code bestaat uit kleine letters en is alleen geldig op individuele tickets, niet op een teamticket.

Plaats een reactie