eiwitrijke pannenkoek

Pannenkoekjes kunnen als ontbijt, als lunch of gewoon lekker tussendoor! Vooral op zondag zijn pannenkoekjes ontzettend populair, mijn instagram-timeline staat er dan helemaal vol mee! Stapels met pannenkoekjes versierd met bananen, frambozen en yoghurt. Dat inspireerde mij om een pannenkoek 2.0 te ontwerpen! Deze pannenkoek is lekker groot, lekker zoet en goed gevuld! En perfect voor kinderen, wedden dat ze dit heerlijk vinden? (laat voor hen eventueel de eiwitpoeder achterwegen)

eiwitrijke pannenkoek

Recept: eiwitrijke pannenkoek

Ingrediënten (voor 2 à 3 grote pannenkoeken): 

Voor de vulling:

Bereidingswijze: 

  1. Doe alle ingrediënten voor het beslag in de mixer en mix tot een glad geheel.
  2. Verwarm de kokosolie in een pannetje en zorg dat de pan goed warm is voor je de pannenkoek gaat bakken.
  3. Zet het vuur laag en giet een deel van het beslag in de pan. 
  4. Wacht tot de bovenkant wat begint op te drogen en draai dan de pannenkoek voorzichtig om. 
  5. Herhaal deze stappen tot het beslag op is. (Ik had 1 grote pannenkoek gemaakt en een stuk of 20 kleintjes, but it’s up to you!)
  6. Laat de grote pannenkoek even afkoelen en besmeer dan de helft met yoghurt, versier met granola en eventueel powerfoods. 
  7. Vouw de pannenkoek dubbel en tadaa! 

Even een foto op instagram en dan kun je gaan proberen het op te eten – dat is nog al een gedoe kan ik verklappen ;-).

Deel deze foto met #gezonderecptjes en #fitgirlcode, ik ben benieuwd!

Liefs,

Maartje 

Instagram – @gezonderecptjes

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.