moeite met opstaan

Ben jij ook team eeuwige snoozer? We kunnen ons goed voorstellen dat de wekker nou niet bepaalt je beste vriend is. Maar als je echt moeite hebt om met opstaan, is de start van je dag toch wat minder lekker. Als jij jezelf hierin herkent moet je echt even verder lezen. Wij vertellen je namelijk hoe je voortaan met gemak je bed uitstapt.

Op tijd slapen

Dit klinkt natuurlijk logisch, maar op tijd je bed in kruipen is erg belangrijk als je voortaan vol energie op wilt staan. En dan bedoelen we natuurlijk niet om nog even die ene aflevering van je favoriete serie te kijken. Je hebt gemiddeld zo’n acht uur slaap nodig. Maak er dus geen nachtwerk van en laat die telefoon liggen als je de volgende ochtend vroeg wilt opstaan.

Niet meer snoozen

Hoe heerlijk het ook kan zijn om nog even te snoozen nadat de wekker is gegaan, we weten allebei dat die paar minuten extra slaap er niet voor zorgen dat jij je beter voelt. Sterker nog, het heeft zelfs het tegenovergestelde effect. Stap daarom direct uit bed wanneer de wekker gaat.

Ritme

Wanneer je moeite hebt met vroeg opstaan, kan het zijn dat je geen ritme hebt. Als je de ene keer om 7 uur je bed uit gaat en de andere keer pas om 9 uur, dan is die 7 uur wel heel vroeg. Zorg er daarom voor dat je iedere dag op hetzelfde moment opstaat. Natuurlijk mag je een keertje uitslapen, maar als je een ritme hebt zal je merken dat je steeds makkelijker wakker wordt. 

Ochtendritueel

Een vast ochtendritueel zal je enorm helpen. Vooral in het begin is dit erg belangrijk om op te starten. Ga niet gehaast je bed uit om je ontbijt vervolgens onderweg nog op te eten, maar neem lekker de tijd. Zo kan je nog even rustig koffiedrinken en start je je dag veel lekkerder.

Wake Up light

 Vooral in de wintermaanden waarin het ’s ochtends nog pikkedonker is kan het lastig zijn om vroeg op te staan. Door licht toe te laten in je slaapkamer wordt de aanmaak van dopamine gestimuleerd wat ervoor zorgt dat je energie krijgt en dus wakker wordt. Een Wake Up light is dan de perfecte oplossing. Zo word je op een natuurlijke manier wakker en dat is veel relaxter dan die harde wekker waar je iedere ochtend van wakker schrikt.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.