bikini body

Met de zomermaanden in aantocht stijgt het stress level van de volledige vrouwelijke bevolking met zo’n 150 procent, omdat we massaal onze winterlijven in onze te kleine tankini’s zullen moeten gaan proppen. Help. Voor de afgetrainde dames out there, chapeau! Ik, en waarschijnlijk een behoorlijk aantal andere chicks, zullen toch echt nog even aan de bak moeten om het gewenste wow-effect te bereiken. Nu ben ik zelf niet van de ‘compleet afgetraind, nooit meer alcohol, zeven keer per week in de gym’ variety, maar ik wil wel iéts bereiken! What to do? Daisy van ILoveHealth geeft de gouden tips voor een jaloersmakende kwijlopwekkende Baywatch Body! En wie wil dat nu niet?

Bikini Ready Tips by Daisy

Met deze makkelijke tips draai je je ongezonde levensstijl in een handomdraai om in een Fitgirl lifestyle! Change zit ‘m in de details ladies… Ga jij ook aan de slag?

  1. Zorg voor gezonde snacks in je bureaula. Je weet nooit hoe je dag loopt. Misschien moet je wel overwerken of onverwachts naar een afspraak. Denk aan een pak rijstwafels, een zakje ongebrande en ongezouten noten. Dit bederft niet. En zo grijp je niet naar de snackautomaat.
  2. Drink voldoende water! Zet een literfles water op je bureau. Deze moet leeg zijn aan het eind van de dag! De andere liter water kun je dan voor en na je werk drinken. Vaak wordt honger verward met dorst. Drink eerst eens een flink glas water voordat je weer wat in je bekkie stopt.
  3. Eet meer eiwitten en minder met koolhydraten, maar blijf ze wel eten, je hebt ze namelijk echt nodig. Eet tijdens de lunch bijvoorbeeld geen koolhydraten uit brood of pasta. Maar maak een goede salade met veel groenten eneiwitten als witvis of kip. Eiwitten verzadigen namelijk goed.
  4. Hier maak ik vast geen vrienden mee, maar je weet het zelf natuurlijk ook wel: pas op met alcohol. Dat ene glas wijn bevat ruim 110 calorieën. Eentje kan best, maar maat houden wordt steeds moeilijker als er meer volgen. Een avond flink doorzakken staat gelijk aan een supersize menu van de McDonald’s. Cliché, maar geniet met mate – in elk geval als je wilt afvallen.
  5. Portiecontrole is ook belangrijk. Als je wat wilt afvallen voor je bikini body, zal je toch echt minder calorieën moeten eten dan het aantal dat je verbrandt. Zo simpel is afvallen. Dat betekent niet dat je moet crashen. Blijf je normale aantal maaltijden en snacks eten, maar verklein je porties iets. Schep geen tweede keer op, hoe lekker het ook is. En zorg dat je bord voor de helft uit groenten bestaat!
  6. Ga lekker sporten! Krachttraining kan zorgen voor het shapen van je lichaam, zodat je je net wat zelfverzekerder in je bikini voelt.
  7. Cardio is ook fijn voor je bikini body! Een cardio sessie van minstens een half uur zorgt ervoor dat je meer calorieën verbrandt. Met als gevolg dat je makkelijker afvalt. Onthoud wel dat je voeding het belangrijkste is om aan te passen als je wilt afvallen. Sporten ondersteunt hierbij slechts.
  8. Ga op tijd slapen en slaap voldoende. Dit is belangrijk om twee redenen: als je slaapt kun je niet eten. En als je fit bent grijp je minder snel naar ongezonde dingen overdag. Win-win.
  9. Geniet ook van je lichaam als deze niet helemaal ‘bikini proof’ is, volgens jouw strenge eisen! Ik weet zeker dat andere mensen dat prachtige lijf van je heel anders zien! Je dagje strand mag hierdoor echt niet minder leuk worden. Een doel hebben is goed, maar overdrijf het niet. Zorg goed voor je lijf en wees er trots op.

ILoveHealth Bali Retreat

Als je écht vastberaden bent om deze zomer de fitste versie van jezelf te worden en niet vies bent van een vakantie op tropische bestemming. Dan hebben we dé droomvakantie voor jou in de aanbieding. De ILoveHealth Bali Retreat! Daisy heeft een waanzinnige 7-daagse reis samengesteld, in samenwerking met Bali Fit! Denk aan: zon, zee, strand, en dan in combinatie met overheerlijke healthy hapjes, yoga op ’t strand, surfen, duiken… Moet ik nog doorgaan? Naast het feit dat Bali een ongelofelijk mooi en chill eiland is, leer je ook nog ‘is andere toppers kennen, verken je de cultuur met Daisy’s tips & tricks, pak je een gezond kleurtje mee, en kom je relaxed en fit als nooit te voren weer terug naar ons kikkerlandje! Ik ben om! Klinkt dit jou ook als muziek in de oren? Neem dan snel een kijkje op de site, en bonus, je krijgt ook nog eens een fikse korting van 200 piek. Mooi meegenomen dus!

Je hoeft absoluut niet je hele leven op z’n kop te zetten om een fitte chick te worden… Probeer Daisy’s tips lekker uit, neem je slechte gewoontes onder de loep, en binnen een mum van tijd zul je én lekkerder in je vel zitten, en hopelijk ook wat strakker in je sexy bikini! Goodluck!

Bikini ready

 

Recommended Posts

2 Comments

  1. Leuk al die tips, maar ik vind het jammer dat elke keer kip(filet) en/of witvis wordt aangehaald als eiwitbron. Er zijn genoeg plantaardige eiwitbronnen, zoals quinoa, kikkererwten, linzen, tofu en nog veel meer. Ik ben geen vegetariër, maar ik vind wel dat er bewuster omgegaan moet worden met dierlijke producten. En jullie invloed is toch wel groot, dus het aanprijzen zulke eiwitbronnen vind ik jammer, en daarnaast een beetje inspiratieloos. Verder helemaal super!

    • Hi Jocelyn, ik ben het helemaal met je eens dat er nog veel meer eiwitrijke producten zijn! Alleen kunnen we ze niet telkens allemaal in 1 blogpost benoemen 😉 Zo stond er van de week nog een bulgurrecept op de site, hebben we het heel vaak over kwark/yoghurt als bron van eiwitten, en kun je o.a. een recept vinden van een wrap met tofu en bonen. We doen ons best om zo veel mogelijk eiwit bronnen te belichten op de site, maar dat gebeurt wel in verschillende blogposts en receptjes. Zo is er voor iedereen wat wils!
      X Shelley


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.