kopje koffie

Drink jij altijd nog even snel een kopje koffie in de ochtend voor je naar de sportschool racet? Dan hebben we goed nieuws voor je. Een kopje koffie voor het sporten schijnt namelijk hartstikke goed te zijn.

Kopje koffie voor het sporten

Hoewel we vooral ’s ochtens koffie drinken, moeten we dit voortaan ook maar later op de dag doen als we van plan zijn om nog even te gaan sporten. Het schijnt namelijk meerdere voordelen te hebben.

Betere sportprestaties

Ja, laat die pre-workout voortaan maar staan. Koffie zorgt er namelijk net zo goed voor dat je sportprestaties verbeteren. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat een inspanning minder zwaar voelt dan hij daadwerkelijk is, na het drinken van een kopje koffie. Je sportprestaties kunnen wel met zo’n 10% verbeteren.

Spierpijn

Heb jij na een dag flink je benen getraind te hebben er ook zo’n hekel aan dat loopt als een pinguïn? Ook hierbij kan een lekkere cappuccino of latte je redding zijn. Volgens onderzoekers van de Universiteit van Illinois verlaagt het drinken van twee of drie kopjes per dag je spierpijn wanneer je het een uur tot half uur voor je training hebt gedronken. Kom maar door met die koffie.

Gezonde hersenen

Ja, ook je brein wordt gelukkig van een kopje koffie. Door het drinken van koffie wordt er een stofje aangemaakt dat je geheugen verbetert. En dat niet alleen, want ook je spierweefsel krijgt een boost. Als we nu nog niet genoeg redenen hebben gegeven om een koffiepauze te houden weten wij het ook niet meer.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.