Vorige week, heb je misschien deel 1 van de ’10 punt checklist om je eigen fit journey te beginnen’ gelezen. In dit artikel heb ik uitgelegd waarom ik met mijn eigen fit journey begon en schreef ik over de eerste 5 punten van deze 10 point checklist. De belangrijkste reden om mijn fit journey te beginnen was niet om dunner te worden maar fitter, gezonder en ja, sexier (in case you haven’t heard yet, sterk is ‘the new sexy’!). Laten we verder gaan met deel 2 van de 10 point checklist.

6. Leer over gezond eten

Misschien ben je al een super gezond bezig, ik weet in ieder geval dat ik dat niet was toen ik met mijn fit journey begon. Afhankelijk van je doelen en wat je probeert te bereiken, denk ik dat je genoeg informatie kunt vinden op #FITGIRLCODE om jezelf te informeren over gezond eten. Ik vond er een aantal interessante blogs over hoe ik mijn eetpatroon gemakkelijk kon aanpassen. De belangrijkste tip die ik je persoonlijk kan geven is: vergeet niet om voldoende water te drinken! Zo blijf je voldoende gehydrateerd.

7. Vind je motivatie

Mijn twee belangrijkste motivaties om te sporten en te blijven sporten zijn mijn workout partner en muziek! Ik kan je niet helpen met het kiezen van een workout partner, maar zorg ervoor dat je iemand kiest met wie je het goed kunt vinden (ook als het even tegenzit), iemand met wie je jouw doelstellingen kunt delen. Mijn workout partner is een fluffball genaamd Noah; mijn hond! Ik vind veel motivatie in het hardlopen met haar omdat ze er veel beter in is dan ik haha…. en ik zie dat het haar net zo blij maakt als ik.

De keuze voor muziek is heel persoonlijk denk ik. Kies in ieder geval iets dat je in beweging krijgt en houdt. Check deze tracklist als je op zoek bent naar inspiratie: ‘Hot workout tracks that will get your butt moving‘. Er staan een aantal badass workout nummers in waar je gegarandeerd energie van krijgt!

8. Doe warm ups en neem pauzes

Zorg ervoor dat je altijd een goede warming-up doet voordat je begint met sporten. Ik doe meestal de ‘MODEL TRAINING NYE WARM UP’. Klik hier om deze warming up te doen. Naast een goede warming-up is het belangrijk dat je je training goed uitgerust begint. Voel je je niet goed? Maak het dan niet erger door toch te gaan sporten. Neem voldoende rust en pak het sporten weer je fitter bent. Vergeet niet tijdens je workout regelmatig pauzes te nemen. Train niet te hard, maar hard genoeg.

Breaks1

9. Blijf warm, schoon, droog en stretch!

Zorg ervoor dat je na je training zo snel mogelijk weer warm, schoon en droog wordt. Dit is ook de perfecte tijd om te stretchen. Model Workout legt perfect uit waarom je altijd moet stretchen (let op, in het Engels). In hun video kun je zien hoe je op de juiste manier moet stretchen. Mijn (en hun) nummer één reden om te stretchen is om spierpijn te voorkomen. Waarom zou je willen lijden aan de pijn van een eerdere workout als je het kunt voorkomen?! 😉

10. Blijf evalueren en je doelen aanpassen

In het begin heb je misschien de lat te hoog gelegd of misschien ben je echt geweldig in wat je doet en leg je de lat te laag?! Hoe dan ook, blijf je doelen evalueren en pas ze indien nodig aan. Verwacht niet te veel van jezelf als je net begint, kijk aan hoe het gaat en last but not least: geniet!!

Ik hoor graag jullie verhalen Fit Girls! Laat me weten hoe je ooit zelf begonnen bent. Of misschien heb je tips die je graag met ons wilt delen? Dit kan door hieronder een reactie achter te laten of een e-mail te sturen naar fitgirlsafira@gmail.com.

 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.