menstruatie

Je hebt van de week een PR gezet met hardlopen, hebt gisteren een heftige sessie in de sportschool gehad en bent heel erg toe aan je rustdag vandaag. Op de planning: niet uit bed komen, eten laten bezorgen en de hele dag series binge watchen via Netflix. Heel lekker, en af en toe ook hartstikke nodig, maar je haalt er niet het optimale mee uit je rustdag. Hoe dan wel? We hebben 3 tips voor je!

Doe wat lichte cardio

Een actieve hersteldag is een heerlijke manier om het beste uit je rustdag te halen. No worries, het klinkt veel actiever dan het is. Geen uren bikkelen, maar maak een rustige wandeling door de buurt of ga een stukje fietsen. Het gaat erom dat je spieren goed doorbloed zijn, niet om een zware training neerzetten. Een goede maatstaf is je ademhaling: kun je nog gewoon praten tijdens je cardio, dan ben je goed bezig.

Neem een voetenbadje

Het is voor iedere sporter lekker, maar hardlopersvoeten gaan hier het meeste van genieten. Vul een badje met warm water en magnesium en dompel die voetjes lekker onder. Het magnesium vult het tekort in je spieren aan, waardoor je daarna weer door kunt. (Ter info: een tekort aan magnesium kan onder andere spierspanning veroorzaken.) Geen badje waar je beide voeten in passen? Smeer dan wat magnesiumolie op je voetzolen.

Gebruik een foamroller

Om je stijve spieren te helpen met het herstel, zou je een foamroller kunnen gebruiken. Hierdoor kun je al vlot terug richting gym, want die spierpijn is sneller verleden tijd dan normaal. Nog nooit gedaan? De eerste keer kan een beetje onprettig voelen, maar je lichaam raakt er al snel aan gewend. (Psst.. Je kunt natuurlijk ook een uurtje bij een masseur boeken om je lekker los te laten kneden!)

We hebben een handige how to voor je klaarstaan hoe je met die foamroller aan de slag kunt vandaag >

 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.