beginnen met krachttraining

Voor meiden die net beginnen met krachttraining kan het lastig zijn om een goed schema op te stellen. Niet iedereen heeft immers geld om dat door een professional te laten doen. Vaak zijn de schema’s die ze in de sportschool uitdelen ook niet echt uitgebreid. Gelukkig hebben we allemaal internet, want hier is ongelooflijk veel informatie te vinden wanneer het op krachttraining uitkomt. Met MuscleWiki kun jij zelfs per elk specifiek lichaamsdeel de passende oefeningen vinden. Mega handig, dus!


728x90 shop GIF banner

MuscleWiki is een redelijk nieuwe website gecreëerd door fitness dude Ryan. Hij is van mening dat fitness, hoe moeilijk het soms ook lijkt, voor iedereen gemakkelijk te doen moet zijn. De moeilijkheidsgraad ligt hem vooral in de journey. Daar bedoelt hij mee dat het vooral lastig kan zijn om de juiste oefeningen te vinden. De website MuscleWiki is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Toch denk ik dat hij voor gevorderden wat mager is, omdat er niet enorm veel oefeningen opstaan. Maar wanneer je net begint met krachttraining, is dit een perfecte tool.

beginnen met krachttraining

Zo werkt het

Wanneer je begint met krachttraining is het eigenlijk wel een must om een schema op te stellen. Wanneer je namelijk een aantal weken dezelfde oefeningen doet, zul je merken dat je progressie maakt. Op een gegeven moment kun je zwaarder tillen of meer reps doen.

Wanneer je op MuscleWiki bent zie je direct een afbeelding van het menselijk lichaam. Linksboven kun je aanklikken of je man/vrouw bent. Vanaf dit punt spreekt het eigenlijk voor zich: Klik op een spiergroep die jij wilt trainen en je ziet allerlei oefeningen. Deze oefeningen hebben allemaal handige GIF’s en een uitgebreide uitleg in tekst. Zo kun je exact zien hoe je een handeling perfect uit moet voeren.

beginnen met krachttraining

 

Calculators

Naast fitness oefeningen vind je op MuscleWiki ook een aantal handige calculators waarmee je o.a. calorieën en macro’s kunt berekenen. Met de ‘one rep max tool’ kun je berekenen hoeveel gewicht jij op basis van je kracht en uithoudingsvermogen maximaal kunt tillen met één herhaling. Er wordt wel geadviseerd een oefening waarin je één zware herhaling doet, nooit alleen uit te voeren. Vraag altijd of iemand meekijkt en je te helpen waar nodig.

MuscleWiki is een mega handige website die iedere dag uitgebreider wordt. Dat zou ik wel fijn vinden, want wanneer je al een lange tijd bezig bent met krachttraining, zullen de meeste bewegingen op de website niet nieuw zijn voor je. Het schijnt dat er binnenkort ook home work-out oefeningen bijkomen. Spannend!

Doe jij zelf aan krachttraining? Zo ja, hoe ben jij daar mee begonnen? Ik ben heel benieuwd! 🙂

Recommended Posts

5 Comments

  1. Ik doe ook aan krachttraining. Vorig jaar al mee begonnen maar deed toen maar wat. De instructeurs geven uitleg hoe het werkt en welke oefening waarmee te doen is, daar hield het bij op.
    Ik werk in een hotel, een van mijn vaste gasten is personal trainer geweest. We raakte aan de praat over sport en gezonde voeding etc. De volgende ochtend kwam hij aan met een trainschema, speciaal gericht op de vormen van de vrouw. Denk aan (onder)buik, heupen, binnenkant benen, borst en armen.
    Dit schema gebruik in nu bijna 3 weken en het wordt steeds gemakkelijker om te doen. Dus over 5 weken, hoop ik in de buurt van mijn resultaat te zijn!
    En thanks to the fitgirlcodeguide heeft mijn healthy lifestyle ook boost gekregen.

  2. Hoihoi!

    Ik ben sinds vorige week echt begonnen met een krachttraining schema, via de sportschool. Een van de instructrices heeft voor mij een schema gemaakt.
    De komende weken ga ik hier mee aan de slag en ik ben heel benieuwd naar het effect!
    Ik was door anders te eten en hardlopen al 10kilo kwijt, maar ben zo benieuwd wat die krachttraining nog voor bijdrage gaat leveren!

    X Lydia

    • Het zal je zeker niet teleurstellen! Heel veel succes 🙂


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *