bovenlichaam

Een vriendin van me, met een death wish, vroeg me wat mijn goede voornemens zijn. Hou op met me! Ik kan niet tegen die vraag. Als je niet de motivatie en de inzet hebt om een verandering in je leven aan te brengen wanneer je dat wilt dan maakt de dag 1 januari weinig verschil. Hoezo kon je niet op, pak ‘m beet, 14 augustus beginnen? Anyway, ik heb dus drie goede voornemens en één daarvan is evenveel aandacht aan mijn bovenlichaam besteden als ik dat ik aan mijn bil doe. Want girlfriends als er iets veel aandacht heeft gekregen afgelopen jaar is het wel mijn bil, bips, aars, kont en kadetjes. Ik heb elke squat, hip thruster en donkey kick in vol ornaat en met luid gekreun uitgevoerd. Voor iedereen in de sportschool die het maar wilde zien en horen. Ik heb mijn booty challenge op op Instagram gedeeld en iedereen die wilde mocht even aan mijn nieuw verworven kadetjes zitten. En alhoewel de liefde voor mijn achterwerk even groot zal blijven, mijn boobs verdienen dit jaar ook enig respect, en mijn armen ook btw.

bovenlichaam

Dus wat doe ik daaraan? Ik ga starten met de Model Workout oefeningen die Hollands Next Top Model winnares Nikki Steigenga in het filmpje hieronder uitvoert. Ik ga er eerst eens uitgebreid naar kijken, waarschijnlijk met koffie in mijn rechterhand en een croissant in de linkerhand.

Push-up to plank 1

Het is niet heel vreemd om eerst even naar deze oefeningen te kijken voordat je ze direct uit gaat voeren. Als je eerst kijkt hoe iets moet, kun je het makkelijker overnemen. Handiger dan tijdens de oefeningen steeds je nek proberen te breken om te zien wat de volgende ook alweer was. Deze twee oefeningen heten de Plank Side Raise en de Push-up to Plank. Hele mond vol maar heerlijk om te doen. Gaat één rondje je te makkelijk af, doe moeilijk en doe er meer. Er zijn natuurlijk enorm veel oefeningen voor je bovenlichaam maar begin eens met deze twee. Staan we straks allemaal met onze borstjes vooruit en onze lipjes getuit.

Ben je nu benieuwd naar meer oefeningen van Model Workout? Denk jij dat je al onze workouts aankan? Kijk dan eens  op www.mymodelworkout.com voor de hele TwenTies workout serie (Het gaat om 20 herhalingen) en nog veel meer workout video’s en recepten.

xoxo

Paultje Column

 

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.